העצרת המרכזית הנועלת את אירועי יום השואה בישראל תתקיים בקיבוץ יד מרדכי

$(function(){setImageBanner('5ecae40b-5b71-4202-8647-fd75b49d7905','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26576,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ראש עיריית סלוניקי, יאניס בוטאריס, אחד מהלוחמים הבולטים באנטישמיות ביוון, אשר ספג בעבר מהלומות מתומכי הימין הקיצוני בשל פעילותו ודעותיו, ידליק משואה מיוחדת בעצרת המרכזית הנועלת את אירועי יום השואה בקיבוץ יד מרדכי : "אני לא יכול אפילו לדמיין מה עברו הניצולים, המעט שאנחנו יכולים לעשות היום הוא לכבד את אלה שעדיין איתנו"

ראש עיריית סלוניקי, יאניס בוטאריס, יגיע ביום רביעי בערב לישראל כדי להשתתף בעצרת המרכזית הנועלת את אירועי יום השואה בישראל בקיבוץ יד מרדכי (חמישי, 19:30). בוטאריס ידליק משואה מיוחדת בטקס שיערך השנה במעמד הנשיא ראובן (רובי) ריבלין ויעמוד בסימן 80 שנה לפרוץ מלחמת העולם השנייה.

בוטאריס נחשב לאחד מהלוחמים הבולטים בלאומנות ביוון (אחת המדינות האנטישמיות מחוץ לעולם המוסלמי), ואף זכה בקרב גורמים קיצוניים במדינה לכינוי "עבד היהודים" בשל פעילותו להנצחת הקהילה היהודית בעיר ולמען הקמת מוזיאון לזכר הנרצחים בשואה (אשר צפוי להיפתח בקרוב).

יאניס בוטאריס

בעבר אף אושפז בבי"ח לאחר שהותקף פיזית בשל דעותיו בידי תומכי מפלגת "השחר הזהוב", אשר מוגדרת בידי מבקריה כניאו נאצית. לאחר בחירתו לראשות העיר, הגיע לישיבת המועצה הראשונה כשהוא עונד טלאי צהוב הנושא את הכיתוב "אני יהודי", במחאה על כניסתם של חברי המפלגה למליאה.

"אני אפילו לא יכול לדמיין מה עברו ועוברים ניצולי השואה", אמר בוטאריס לקראת הגעתו. "אנחנו כורעים ברך לפניהם, מחבקים אותם ומתנצלים בפניהם על כך שלא היינו מסוגלים להגן עליהם. נתנו את ההבטחה שלא נניח לזה לקרות שוב".

 

"המקרים של חסידי אומות העולם שאנחנו גאים בהם הם מעטים מכדי לשטוף את הבושה", הוסיף בוטאריס. "המעט שאנחנו יכולים לעשות הוא לכבד את אלה שעדיין איתנו. השתיקה שלנו היום אינה עוד שתיקת העבר שהסתירה את אשמתנו ואת הפשעים שלנו - זאת השתיקה שתאפשר סוף סוף לשמוע את קולה של העיר".

 

עצרת יד מרדכי היא העצרת המרכזית הנועלת את אירועי יום השואה והגבורה בישראל. לטקס מגיעים מדי שנה אלפי אנשים מכל רחבי הארץ. הטקס, הקושר בין העבר, ההווה והעתידה מנציח את זכרם של הלוחמים והנספים בשואה ומסמל גם את עמידתם וגבורתם של חברי הקיבוץ ותושבי הנגב בזמן מלחמת העצמאות. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה