ניטע עץ כבוד לזכרו של לוחם תש"ח שנפטר לאחרונה- סעדיה גיספן ז"ל

$(function(){setImageBanner('2a5499d3-b3b5-4488-ba50-a7e9fa52cf3f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

במסגרת "יום מעשים טובים" הגיעו בשבוע שעבר, תלמידים מראשון לציון לגבעת חוליקאת במועצה האזורית חוף אשקלון ונטעו עץ לזכרו של לוחם -סעדיה גיספן ז"ל

עץ לסעדיה ז"ל - צילום יאיר הרוש

ביקור התלמידים ונטיעת העץ היה יום שיא בביקורם במועצה במסגרת "יום מעשים טובים" שמקיימים כבר שלוש שנים במועצה, הודות לפעילותה של שרה אשר, מנהלת יד לבנים בראשל"צ וגיספן היה יקיר בית יד לבנים.

תלמידי כיתה י' ממקיף אבני החושן בראשל"צ ביקרו בבי"ס שדה שקמים בניצנים, ביקרו במרכז מורשת גוש קטיף וקיימו פעילות לחג פורים עם וותיקי המועצה במרכז יום בבת הדר.

סעדיה גיספן ז"ל היה בן 88 ונמנה על דור לוחמי תש"ח, כאשר לחם בדרום כחייל בגדוד 52 של "גבעתי". עם תום לימודיו בראשון לציון בתלמוד תורה, בגיל 16, הצטרף לארגון ההגנה ובהמשך עבר קורס מכ"ים בקיבוץ גברעם. במלחמת העצמאות, במהלך הקרבות, נפצע בגבו בעיבדיס וחזר לגדוד לאחר שיקום אך שוב נפצע ליד פלוג'ה וחזר לגדוד לאחר שיקום. סעדיה הרצה במשך שנים בפני תלמידים על מורשת הקרב ודור תש"ח. לפני כחודש וחצי נפטר ובשבוע שעבר, בנוכחות בני משפחה, נכדים ותלמידים מראשון לציון, ניטע עץ לזכרו על גבעת חוליקאת.

סעדיה גיספן ז"ל

בתו של סעדיה, טליה גיספן: "הפעילות המבורכת שעושה שרה אשר מתאימה הכי הרבה להנצחה. לא אבנים, לא שלטים, אלא נטיעת עץ, המחובר לשורשים וזו המהות שלו של אבא, שאהב את ארץ ישראל והיה מחובר אליה בכל נימי נפשו. מעל לכל, הוא אהב אדם ואנשים ואין זה משנה באיזה גיל וכיבד את כולם. העץ מסמל אותו כי היה אדם של נתינה ומחובר לשורשים ונתן מה שיש לו".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון אמר כי סעדיה היה מהאנשים שהגישו לנו את המדינה על מגש הכסף. רק בחודש מאי אשתקד, ביום האזכרה ללוחמי ניצנים, העניק לו פרג'ון אות הוקרה על פעילותו למען הנחלת מורשת דור תש"ח מטעם המועצה האזורית ובית יד לבנים ראשל"צ.

פרג'ון אמר השבוע: "כאן, בגבעות חוליקאת המוריקות, השקט פסטוראלי ומעבר מתפתל לו כביש אספלט, עליו נעות מכוניות ואוטובוסים עמוסי מטיילים צעירים. ספק אם יודעים הם על תור הלוחמים שנע חרישית בלילה הקודר ב- 1948, כדי להחיש אספקה לנגב הנצור תוך לחימה עיקשת. תפקידנו עתה הוא לספר את לצעירים את סיפורה של הארץ הזו, שבזכות אותם אנשים, גיבורי תש"ח כמו סעדיה היקר ז"ל - אנחנו כאן".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה