איך לבחור דיור מוגן שמתאים לי

$(function(){setImageBanner('8c166a3e-d161-4b67-8085-96bbfcf228d3','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מסיבות שונות ומגוונות בוחרים מבוגרים ומבוגרות שהגיעו לגיל המתאים לעבור להתגורר בדיור מוגן שעונה על הצרכים שלהם. הדגש הוא על הצרכים מכיוון שהשלב החשוב ביותר בבחירת דיור מוגן הוא הגדרת הציפיות; האם אנו מעוניינים בדיור כפרי או במרכז העיר? מהו גודל הדירה הרצויה לי? ומה לגבי הקרבה למשפחה והשירותים המוצעים במקום?

מוכרים בגדים מעל 30 שנים. תמונת המחשה: pixabay.com

דיור מוגן – כל מה שרציתם לדעת

 

בכדי לעזור לכם לעשות את הצעד באופן יעיל וחכם יותר עבורכם, אספנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם להחליט על דיור מוגן אליו תעברו בסופו של דבר:

 

  • מה האופציות – השאלות שצוינו לעיל מתבססות על ההיצע הקיים כיום בשוק. קיימים סוגים רבים של דיור מוגן בעלי מפרטים שונים של דירות ומסלולי כניסה אפשריים (מבחינת תנאי התשלום לדוגמא). מומלץ מאוד לבקר בעצמכם בדיור המוגן על מנת לקבל רושם ראשוני ובהתאם לכך לקבל החלטה.
  • תנאי תשלום – כדאי לדעת שאין סל שירותים ספציפי וקבוע המסופק על ידי כל בתי הדיור המוגן ומפאת עובדה זו, מומלץ מאוד לברר בכל בית שהעלה החיפוש שלנו, מה כולל סל השירותים הבסיסי בו, מהם השירותים המשלימים ומהו התשלום עבור כל אחד מהם. בנוסף, קיימים מסלולי כניסה לכל בית דיור מוגן באשר הוא. בדקו עד כמה גבוה הפיקדון, מהם דמי הכניסה, האם ישנה חלופה במידה והמסלול אינו תואם את היכולת הכלכלית שלכם, ועוד.
  • יש מי שמטפל בכם ודואג לכם – האוכלוסייה המתגוררת בדיור המוגן נחשבת לעצמאית, אך באופן בלתי נמנע יהיו הידרדרויות במצב הרפואי של לפחות חלקם. אחת המטרות העיקריות במעבר לדיור מוגן היא שירותי הרפואה הזמינים במקום. כדאי לבדוק האם שירותים אלו זמינים לכל אורך היממה או שמא מדובר ברופא תורן? מי הם אנשי המקצוע? ועד לאיזה שלב מוענק טיפול רפואי במקום?
  • מיקום – כאן כבר מדובר על הנוחות האישית שלכם – האם אתם מעדיפים להתגורר במרכז העיר או באיזור כפרי? קרוב או רחוק מהמשפחה? כל אלו הם פרמטרים אינטגרליים בחיפוש אחר דיור מוגן.
  • תשאלו שאלות – בעת הביקור בבתי הדיור המוגן השונים שבחרתם, אל תהססו לפנות אל הדיירים ולשאול אותם על דברים שמעניינים אתכם; כמו לדוגמא מה רמת המתקנים במקום, האם הם מרוצים מהמסעדה במקום, האם יש מספיק פעילויות וחיים חברתיים מספקים?

 

שוק הולך ומתפתח

דיור מוגן הוא זירה שהולכת ומתפתחת. כיום ישנה אפשרות לבחור גם לעבור אל דיור מוגן קטן – המשמעות היא מסגרת דיור קטנה יותר המספקת רמות כאלו ואחרות של טיפול, אך ברדיוס קטן יותר משאר מרכזי הדיור המוגן. המטרה היא להעניק לדיירים אווירה משפחתית הרבה יותר, בדיוק כמו בתי דיור מוגן גדולים אבל באווירה אינטימית יותר. זוהי מסגרת מעולה עבור מי שאינו נהנה ממקומות רועשים והומי אדם מידי.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה