מנקים את הבית לקראת האביב

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3e161870-606e-4d8d-889e-30ffbfd441f0','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3e161870-606e-4d8d-889e-30ffbfd441f0','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

הגיע הזמן להעיר את חדרי הבית ממראם העייף. מראה מינימיליסטי, נקי מגימיקים, חף ממוטיבים פרחוניים ומאוורר, הוא זה שכדאי לשאוף אליו

מאת: ליעונה מנקלי.

כמדי שנה, חג הפסח עוצר אותנו מהעבדות בה אנחנו מורגלים והופך אותנו לעבדים של הבית. כל זאת במטרה למרק, לצחצח, לרוקן, לאוורר ולשחרר אותו לחופשי מהסגנון האקלקטי-מבולגן שאפיין אותו.

באופן פרדוקסלי, אנחנו דווקא עורגים לבואו של החג, שגורם לנו להכיר מקרוב את הפינות החשוכות בבית, כאלה שיד עם מברשת נוצות פסחה עליהן — אולי בגלל שאנחנו יודעים שערב החג הוא הדד ליין לעבודות הניקיון, ואולי מכיוון שיחד איתו ניצב גם האביב בפתח ואיתו בשורות חדשות.

השמש, שחוזרת לככב בשמי התכלת, אחראית לקילופן של שכבות הבגדים, ובהתאמה גם חדרי הבית הופכים קלילים ומאווררים יותר.

בשנים האחרונות מבטיחים לנו מגמות העיצוב בית נקי, מאוורר וחף מבלגן מיותר, בעזרת טקטיקות עיצוב שונות וקניות ממוקדות בלבד, וזו ההזדמנות לתרגם זאת לחדרי הבית השונים. 

ניצול החלל המאוורר תחת גרם המדרגות, לפינת ישיבה אלטרנטיבית על מצע רך ומעוצב. צמר שטיחים יפים

מי שחשפץ להקנות מראה מרענן לחללי הבית השונים, לא צריך להיות בעל ממון רב. השיעור החוזר והנלמד של מיון והיפרדות מפריטים מיותרים אמור להפוך אותנו למנוסים עם השנים ולממוקדים ולמדויקים יותר בדרישותינו עבור הפריטים שיככבו בבית. זה הזמן לשלח לחופשי את הרצון לשכפל את כל מה שראיתם במגזינים או ברחבי האינטרנט ולחשוב באופן עצמאי מה אתם אוהבים ומה ישדר את האופי שלכם בבית. באופן כזה תוכלו להימנע מגחמות שונות באדיבות אופנות חולפות, ומרכישות מיותרות שיצברו אבק.

רהיטים וגופי תאורה במראה מאוורר ומחורר, לצד חיפוי רצפה ססגוני ואביבי. מותג Bisazza , המשווק ב- HeziBank

מינימליזם טבעי

אחת המגמות הבולטות בעיצוב הבית היא הרמוניה ושילוב בין הפנים לחוץ. ניתן לעשות זאת באמצעות אלמנטים וחיפויים מעולם הטבע, בעזרת חומרים טבעיים כמו עץ, אבן, שיש ודומיהם, שימששו לפנים הבית. פתיחת החלונות וחשיפת החוץ דרך ויטרינות היא דרך מצוינת להכניס פנימה את היופי מבחוץ, במקום עודף של תמונות על הקיר, לדוגמה.

אגרטלים מקרמיקה, החל מ 99- שקל. רשת IDdesign . צילום: שירן כרמל

בחירה בגישה המינימליסטית תביא אתכם להתמקד במה שחשוב ולהסתפק במה שהכרחי. באופן זה, עדיף לרכז מספר פריטים עם פונקציה דומה ולאחד אותם. לדוגמה, מקום אחסון רחב במקום כמה יחידות לאחסון או מספר תמונות, הדפסים ואלמנטים על הקירות כריכוז אחד גדול. גם גופי תאורה בולטים בסגנונות שונים יכולים להוות עומס ויזואלי, ולכן כדאי לבחור גוף תאורה גדול בחלל הפתוח, ואת השאר לשבץ כגופי תאורה צמודי תקרה או גופים צנועי מידות ומינימליסטיים למראה.

הלאה קיטש והדפסים פרחוניים

חידוש קירות החדרים בבית אינו צריך לעלות הון ואפשר לבצעו בעזרת מברשת, צבע ופריטי טקסטיל נבחרים. גוני פסטל רכים ובהירים על קירות נבחרים יכניסו ממד של רעננות אל תוך החלל הנבחר. גם פריטי הטקסטיל, ממש כמו הגרדרובה ההולכת ומתמעטת, צריכים להיות מדויקים יותר, בהדפסים הרמוניים ולא דומיננטיים מדי, ומבדים קלילים. וילונות שיפון או תחרה סמי-שקופים, יציעו מראה קליל, אוורירי וזורם, ואילו מצעים רכים ועליהם כריות נוי יוסיפו קריצת צבע אביבית לחדר השינה. במקום עומס ויזואלי בדמות הדפסי פרחים ועלים, הנטייה היא לבחור בפרשנות אחרת, מעודנת יותר, בעזרת שילובי גוונים של ירוק וכחול, מבהיר ועד חזק, וכן שימוש מועט בהדפסים, לצד ורסיות חלקות, ביניהן גם גוני צהוב, זהב וסגול — שיציעו תחושת רעננות וחידוש.

אלמנט מדפים עגול לאחסון, 119 שקל. Adika living . צילום: ערן סלם

האביזרים המשלימים הם דרך נהדרת להכניס את אלמנט ההתחדשות ולהוסיף זריקות צבע שובבות וחיוניות, בלי להעמיס על החלל. קומפוזיציה נינוחה ומובחרת של אביזרי נוי, כמו אגרטלים, פסלי אווירה, קערות וכריות בגוונים חדשים, כמו גם תוספת של אלמנטים בהשראת הטבע, יעניקו תחושת לבלוב ופריחה לבית וללב. חומרים שמשדרים אווריריות, כמו זכוכית דקה, קש ואלמנטים מינימליסטיים ממתכת, הם המועדפים ביותר להענקת ממד של קלילות לחלל.

גוני פודרה ואביזרים משלימים מהטבע, לצד תאורה מינימליסטית ויצירת אומנות בולטת בגוונים משלימים. יצירה מסדרת Rivers מאת האמנית איריס ליינר, החל מ 320- שקל. גלריית 1of135.com . צילום: יח"צ

זורמים עם הבית

יצירת תחושה של חלל מרווח ומאוורר לא קשורה בהכרח לגודלו של הבית, אלא יותר למיקום הרהיטים ולאופן ההפרדה בין החללים. משום כך, מומלץ לא להעמיס ברהיטים יתר על המידה, כדי לשמור על מראה אלגנטי ונקי.

שילוב של חדשנות טכנולוגית ופונקציונאליות לטובת נוחות מרבית, יחד עם אסתטיקה גבוהה ומראה מינימליסטי מוקפד, יתרום לתחושת הזרימה בחלל. כשאין עומס בעיניים והבית נקי וחף מאלמנטים לא רצויים, אפשר להרגיש את קלילות החומר ומתקבלת תחושה של רוגע במרחב.

וילון פנלים סמי-שקוף בהדפס עלים, למראה רך ונינוח. אורגון. צילום: אבי כהן

דרך נוספת להציג מראה רחב וזורם בבית היא בעזרת שפת עיצוב אחידה, שתגבש בין כל החללים הסמוכים זה לזה בהרמוניה. זאת בעזרת ריצוף אחיד דוגמת אריחים גדולי מידות, שיטשטשו את מראה החיבורים, בחירת חומרים כמוטיב חוזר בחללי הבית ופלטת גוונים אחידה. תאורה שבה מקור האור אינו גלוי או תאורה ממוקדת לכיוון הקיר, שמחזירה את האור לחלל — הן טקטיקות נוספות שישוו לבית תחושה מרווחת מכפי גודלו.

סייעו בהכנת הכתבהבתיה ארם, מעצבת פנים בחברת "אורגון"; דויד גבריאלי, סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת  D-interni; מעצבת הפנים מיכל האןהאדריכלית ומעצבת פנים מלכי לויןמעצבת הפנים אריאלה עזריה ברקוביץליאור רוזנפלד מ"שחר רוזנפלד אדריכלים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה