נפגעתם על ידי אופניים חשמליים? מה עכשיו

$(function(){setImageBanner('b7e59baf-4704-44ec-98d6-c7d5aa4cb84d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

האופניים והקורקינטים הפועלים על חשמל, הפכו לחלק בלתי נפרד מאמצעי התחבורה היום יומיים שאנשים משתמשים בהם, בעיקר בערים הגדולות. על אף היותו של העניין מבורך ומסייע למניעת זיהום האוויר וצמצום פקקי התנועה, יש מי שנפגעים באופן קבוע מכלי הרכב הללו והם הולכי הרגל, כמו גם הרוכבים עצמם, אשר לא פעם מעורבים בתאונות קשות. במידה ונקלעתם לתאונה שבה רוכב אופניים או קורקינט חשמלי פגע בכם וגרם לנזק, או שאתם עצמכם רכבתם על אופניים ונפגעתם, חשוב שתפעלו לצורך קבלת טיפול רפואי מתאים כמובן, אך בהמשך גם לשם קבלת פיצוי הולם ונקיטת אמצעי ענישה כנגד הפוגעים בכם.

BIG STOCK

מדוע ישנה עליה בתאונות הדרכים בהן מעורבים אופניים?

 

העומס הרב בכבישים והעובדה כי רוכבי האופניים החשמליים מנצלים את הקלות שבה הם מסוגלים לעקוף את הפקק או לעבור לנסיעה על מדרכות, כמו גם חוסר זהירות של נהגי המכוניות שדוהרות סביב, הינם מחוללים של תאונות דרכים רבות. הסיבה העיקרית לכך שתאונות הדרכים שבהן מעורבים אופניים בכלל ואופניים הפועלים על חשמל בפרט, היא כי כלי הרכב הללו הפכו לנפוצים מאוד. אם בתחילת דרכם בשוק הישראלי הם יועדו בעיקר לנוער, הרי שכיום אופניים חשמליים משמשים גם לא מעט מבוגרים, אשר רואים בהם תחליף ראוי ופרקטי למכונית – במיוחד לנסיעות קצרות בתוך העיר. תאונות הדרכים הרבות שבהן מעורבים רוכבי אופניים חשמליים, לרוב מתרחשות בתוך הערים ובדרך כלל מדובר בגורם האנושי המהווה את מחולל התאונה.

מה לעשות במקרה של מעורבות בתאונה?

 

למרבה הצער, בתאונות שכאלו ישנם נפגעים קשים, בעיקר בשל חוסר המודעות לחשיבות של נקיטת אמצעי בטיחות ולבישת אביזרים מגנים כגון קסדה. הפציעות המורכבות מתרחשות כמעט תמיד אצל רוכבי האופניים ופחות אצל נהגי המכוניות. אם מצאתם את עצמכם בסיטואציה כמו תאונת דרכים, בהיותכם הרוכבים על האופניים או כהולכי רגל שנפגעו מאופניים חשמליים, חשוב מאוד לפעול בצורה מחושבת ושקולה על אף המצב הלא נעים והמלחיץ שבו אתם שרויים. לאחר קבלת טיפול רפואי מתאים, מומלץ כי תשכרו את שירותיו של עורך דין תביעות נזיקין אשר יוכל לסייע לכם בייעוץ משפטי ובחישוב צעדיכם כלפי הפוגעים לצורך קבלת פיצוי.

במה יכול עורך הדין לעזור בפועל לאחר התאונה?

 

במקרה ותחליטו להגיש תביעה ולהביא את המקרה לבית המשפט – עורך הדין יוכל לייצג אתכם ולפעול למען האינטרסים שלכם. ההתמחות של פרקליט מתחום הנזיקין היא בהשגת פיצויים לאחר שנגרם ללקוח שלו נזק גופני, נפשי או נזק לרכוש. מעורבות בתאונת דרכים יכולה לכלול את כל הנושאים הללו וכל אחד מהם לחוד, לכן חשוב להיוועץ בעורך דין הבקיא בדיני נזיקין, היכול לייצג את הנפגע בתאונה הן בבית המשפט, כמו גם מול הרשויות הרלוונטיות כמו ביטוח לאומי או אפילו מול חברת הביטוח שלו.

המטרה היא להיעזר בדיני הנזיקין לשם קבלת פיצוי מקסימלי בעבור הנזק הנגרם, יהא אשר יהא, לצורך כיסוי ההוצאות הרפואיות או לכל צורך אחר שיכול לסייע בהתגברות על עוגמת הנפש והנזק שנגרם. חשוב מאוד להתנהל בצורה מושכלת מול כל הארגונים הרלוונטיים, בכדי למצות את היכולת לקבלת פיצויים ולכן סיוע של עורך דין מומחה הוא חיוני מאוד.

פעולות שכדאי לבצע קרוב ככל האפשר למועד התאונה

 

על אף סערת הרגשות וההתמודדות עם המקרה עצמו, כדאי להבין כי ככל שתקדימו לטפל בנושא התביעה וקבלת הפיצויים וככל שההתנהלות שלכם תהיה חכמה, יסודית ומדויקת יותר, כך יגדלו הסיכויים שלכם לקבל פיצוי משמעותי. עורך הדין שתשכרו יוכל להדריך אתכם כיצד לאסוף מסמכים חשובים ועל מה לשים דגש, זאת על מנת לקדם בצורה מיטבית את האינטרס שלכם.

המאמר נכתב בחסות עורך הדין דוד סער המתמחה בתחומים רבים ומגוונים.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה