מוזיקה חובקת עולם בגבעת ושינגטון

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('0d5962e0-4d7c-47d8-a90b-798facf861d8','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('0d5962e0-4d7c-47d8-a90b-798facf861d8','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

החוג למוזיקה במכללת גבעת ושינגטון אירח נגנים מאוניברסיטת צפון קרוליינה בעיר שארלוט אירוע השיא של השבוע המרגש היה הקונצרט הפתוח במסגרת ימי המוזיקה היהודית שהתקיים ב 2 באפריל במוזיאון בית התפוצות בתל אביב.

החוג למוזיקה במכללת גבעת ושינגטון, בראשות ד"ר עדינה פורטוביץ,  אירח את המנצח פרופ' יונתן גוביאס עם סטודנטים-מוזיקאים מאוניברסיטת צפון קראולינה, מהעיר שארלוט, בביקורם הראשון בישראל.

אירוע השיא של השבוע המרגש היה הקונצרט הפתוח במסגרת ימי המוזיקה היהודית שהתקיים ב 2 באפריל במוזיאון בית התפוצות בתל אביב.

מטרת הביקור הייתה להכיר מקרוב את דרכו הפדגוגית המיוחדת של המנצח,  המאפשרת יצירת טרנספורמציה חברתית וקירבה בין אנשים השונים זה מזה באמצעות  נגינה בתזמורת נוער ובאנסמבלים.

הסטודנטים האורחים, שהביעו רצון מיוחד להכיר ולנגן מוזיקה יהודית-ישראלית, ביצעו יחד עם הסטודנטים של החוג למוזיקה במכללת גבעת ושינגטון מגוון יצירות השייכות לרפרטאור של מוזיקה ישראלית: בין היתר:  יצירה ישראלית אמנותית (מרק לברי, בהדרכת מר אבשלום שריד ובניצוחו של פרופ' יונתן גוביאס), עיבודים מקוריים של הסטודנטים  מהחוג למוזיקה (אנסמבל  כנגן המנגן, בהדרכת מר אריאל לזרוס) השיר של עוזי חיטמן, "אדון עולם", בעיבודו של אנדריאה בורשטיין לאנסמבל חליליות (בהדרכת גב' דרורה ברוק) וכן שירים יהודיים מהשטאטל (אנסמבל למוזיקה יהודית בהדרכת ד"ר רחלי גלאי).

אירוע מאוד מרגש התרחש במסגרת הקונצרט בבית התפוצות. הסטודנטים שהגיעו מארצות הברית ביקשו לנגן מנגינה, Shtiler'Shtiler, כמחווה מיוחדת לפסנתרן ולמחנך המפורסם והיקר, מר אלכס תמיר,  שחי היום בירושלים ומנהל מרכז למוזיקאים מצטיינים בעין כרם. אלכס הלחין את המנגינה כשהיה בן 11 בגטו וילנה.  

האורחים סיפרו כי המחלקה שלהם בארצות הברית השתתפה בפרויקט בינלאומי מיוחד, שנקרא "כינורות של תקוה", בו אמנון וינשטיין מישראל שיחזר כינורות ששרדו את השואה, ואחר כך שלח אותם למרכזים שונים בארצות הברית, בהם ניגנו בכינורות אלו יצירות של מלחינים שנספו או שרדו את השואה.

מר תמיר מאד התרגש כששמע את הבשורה כי המנגינה שלו תבוצע על ידי חברי המשלחת והגיע לבית התפוצות במיוחד כדי לשמוע ולהתענג. בתום הביצוע, קרא לו המנצח אל הבמה, והעניק לו ספר שנכתב אודות הפרויקט המיוחד.

 

בנוסף לחזרות וליצירות המשותפות , התקיימו במסגרת הביקור אירועים נוספים: הרצאת אורח של פרופ' יונתן גוביאס , בנושא: "שינוי חברתי בעזרת נגינה משותפת בתזמורות נוער"; ביקור בפעילות החברתית והאמנותית של האגודה לקידום החינוך, בעיר יפו, במסגרתו צפו בתזמורת הנוער "סולמות" והשתתפו באריזת וחלוקת מזון לאוכלוסייה בוגרת בעיר; קונצרט מוסבר בהשתתפות ילדי בית ספר "עמיחי" בקבוצת יבנה, המשתתפים בפרויקט מוזיקה בהדרכת החוג למוזיקה; הרצאת אורח של פרופ' מיכאל קלינגהופר, בנושא: "תרומת ההוראה האישית להתפתחות המוזיקאי המתלמד" וכן קונצרט פתוח במסגרת פסטיבל מוזיקה יהודית, בבית התפוצות.

 

ד"ר עדינה פורטוביץ, ראש החוג למוזיקה במכללת גבעת ושינגטון: החוג למוזיקה שנפתח אך לפני 3 שנים שם לו למטרה את תחום היצירה הגלובלית ושיתוף פעולה מוזיקלי וחינוכי עם התפוצות. תודתנו לד"ר יובל רבין, שהזמין אותנו להשתתף בכנס מרשים זה, ונתן לנו את ההזדמנות לחלוק עם חברי המשלחת מעט מחוויית היצירה שחווינו מעבודתנו המשותפת. המפגש עם חברינו למקצוע מצפון קרוליינה היה מרתק ורווי ביצירה מוזיקלית מגוונת.  בימים אלה, מתגבשת משלחת של החוג למוזיקה אשר תצא עוד השנה לביקור גומלין באוניברסיטת צפון קראולינה בארה"ב בתמיכת הפדרציה היהודית של העיר שארלוט. במשך הביקור, ישתתפו הסטודנטים בקונצרט מיוחד שיוקדש לקידום מטרות חברתיות באמצעות נגינה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה