רגע לפני סיום החופש...החזרה ללימודים, אתגר גדול יותר לבעלי ילדים עם הפרעת קשב

$(function(){setImageBanner('45e9f7d0-d892-4a8c-9808-0e599da2a59a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

שירותי בריאות כללית דואגים לתושבי הדרום ומביאים מספר עצות מעניינות לחזרה קלה יותר לתקופת הלימודים והסתגלות לילדים.

החופש הגדול עוד רגע מאחורינו, בקרוב מאוד ישובו התלמידים לשגרת הלימודים.

המעבר בין חופשת הקיץ, בין הים, הבריכה והבילויים לכיתות הסגורות ולשגרת הלימודים הוא לא פשוט עבור לא מעט תלמידים, ולתלמידים עם הפרעת קשב, החווים את השינויים כקיצוניים יותר, החזרה עשויה להיות מורכבת יותר.

לילדים החוזרים ללימודים תקופת המעבר בין החופש הגדול לשגרת הלימודים מצריכה  התארגנות  מחדש, לילדים עם הפרעות קשב וריכוז תקופת ההכנה לחזרה לבית הספר היא מאתגרת יותר.

בקיץ לוח הזמנים לא מקשה, בבית, במשפחה יש הרבה פחות דרישות מאשר בזמן הלימודים. חשוב להורים לזכור זאת כדי להעניק לילד תקופת הסתגלות. ולכן מומלץ להתחיל להתכונן לחזרה לבית הספר בהרבה סבלנות ורגישות:

הכנה רגשית ונפשית לתחילת שנת הלימודים:  אין טעם להתחמק מלוח השנה שרץ קדימה, ורץ מהר יותר, כך נדמה  בחופש, כדי להגיע מוכנים, כדאי לבנות סדר יום בשיתוף הילד כבר מהשבוע האחרון של חודש אוגוסט.במקרה ולא הספקתם התחילו עכשיו.

 אפשר לצייר טבלה ולסמן כל יום שעובר עד לתחילת השנה, להתחיל לדבר על השגרה המתחדשת בשנת הלימודים, להקשיב לילד המעלה ציפיות וחששות. תזכורת להתנהלות היום יומית מקלה על התפקוד ומסייעת לחזרה נוחה יותר.

מעברים חדים עשויים לבלבל את כל הילדים, לבעלי הפרעת קשב בוודאי, הכנה למה צפוי- תקל בהחלט.  כדאי לתכנן, לחשוב על  מטרות שהילד היה רוצה להשיג בשנה החדשה, , אך להיצמד לרמת הביצוע. רצוי להימנע משאיפות מופרזות מכפי שהילד מסוגל כדי לא ליצור מצב של תסכול. ציפיות מותאמות ירגיעו, יעניקו ביטחון, ויחזקו את הרצון להתמיד, הגם שסיכויי ההצלחה יגדלו ואיתם הדימוי העצמי והביטחון.

 

הסתגלות לשגרה, מרגע פקיחת העינייםהתחילו להקדים את שעות השינה והקימה כמה ימים לפני האחד בספטמבר. אם ילדכם סובל מקושי לקום בבוקר, את כל הנחוץ כדי להקל על התארגנות הבוקר. מלאו את רוב המטלות כבר בערב שלפני: הכינו את התלבושת, את  המערכת, ודאו שכל הציוד נמצא בתיק- תיק מסודר והידיעה שהכל למחר קיים ומאורגן, יעשה סדר גם במחשבותיו של הילד.

כדאי להכין רשימה מסודרת ומצומצמת של מטלות הבוקר האישיות, מהקימה, ועד ליציאה מהבית. העירו את הילד מוקדם מספיק כדי שיוכל לעמוד במטלות שלו. בהתאם לכך הגדירו את שנת השינה בערב, זיכרו שילד זקוק לפחות ל-9 שעות שינה.

 

והכי חשוב, שתהיה לכולנו שנת לימודים טובה ופוריה!

עצות וטיפים נתנו ע"י  ד"ר אלכס קזנוביץ

מנהל מרכז בריאות הילד באר שבע ומומחה בתחום הפרעות קשב וריכוז

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה