קיבוצים ברחבי הארץ מצמיחים צוותי מעורבות חברתית

$(function(){setImageBanner('c10e7f0d-7af2-4e34-b76b-78fdac6f4a7f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

עשרות קיבוצניקים השתתפו במפגשי למידה בסאסא ובחצרים כדי לקדם פעילות חברתית ביישובים שלהם

שני מפגשי למידה והעשרה שיזמו ב"קיבוצניקים עם החברה" עבור צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים ופעילות "קהילה מתנדבת", אחד בצפון ואחד בדרום, זכו להיענות גבוהה של חברי קיבוצים ולתגובות מחממות לב.

כשעושים טוב לאחר יוצאים נשכרים. המפגש בחצרים, צילום: קיבוצניקים עם החברה

"ראינו שיש בינינו מגוון גדול של אנשים שמחויבים לעשייה, ושבכל עשייה כשאנו עושים טוב לאחר גם אנחנו יוצאים נשכרים", אמרה שהם עדי ממעגן מיכאל, שארגנה וניהלה את המפגשים.

50 משתתפים מ-32 קיבוצים וממספר מועצות אזוריות הגיעו למפגשי הלמידה, שהתמקדו בהקמה ובקידום הפעילות של צוותי מעורבות חברתית (צמ"ח) בקיבוצים. לפני כשנתיים פעלו צוותים בודדים בקיבוצים, ובימים אלה יש כארבעים קיבוצים שבהם פועל או נמצא צוות בשלבי הקמה והתארגנות.

במפגשי הלמידה שולבו תכנים מגוונים ובהם הכרת הקיבוץ המארח ופעילויות המעורבות החברתית שבו, דוגמאות לפעילויות שונות במרחב הקיבוצי, כלים העומדים לרשות הצוות והרצאות מקצועיות בתחומי ההתנדבות וניהול של צוות מתנדבים.

למידת העמיתים הביאה אל המפגשים מניסיונם ורעיונותיהם של קיבוצים וחברים, ויצרה הזדמנויות לשיתופי פעולה וקשרים חדשים.

המפגש הראשון התקיים בקיבוץ סאסא והמשתתפים נאספו מהגליל העליון, מהעמקים, מרמת הגולן, מהגליל המערבי ומחוף הכרמל. "הכרנו את העשייה החינוכית והחברתית המרשימה של סאסא", סיפרה שהם.

"על אף שתקציב הפעילות למעורבות החברתית של סאסא הינו משמעותי, הרבה מהעשייה האקטיבית המשלבת חברים בפעילות אינה מצריכה משאבים כספיים גדולים, אלא מסתמכת על התשתית הקיבוצית ועל חברי קיבוץ עם מוטיבציה לעשייה.

"הפתעה מרשימה וטעימה של גלידות 'בוזה' הכין עבורנו קיבוץ סאסא. מדובר במיזם חברתי ועסקי שמתחבר לחזון ולעשייה של הקיבוץ".

המפגש השני זכה לאירוח מרשים בקיבוץ חצרים והשתתפו בו מקיבוצים דתיים וחילוניים, שיתופיים ומתחדשים, שהגיעו מהמרכז, מהדרום, מהנגב, ומהרי ירושלים ולמדו אלה מאלה. במפגש זה נוצרו קבוצות למידה וחשיבה בהשראת הפעילות הסוחפת המתקיימת דרך קבע בקיבוץ חצרים, אותה מוביל אוסקר לוטנברג.

"אנו מבקשים להודות לסאסא ולחצרים על האירוח הלבבי, ובמיוחד למיכל צורן מזכירת קיבוץ סאסא, ולאוסקר לוטנברג רכז המעורבות החברתית בחצרים, על תרומתם להצלחת שני המפגשים. תודות לסיגל פרידמן-גמליאלי ולרמי סטויצקי, שהרחיקו לקצווי ארץ ושיתפו מניסיונם הרב", סיכמה שהם עדי.

ב"קיבוצניקים עם החברה" מזמינים קיבוצים נוספים המעוניינים לקחת חלק במהלך הרחב של קידום העשייה החברתית הקהילתית, באמצעות הקמת צוות מעורבות חברתית להצטרף אליהם.

אלה שלא השתתפו במפגשים אלה ומעוניינים לקבל את התכנים שהועברו בהם, מוזמן לפנות לשהם עדי במייל: [email protected].

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה