שרי חיימזון בת מושב ערוגות בראיון מיוחד ליום האישה : "המצאתי את עצמי מחדש"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('94b6d1b1-8d3b-4c74-842d-2fc479295684','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('94b6d1b1-8d3b-4c74-842d-2fc479295684','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בגיל 54 שרי חיימזון נאלצה לפרוש משב"ס לאחר 25 שנות שירות, בראיון ליישובניק נט היא מספרת, על רגעים המאתגרים, על פתיחת דף חדש בחייה, על אומנות, צילום ורצון אחד גדול לפעול למען הקהילה

שרי חיימזון בת 59  אימא לגל ולילך וסבתא ל-6 נכדים, בת מושב ערוגות, מתגוררת כיום בישוב תלמי יחיאל לצד בן זוגה שמוליק. היא יוצרת מפסלת מציירת ומעבירה סדנאות אומנות, עוסקת בצילום ומלווה קבוצות  להעצמה נשית ברומניה. בראיון ליישובניק נט, היא מספרת על הפרישה המוקדמת עקב מצבה הבריאותי, על הנפילה והחזרת הביטחון העצמי והרצון להוות השראה לאנשים .

את ילדותה העבירה שרי במושב ערוגות וספגה את האהבה לטבע ולאדמה, כשהגיעה לגיל המצוות  היא קיבלה את המצלמה הראשונה ולימים היא הפכה ליד השלישית, "אין מקום שאני הולכת בלי מצלמה" היא מספרת, "עם השנים  זה הפך לחלק בלתי נפרד ממני, הרגשתי שדרך המצלמה נגלה עולם חדש ומרתק, כשאני יוצאת לטבע אני חייבת לתעד את כל היופי הזה ".

שרי חיימזון

במשך 25 שנה היא שרתה בשירות בתי הסוהר במגוון תפקידים בינהם כקצינת משאבי אנוש ביחידת נחשון וכסולנית בלהקת הייצוג של שב"ס. 

עד שיום אחד חל מפנה בחייה, מצבה הבריאותי הדרדר ועלה הצורך בפרישתה. שרי ששירתה בשב"ס הרגישה שייכת, משפיעה בעלת ערך ומשמעות, כשהיא מעניקה לאנשים שונים במערך עזרה סיוע ופתרונות במסגרת תפקידה.

כשפרשה אבדה עצות הרגישה תחושת פספוס וריקנות " פרשתי טרם הזמן לא תכננתי שום דבר לפרישה זה היה בהפתעה , לא ידעתי מה לעשות עם עצמי כאב לי, לקחתי את זה מאוד קשה  היו ימים שהסתגרתי לא הרגשתי טוב, לא ידעתי כגמלאית מה אני הולכת לעשות עם עצמי .

אבל אז הגיעה ההבנה שאני לא יכלה לדרוך במקום, החלטתי לצאת לטיול "שחרור" ויחד עם קבוצת צלמים נסעתי לצלם "שבטים נדחים באתיופיה". אחרי שחזרה הבינה שהיא רוצה להמציא את עצמה מחדש ובחרה להפוך את האומנות והצילום לחלק בלתי נפרד מהחיים.

צילום באתיופיה:  שרי חיימזון

"לצד האהבה לצילום תמיד עסקתי גם באומנות ציירתי, פיסלתי, אני מגיעה מבית שבו אמא מציירת כל כך יפה, שהרגשתי שאולי גם לי יש את זה, ואיזה נפלא אם אצליח להעניק את הכלים הללו לאחרים. אז החלטתי ללמוד ולהתמקצע בתחום האומנות, נרשמתי  ללימודים  בבית ספר לאומנויות וגם התמחות ב"אומנות משקמת".  

לאחר סיום לימודיה החלה להתנדב וללמד בהוסטלים ופנימיות לאוכלוסיות מיוחדות, אהבת האדם היא המניע של שרי לכל עיסוקיה היא אומרת " יש בי אהבת אדם והמון מרץ , גם כששירתי בשב"ס היה תמיד חשוב לי לדאוג לכולם, להעניק ולראות את האדם בשלל גווניו הייחודיים, אני רואה באנשים את הניצוץ החבוי, ואני רוצה לעזור להם לבטא את עצמם דרך האומנות והצילום".

סדנא בפנימייה לאוכלוסיות מיוחדות

 "העבודה עם אוכלוסיות מיוחדות ממלא אותי אלו אנשים מדהימים, אני מלמדת אותם והם מפתיעים את צוות המדריכים ואותי כל פעם מחדש מהתוצרים המופלאים שהם יוצרים ".

"המסקנה שלי עם הכוונה נכונה ואהבה לאנשים, אפשר ליצור ולתת ביטוי ליכולות שלהם, בהוסטל בראשית לדוגמא הם ציירו ציורים מדהימים, שהחלטנו למכור את הציורים בחוצות היוצר".

"עם הזמן הבנתי שהיכולת שלי להעניק כלים לאחרים, ליצור להגשים לממש זו מתנה, ובמקביל לעבודה עם אוכלוסיות מיוחדות, החלטתי ליצור ערבי נשים וסדנאות בסטודיו בביתי. כשהתחלתי להנחות ערבי נשים, ראיתי כמה השיח המשותף היצירה והעוצמה ממלאת אותן בחדווה ושמחה והבנתי שאני לא רוצה שזה יפסק ".

שרי חיימזון בסטודיו בתלמי יחיאל

"בשבילי היצירה והצילום זה הפסיכולוג הכי טוב שאפשר לבקש, ברגע שאדם מתחבר למהות הפנימית שלו להקשבה הפנימית, לרגע המיוחד הזה שבו הוא יוצר, נוצרת שלווה , נוצרת שמחה ואין דבר יותר טוב מזה בעולם".

"היום אני יכלה להעיד שזו המתנה הכי נפלאה שיכולתי לבקש, דווקא מהמקום שהיה הכי קשה שלי, הכאבים הפיזיים הניתוח שעברתי, הצלחתי למצוא את  הזמן לילדים, לנכדים, לקהילה לעשייה ליצירה ולעצמי, פשוט המצאתי את עצמי מחדש. אני יוצרת את החיים שלי, פותחת דלת לשמחה לצבעים ליצירה אני עושה את הכול מאהבה לטבע ולאדם".

עם בן זוג תומך ומכיל לצידה היא מגשימה כל חלום, יחד הם ממחזרים מוצרים, יוצרים עבודות בעץ ומכינים את החומרים עבור הסדנאות אותם שרי מנחה.  

שרי חיימזון

שורשים

למרות שנולדה לאמא מרוקאית לאב יוצא רומניה, את נפלאות שורשיה הרומניים היא גילתה בנסיעותיה לרומניה, את השפה למדה עוד בבית הוריה בילדותה. אך כשהגיעה לרומניה היא נחשפה לתרבות הרומנית ולנופיה הקסומים, היא נשבה בקסמה והחליטה שהיא חייבת להכיר את היעד המיוחד הזה לכל מי שחפץ בכך. היום היא מובילה קבוצות נשים ומלווה משפחות לרומניה, שם היא מעבירה סדנאות העצמה דרך הצילום, האומנות והקולינריה המקומית.

"טיולי נשים מביאים אהבה עצמית וכוח לחיים, אני משלבת בטיול היכרות עם הטבע, סדנאות צילום אומנות וקולינריה, בכדי שאותן נשים יחוו רגעים וינציחו אותם דרך תוצר שהן יצרו בעצמן..."

סדנא לצילום בטבע-רומניה

מה מסמל עבורך שורשים?

השורשים שלי מסמלים עבורי הרבה..לא רק את רומניה אלא  גם את החיבור למקום הולדתי מושב ערוגות, שם נחשפתי עוד כילדה לחקלאות לאנשי האדמה, כך מצאתי את עצמה מתאהבת בטבע ובכל מה שיש לו להציע. אני לוקחת את כל מי שאני מכירה לטבע, גם ברומניה וגם בארץ, היופי הזה מעצים ומרפא כל מכאוב".

שרי השתתפה בתערוכת צילום ישראלית, בהשתתפות 70 צלמים מרחבי הארץ, בסימן 70 שנה למדינת ישראל. שרי בחרה לצלם ידיים של יוסף כהן (ז"ל ) אשר מסמלות את השורשים החזקים לאדמת ארץ ישראל. התמונה צולמה בימיו האחרונים אך זכתה להשתתף בתערוכה עוצמתית וחשובה.

שרי מספרת  "התמונה הזו צולמה עם ידיו של אדם שכל חייו עבד את האדמה, כהן נפטר בגיל 110, ועבודתו חרוטה היטב על ידויו הגדולות.  בשבילי זה מסמל את סיפורה של ארץ ישראל, מלאת שבילים ושורשים חזקים, כל אחד יכול לבחור את השביל בו יצעד יגדל את ילדיו וייטע את שורשיו, אך בסופו של דבר כולנו באותה חלקת ארץ מאוחדים וחזקים כמו השורש ".

צילום "שורשים" במסגרת 70 פנים למדינת ישראל

מה המסר שלך לנשים לכבוד יום האישה ?

"אני חושבת שבכל אישה טמונה זיקה למשהו, אפייה, אומנות, צילום, מוסיקה, יש מגוון אפשרויות, בעיניי חשוב למצוא תחביב ולעסוק בו לא להתבטל, אני אומרת כל הזמן לנשים, תכניסו צבע לחיים שלכן תמשיכו לעבוד, העבודה בעיניי זה בריאות.

תמיד אפשר ללמוד דברים אפשר ללכת להתנדב לתרום למען הקהילה, ללכת להרצאות ולהיות בצד הנותן זה ממלא אותך. כך אני התחלתי, העשייה וההתנדבות לקהילה ממלא אותי, אני מזמינה נשים לבוא ללמוד, ליצור, לצלם לצאת לטבע, להעז לא לפחד מכלום".

טיול העצמה נשית ברומניה

מה החלום שלך?

"החלום שלי לקחת את הנכדים שלי לטיול ברומניה, הנכדים שלי הם האושר והנחת . אני מלמדת את דור ההמשך גם צילום ויצירה, חשוב לי לתת לכל מי שמסביבי ולכל מי שרק רוצה את הכלים לממש את יכולותיו, אני רוצה להמשיך לתת למען הקהילה זו המתנה הכי גדולה שאפשר לבקש".

בוקר נשי סדנאת קקטוסים

בימים אלו שרי ממשיכה להעביר סדנאות בסטודיו במושב תלמי יחיאל ובמסגרות השונות .

 "אני רוצה לנצל את ההזדמנות לקרוא לאנשים הרוצים להתנדב, יש לנו בקרוב תצוגת אופנה בפנימייה לאנשים עם מגבלות שכלית והתפתחותית, מי שיש לו זיקה לעיצוב שיער, צילום, איפור , סטיילינג. נשמח לעזרה האירוע מתקיים ב19.3.19".

ליצירת קשר עם שרי –050-6278505

דף הפייסבוק לחצו כאן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה