השוכר לא רוצה להתפנות מהדירה - מה עכשיו?

$(function(){setImageBanner('3bb7b346-ceb6-4ab4-b0e2-7189ab5e20fb','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

על פניו, נראה כי בעלי נכסים הנהנים מתשואות של דירות או נכסים אחרים ,חיים באיזה שהוא שקט כלכלי והכנסה פאסיבית נאה. המצב לפעמים אינו כך, היות ואחד מהחששות הגדולים של בעלי הנכסים, הוא שהשוכר לא ישלם את השכירות, או שאף יסרב לפנות את המושכר. מקרים אלה, גורמים נזקים כלכליים כבדים לבעלי נכסים, היות ובעלי הנכסים לא יקבלו את התמורה מהנכס ,ייאלצו להוציא הוצאות משפטיות כגון ייצוג של עו"ד שיפנה את השוכר וכן, לאחר תקופה שהנכס לא הניב, בעלי הנכסים יצטרכו גם לחפש שוכר מתאים.

Pixabay

המחוקק קבע בשנת 2009 כי ניתן יהיה לנהל הליך משפטי מקוצר, כאשר הליך זה, יגרום לפינוי שוכר סרבן. הבעיה היא שכל זה טוב ויפה לנכסים המשמשים למגורים ולא לנכסים המשמשים למסחר, שכן, עסק חייב לפעול באופן שוטף ופינוי שוכר בשל חובות או אי עמידה בתשלומי השכירות החודשית, עשויה לגרום נזק רב לבית העסק עד למצב של פשיטת רגל. בעלי עסק רבים במקרים אלה מתייעצים או שוכרים את שירותיו של עורך דין לייצוג דיירים. צו פינוי זה, עשוי לארוך זמן  רב יותר, אך חשוב לציין, כי מלבד תביעה לפינוי המושכר המשכיר רשאי יהיה להגיש תביעה כספית נפרדת, מבלי הצורך לבקש את רשות ביהמ"ש.

סעד הפינוי הינו דחוף יותר מסעד כספי

יש לציין כי למרות הנזקים הכלכליים שנגרמים לבעלי נכסים {משכיר},סעד הפינוי של המושכר יהיה דחוף יותר מאשר הסעד הכספי.  כאשר ביהמ"ש דן רק בסעד הפינוי, הליך זה יהיה מהיר יותר. בתביעת נזיקין בגין תפיסת המושכר וגרימה לנזקים כספיים, ההליך יהיה ארוך יותר. בעל נכס {משכיר}, אשר מבקש להגיש תביעה מפינוי דירה נגד השוכר, יוכל לעשות זאת בשתי דרכים- האחת, באמצעות עו"ד מקרקעין ,אשר מתמחה בתביעות מסוג זה, או באופן עצמאי.  תמיד מומלץ לשכור עו"ד המתמחה בסוגיה זו, על מנת שהתוצאות תהיינה מהירות יותר.

 

כתב התביעה לסעד הפינוי של השוכר, חייב להיות תמציתי, כאשר המשכיר יפרט את טענותיו ויגיש תצהירי עדות ראשית מטעמו, כאשר אלה יצורפו לכתב התביעה. סיוע של עו"ד מקרקעין יגדיל את הסיכוי לקבלת פס"ד לטובת המשכיר, על אחת כמה וכמה כאשר השוכר מגיע  למשפט עם עורך דין לייצוג דיירים. כאשר מדובר על תביעות אזרחיות רגילות, הגשת ראיות כמו תצהיר עדות ראשית, מתבצעת בשלב יותר מאוחר של ההליך, אך יש לדעת, כי תביעת פינוי שוכר, מעניקה מענה מהיר ויעיל לשהות הבלתי חוקית של השוכר בנכס וזו הסיבה כי כל הראיות, כולל תצהירי עדות ראשית, יצורפו לכתב התביעה.

 

תביעה לפינוי מושכר בסדר דין מהיר {סד"מ}

קיימים שני שלבים של פינוי מושכר מדירה- השלב הראשון הינו קבלת פסק דין בהקדם, אשר יורה על פינוי השוכר. השלב השני- לאחר שניתן פסק הדין, יש לפתוח תיק הוצל"פ למימוש פסק הדין ולפינויו של המושכר בפועל. יש לציין כי הליך סדר דין מהיר הינו על סכום אשר אינו עולה על סך של 50,000 ש"ח.  היתרון בתביעה בסדר הדין המקוצר הוא שאין לתובע רשות להתגונן, היות ומדובר על חוזה שכירות שהוא עצמו חתם עליו והסכים לתנאיו.

 

יש להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתביעות של פינוי מושכר, היות וניתן יהיה לפנות את השוכר בהליך מהיר. אחד מעורכי הדין הידועים בתחום זה, הינו עו"ד עמידור העוסק בדיני מקרקעין, דיני תכנון ובניה, תשתיות, משפט מנהלי ומיסוי עירוני. המשרד קיים משנת 1996 והוא מתמחה בפרויקטים מובילים של תמ"א 38 באזורים רבים בארץ. השירות הינו מקצועי ,יעיל ואדיב כשאר עוה"ד של המשרד הינם וותיקים ובעלי ניסיון רב והצלחות מוכחות בביהמ"ש בייצוג דיירים, בעלי נכסים ועוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה