נפתרה התעלומה שהסעירה את הרשת: מיהו ילד הספוג?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a29b5ac8-78a2-475e-aab9-1ca002885dae','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26635,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a29b5ac8-78a2-475e-aab9-1ca002885dae','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26635,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

מה שהתחיל כבדיחה בבית מלון באילת התגלגל לתופעת רשת שסחפה מעריצים רבים, שלכולם שאלה אחת: מיהו הילד שהתחרה במשימת הספוגים בששטוס?

בעידן הרשתות החברתיות, לא פעם סרטון או תמונה מהעבר יכולים למצוא את דרכם לאינטרנט ולהיות חשופים לכולם- וזה בדיוק מה שקרה לאחרונה לעידו ברוך, תלמיד תיכון מראשון לציון.

פעילים ברשתות החברתיות, בעיקר הצעירים בניהם, בוודאי נחשפו בחודשים האחרונים לתופעה שנקראת "הספוג מראשון לציון". עבור מי שטרם נתקל, מדובר בסרטון שלקוח מתוכנית הטלוויזיה הוותיקה "ששטוס" בערוץ הילדים, בה מתחרות זו בזו שתי כיתות.

בסרטון המדובר, שהפך לתופעה וויראלית, נראים שני ילדים הלבושים בתלבושת "ספוג", שמתחרים זה בזה. המטרה של כל אחד מהם היא לספוג באמצעות התלבושת מים שנמצאים בצד אחד של החדר ולהעביר אותם לצד השני.

המתחרים היו תלמיד מראשון לציון נגד תלמיד מרמת הגולן, ואת הקרב הנחו כוכבי הילדים טל מוסרי ושירן סנדל. בשלב מוקדם יחסית המתחרה מראשון לציון נפל לבריכת המים ולא הצליח להתרומם במשך דקות ארוכות, מה שהוביל את קבוצתו להפסד.

הסרטון היה אמור להישכח בארכיון, אבל משהו בשילוב של חוסר המזל של המתחרה מהעיר עם הנחייתו של טל מוסרי הביא את הצופים בסרטון להתפקע מצחוק, והוא זכה לפרסום מחודש, להפצה רחבה, ואפילו להקרנות יזומות של מטיילים ישראלים במזרח. איך זה קרה? יואב יהב, זה שהפיץ את הסרטון, מספר.

"אי שם ב-2014 זכיתי עם שני חברים בחופשה באילת, אבל זה היה בחורף. בחוץ ירד גשם ולא ממש היה מה לעשות. ישבנו בחדר בבית המלון, במקרה העברנו לערוץ הילדים- וזה בדיוק שודר. צחקנו כמו מטורפים כשצפינו בזה, וידעתי שאני חייב להראות את זה לעוד אנשים ולא לתת לזה להיעלם בארכיון", הוא מספר.

הרגעים הקשים של הקרב. הספוג מראשון לציון | צילום: ארכיון ערוץ הילדים

מיד כשהגיע הביתה החל לצפות בכל הפרקים של ששטוס מאותה עונה, עד שהצליח למצוא את הקטע המיוחל. "צילמתי את הקטע בווידיאו ושלחתי לכמה חברים, אח"כ גם העלתי אותו ליוטיוב- והשאר היסטוריה", הוא אומר.

אחד מאלו שנתקלו בסרטון המבדר הוא אסף סולמון, שהחליט לקחת את הבדיחה לשלב הבא. "צפינו כמה חברים בסרטון, נקרענו מצחוק, ובאותה נשימה גם התאכזבנו מחוסר העזרה של טל מוסרי לספוג מראשון לציון. למרות זאת, הוא לא ויתר ונאבק במשך שלוש דקות. החלטנו לבדוק בפייסבוק, ומצאנו רק עמוד מעריצים בתחילת דרכו, עם 50 לייקים", מספר אסף.

הוא החליט לקחת את המושכות לידיים והכין פוסטים משעשעים בנושא, אותם פירסם בדף הפייסבוק שנקרא בפשטות "הספוג מראשון- ששטוס". הדף צבר תאוצה, והגיע כבר ליותר מ-2,000 עוקבים בתוך פחות מחודשיים, כשמטרתו היא להפיץ את התופעה ולאתר את אותו ילד אלמוני בתחפושת הספוג מראשון לציון.

היוזמה פורסמה גם בתוכנית הטלוויזיה "הצנרת" עם גיא לרר, העוסקת בקטעים פופולאריים באינטרנט, שם הודיע טל מוסרי, המנחה האגדי, כי במקרה ויימצאו שני הספוגים- הוא מתנדב להנחות קרב חוזר בניהם.

זהותו נחשפה. עידו ברוך | צילום: הצנרת

אנשי התוכנית חקרו את הנושא לעומק, ובסופו של דבר הצליחו לאתר את הילד שמאחורי הדמות- עידו ברוך, תושב מערב העיר, שהסכים להיחשף בתוכנית בסוף השבוע האחרון.

עידו כלל לא היה מודע להיסטריה שהתפתחה סביב התחרות בה השתתף לפני יותר משלוש שנים, וגילה על כך רק לאחר שאחותו נתקלה במקרה בקבוצת הפייסבוק.

הוא סיפר כי מה שגרם להפסד ההוא הייתה בעיה של ממדים: "התלבושת הייתה גדולה ומסורבלת, ולכן היה לי קשה לנוע ולהתקדם במשחק". מאז הוא הפך לספורטאי ושחקן כדוריד, כך שהוא לא צריך לחשוש שתרחיש כזה יחזור על עצמו.

לכן, עידו גם לא חושש לקיים קרב חוזר נגד הספוג מהגולן. "אשמח לקיים קרב חוזר, גם אם אפסיד הכל ברוח טובה וספורטיבית", הוא מספר. כך בא על סיומו חלק אחד בבדיחה שהסעירה את הרשת, ונותרת רק השאלה- מי הוא הספוג מהגולן?

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה