האם ניתן למחוק רישום פלילי? כך תפתחו דף חדש ונקי!

$(function(){setImageBanner('d33fde09-1238-4ac0-99ff-6f523b36e358','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

שמו של אדם חשוב לו מאוד. לא לחינם אמרו חז"ל כי טוב שם טוב משמן טוב, והאמרה הזו תקפה גם לימינו. עם זאת, ישנם מקרים שבהם אנו נאלצים להתמודד עם רישום פלילי בעקבות אירוע בלתי נעים שקרה לנו. הרישום הפלילי עלול לפגוע באיכות החיים שלנו. בעקבותיו אנו עלולים להתקשות למצוא עבודה ראויה, להשתלב בחיים החברתיים ואף למצוא אהבה וזוגיות. אבל ישנם מקרים שבהם ניתן למחוק רישום פלילי.

Pixabay

מהו רישום פלילי ומתי אפשר למחוק אותו?

רישום פלילי הוא תוצאה של הרשעה פלילית שיש לה תוקף משפטי. רישום זה מלווה את האדם לאורך שנים ארוכות, גם כאשר הוא מסיים לרצות את תקופת המאסר שלו. זאת להבדיל מרישום משטרתי שאינו נשאר לאורך זמן, בייחוד אם החקירה המשטרתית לא העלתה דבר. הרישום הפלילי נמחק בעקבות חוק ההתיישנות. תקופת ההתיישנות נעה בהתאם למצבו של הנאשם ולחומרת המעשה שביצע. כך למשל, עבור עונש של 5 שנות מאסר, על בגיר תחול תקופת התיישנות של 10 שנים, ואילו על הקטין תקופה של 7 שנים. אם העונש עולה על זה של 5 שנים, תקופת ההתיישנות עבור בגיר תהיה 15 שנה, ואילו עבור קטין 10 שנים.

איך אפשר לבטל רישום פלילי?

רבים מבין הנאשמים מעוניינים לפתוח דף חדש בחייהם ולהיפטר מהרישום הפלילי. למעשה, קיימות שתי דרכים לעשות זאת. הדרך הראשונה היא לקבל חנינה על ידי נשיא המדינה. לנשיא יש את הסמכות המשפטית לחון עבריינים, בין אם הם ביצעו עבירה חמורה ובין אם ביצעו עבירה קלה. חנינת הנשיא מוחקת את הרישום הפלילי. זאת ועוד, בסמכותו של הנשיא להעניק חנינה לאדם גם אם הוא עדיין לא הורשע בעבירה הפלילית. הנשיא יכול גם לבטל הגבלות שהטילו על הנאשם.

הדרך השנייה לבטל הרשעה פלילית היא לנסות ולשכנע את בית המשפט שלא להרשיע את האדם מלכתחילה. כלומר, בית המשפט אמנם יכול להודות בכך שהנאשם ביצע עבירה פלילית כלשהי מבלי שהוא יכתוב את ההרשעה בפועל. לא קל לשכנע את בית המשפט לעשות זאת. עורך דין פלילי מנוסה ומיומן יכול להוכיח כי הרשעה פלילית עשויה לגרום לנזק חמור לנאשם, לדוגמה – נזק כלכלי מסוים שיפגע בפרנסתו. על עורך הדין להביא הוכחות לכך שלנאשם אין רישום פלילי קודם. וגם במקרה זה, בית המשפט עדיין יכול להטיל עונש על הנאשם.

סוגרים את התיק

קיימים מקרים שבהם התיק הפלילי יכול להיסגר. על פי רוב, מדובר בשלושה מקרים עיקריים. המקרה הראשון הוא חוסר ראיות כנגד הנאשם. עורך דין פלילי מצליח להוכיח כי נגד הנאשם לא נאספו די ראיות שיכולות לגרום להרשעתו. המקרה השני הוא חוסר עניין לציבור. כאן, גם כאשר קיימות ראיות נגד הנאשם, הן נסגרות משיקולים מערכתיים של בית המשפט. והמקרה השלישי הוא חוסר האשמה. כלומר, עורך הדין הפלילי הצליח להוכיח כי הנאשם לא היה מעורב בעבירה שיוחסה לו.

כדי למחוק רישום פלילי, מומלץ לפנות לעורך דין פלילי

עורך דין פלילי הוא האדם הנכון לפנות אליו אם יש צורך למחוק רישום פלילי, מכמה סיבות:

  • אמנם בפועל, כל אזרח יכול להגיש בקשה לרישום פלילי, אך הסיכויים שבקשה זו תתקבל ללא ייעוץ משפטי מקדים הם קלושים.
  • אם מדובר בבקשה עבוד נשיא המדינה, הרי שחשוב לדעת שהרישום הפלילי נמחק במקרים חריגים מאוד. אם אתם רוצים להיכנס לרשימה הזו, עליכם לפנות לעורך דין מקצועי שיכול לנסח את הבקשה בבהירות ולשכנע את הנשיא לחתום על חנינה.
  • עורך הדין המקצועי מכיר את כל ההליכים המשפטיים המורכבים. הוא יכול לכוון את הנאשם כיצד עליו לנהוג וללוות אותו בכל שלבי הליך מחיקת הרישום.
  • מעבר לכך, עורך הדין המקצועי אוסף ראיות לבקשת מחיקת הרישום הפלילי, ועל ידי כך בודק את העניין לעומק.

מיהו עורך דין פלילי מקצועי?

לאחר שהבנו את חשיבותו של עורך הדין הפלילי, יש צורך לבחור את האדם הנכון שייצג אתכם בתהליך.  דבר ראשון, עורך דין איכותי הוא בעל מוסר אתי גבוה. הוא לא יבטיח לכם תוצאות בשטח, מכיוון שמחיקת רישום פלילי היא אחד העניינים המורכבים יותר הקיימים היום. מצד שני, הוא יעשה את כל שביכולתו כדי לסייע לכם למחוק את הרישום הפלילי. דבר שני, עורך דין טוב צריך להיות בקיא בתחום שבו הוא עוסק, ובמקרה זה בתחום הפלילי. עליו להכיר את כל הסעיפים בחוק כדי לנסח עבורכם את הבקשה הטובה ביותר למחיקת הרישום שכה פוגע באיכות חייכם.

אז איך אפשר למצוא עורך דין פלילי טוב? ובכן, אתם יכולים לשאול אנשים הקרובים אליכם לגבי עורך דין מקצועי שהם מכירים. תופתעו לגלות שייתכן שיש לכם לא מעט מכירים אשר נתקלו בעורכי דין פליליים מסיבות כאלה ואחרות. כמו כן, אתם יכולים לערוך בדיקה עצמית. היפגשו עם עורך הדין כדי לעמוד על טיבו. כיצד מתנהלת הפגישה שלכם? האם עורך הדין קשוב למקרה? אילו הצעות הוא מציע?

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה