פרויקט חיים משותפים בנגב : שיתוף פעולה ייחודי בין בני הגיל השלישי מעוטף עזה ורהט לקידום חיים משותפים בנגב

$(function(){setImageBanner('b7de9750-8242-4330-ae92-266389b2662b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ביום שני הקרוב (3.2) על רקע המצב הביטחוני יתקיים מפגש מיוחד בין תושבים מרהט לתושבים מקיבוץ כפר עזה. המפגש יחלוק לשני חלקים בהם סיור בקיבוץ, הסתכלות על רצועת עזה ודיון על המצב הבטחוני מעיניהם של ותיקי הנגב. הסיור יערך במסגרת פרויקט "חיים משותפים בנגב" של ארגון "השחר החדש".

פרויקט "חיים משותפים בנגב" ממשיך ובמקביל להקמת קבוצת אמנים בדואים ויהודים, הוקמה קבוצה להידברות בקרב הדור הוותיק של רהט וכפר עזה שתיפגש השבוע בפעם הרביעית. מדובר בשיתוף פעולה ייחודי בין הקבוצות המציע סדרה של מפגשים שמורכבים מוותיקי הנגב שעוסק בסוגיות שונות. המפגשים התמקדו תחילה בהיכרות עם אורח החיים הבדואי והכירות עם החיים בקיבוץ כפר עזה. כל קבוצה עוברת תהליך בהובלת שני מנחים (בדואי/ת ויהודי/ת), במסגרת הפרויקט מתקיימים אירועים מיוחדים ופרויקטים משותפים לקידום החיים בנגב של שתי האוכלוסיות. 

 צילום יעל וורגן

ביום שני הקרוב (3.2)  תגיע הקבוצה לסיור בכפר עזה ותכיר מקרוב את שגרת חייהם של בני גיל הזהב הגרים בקיבוץ. בחלקו הראשון של המפגש הקרוב, תסייר הקבוצה בקיבוץ ובמוקדיו השונים בניהם חדר האוכל והמועדון ולאחר מכן תגיע הקבוצה לתצפית בתוך הקיבוץ הצופה על רצועת עזה ובה ישוחחו על המצב הביטחוני. בחלקו השני של הסיור תתקיים שיחה בין כל המשתתפים על התרשמויות מהסיור ונקודת מבטה של הקבוצה הבדואית על הסכסוך הישראלי- פלסטיני.

ג'מאל אלקרינאוי, מנכ"ל ומייסד ארגון השחר החדש: " ייזום מפגשים לעידוד החיים המשותפים בנגב בין בדואים ליהודים בגיל השלישי מהווה שלב נוסף בדרך להעמקת הקשר בין הקהילות ותרומה להן. ארגון "השחר החדש" שם לעצמו כמטרה לשלב בין העולם הבדואי ליהודי דרך שיח פתוח ומפגשים קבועים לגילאים משתנים בשביל לבסס ולהעמיק את הקשרים הללו. הפרויקט הזה מצטרף לרבים נוספים שאנו יוזמים ומקדמים בתוך הקהילה ומחוצה לה".

 

 קבוצת הגיל השלישי  מורכבת מנציגים של הדור הוותיק בנגב -  בדואים מרהט ויהודים מקיבוץ כפר עזה. המפגשים מתקיימים בתמיכה ומימון של שגרירות ארה"ב. בנוסף מתקיימת התכנית בשיתוף המועצה האזורית שער הנגב, קרן "בכבוד" של התנועה ליהדות מתקדמת והעמותה לפיתוח וקידום רהט המפעילה את "מרכז יום לקשיש" 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה