תמונה ראשית
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4c61bc89-cedf-45e6-9f2b-d2a53bd7ebff','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4c61bc89-cedf-45e6-9f2b-d2a53bd7ebff','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

הצבע הלבן מסמל התחלה והבטחה, סוג של רעננות הממלאת את לבנו עם בוא הקיץ. זה הזמן לחדש גם את פני הבית, ולהוסיף לו נופך לבן, נקי וטהור

כתבה: סיגל כהן.

חודשי הקיץ ממלאים את הלב באופטימיות ובקלילות, וברצון לפתוח דף חדש, נקי ולבן. לבן? ברור שלבן. זה צבען של ההבטחות וההתחלות. לא בכדי לובשת הכלה ביום חופתה כולה לבן.

הרי כולנו מכירים את התחושה הממלאת אותנו כשאנחנו נכנסים לחדר מרוהט לבן: תחושת תום, ניקיון ואיזון. הלבן, למרות היותו נייטראלי במראהו, הוא בעל אמירה חזקה וחד משמעית וכמו צבעים רבים, גם ללבן גוונים רבים.

לבן חמים. עילית הלבשת הבית. צילום: יח"צ

בכל צבעי הקשת

בניגוד לאמונה הרווחת הלבן אינו צבע אחד, אלא קשת רחבה של גוונים ותתי גוונים, שמאפשרים לנו לעצב חלל שלם בגווני לבן, המתכתבים ביניהם ויוצרים עניין ויזואלי.

כשאנו מעצבים חלל בגווני לבן, יש לתת שימת לב מיוחדת על התאורה הקיימת בו, שכן הצבע הלבן-חלב מתעורר לחיים בצורה מרשימה בעיקר כשקרני השמש נחות עליו.

הלבן שמנתי או הלבן השבור לעומתו יוצאים נשכרים גם מתאורה מלאכותית, כמו נורה או נרות. לכן, כדאי למקם את הרהיטים בזווית שתוכל למצות את השפעתה של התאורה ולהבליט את יופיים.

גופי תאורה במשחקי גבהים לבן על לבן. כלי אור, רמת השרון

הצבע הלבן הוא פרטנר נפלא לצבעים אחרים, בכל מרקם שהוא. ממש כמו בן זוג מושלם, מבליט הצבע הלבן את יתרונותיו של הצבע השני ואת הייחוד שבמראהו — בין אם מדובר בפריט המעוצב בסגנון אולטרה מודרני מינימאלי ובין אם מדובר בפריט בעל מראה כפרי, המשדר נינוחות וחמימות.

מערכת ישיבה המשלבת חומרים שונים. רשת הביטאט

בחלל המעוצב בסגנון הייטקיסטי, יוסיף הצבע הלבן תחושת אליטיזם גבוהת מצח, ואילו בחדר בעל מראה כפרי יוסיף הלבן נדבך של תום, ניקיון וטוהר.

ישנו קסם מיוחד בפריטים לבנים בבית, למרות שקיימת תחושה שמדובר במוקד פוטנציאלי לכתמים.

לבן בשילוב עץ. אליתא ליווניג. צילום: יח"צ

פריטים לבנים נושאים עמם ערך קלאסי ומרגיע לעין, שפשוט אין לו תחליף, אך גם הדפס צבעוני על גבי רקע לבן יקבל את מלוא הכבוד והמקום: הרקע הלבן, הניטראלי והמכיל, מהווה קונטרס חזק ועדין וכאחד להדפס הצבעוני.

בניגוד לשילובי צבעים אחרים, בהם קיימת אפשרות לתחושת צעקנות או טשטוש, במקרה הזה יוצאים כולם נשכרים — ההדפס נראה ברור וניטראלי על הרקע הלבן, והפריט משדר לובן קלאסי ונקי, עם תוספת מעניינת.

חדר שינה בעיצוב פאולה נבונה למותג האיטלקי letti&co . בפנטהאוז רהיטים

אחרי שנים בהן העיצוב הנקי נחשב לחוד החנית העיצובית, מבינים היום רבים מהאדריכלים ומעצבי הפנים כי עיצוב נקי מדי עשוי ליצור חללים סופר מודרניים, אך יחד עם זאת קרים ומנוכרים. על כן, רבים מהם מנסים לשלב עיצובים מינימליסטיים עם סגנונות קישוטיים.

עושר ויוקרה בחדרי הבית

בפנג שואי, הלבן מייצג סדר, ארגון וסטריליות. אך גם משדר ניקיון, רעננות, והתחדשות. הצבע הלבן הוא תערובת של כל צבעי הספקטרום, אך נהוג להתייחס אליו כאל "היעדר צבע". מכאן נגזרת אמביוולנטיות רבה: הוא מסמל רוך ורגיעה, אך גם דומיננטיות ועוצמה.

הצבע הלבן מספק למטבח ניקיון עיצובי, סדר בעיניים ונותן לפריטים המשלימים את קדמת הבמה.תכנון ואדריכלות שרה ונירית פרנקל. צילום: איתי בנית

בתרבויות רבות מתקשר הצבע הלבן עם חגיגיות וקדושה, והוא מסמל ניקיון והתחדשות. אך אם בעבר סימל הצבע הלבן אנמיות מסוימת, שמרנות וחוסר רצון להעז, הרי שכיום הופך הלבן לצבע של עושר, והוא מתקשר לעולם של יוקרה, מותרות, סגנון חיים וטעם טוב.

הצבע הלבן בחדרי הרחצה נתפס כחלק בלתי נפרד מעיצוב החלל. זאת בייחוד בשל החרסינה וחומרי הגלם של אביזרי האמבט. "עם זאת, בקרב המותגים העולמים המתמחים בעיצוב חללים הרטובים, מוקדשים מאמצים לפיתוח חומרי גלם חדשניים, שיתנו למעצבים יד חופשית ליציקה של כל צורה וסגנון יחד עם לבן בוהק נקי וצח יותר מאי פעם", מסביר ג'יימי הרננדורנה, סמנכ"ל השיווק של HeziBank.

"אפילו הברזים, שמקובל לראותם בגוני הכרום, מקבלים ציפוי לבן מקורי. אל חומרי הגלם שמבטיחים לובן בוהק לאורך זמן מצטרפים אינסוף הדפסים וגימורים של לבן על לבן, לצד גוונים לבנים מהטבע, דוגמת פלחי שיש מדהימים ואריחי פסיפס על טהרת הזכוכית".

חדר רחצה מינימליסטי של המותג הגרמני Alape בלעדית ב- HeziBank

הלבן מאפיין עיצוב מינימליסטי ונקי, האהוד בקרב מעצבים בני זמננו. אלו מייחסים לו תכונות של מודרניות קלאסית, בחסות האמירה הרווחת כיום בעולם העיצוב —  Less is more. לדעת מעצבים ואדריכלים רבים, הלבן הבוהק הוא הרקע האידיאלי והניטראלי עבור כל עיצוב וכל סגנון, מאחר שהוא מאפשר להבליט ולהעצים חללים או פריטים מסוימים, בהתאם לעיצוב הפנים בבית.

על כן, מרבים להשתמש בו בחללים רבים ובתחומי עיצוב רבים, ביניהם מטבחים, חדרי ילדים, חדרי רחצה, וילונות ובדי ריפוד, טפטים, רהיטים, גופי תאורה ועוד.

סווטת שינה בגוונים שונים של לבן. לוי חמיצר אדריכלים. צילום: שי אפשטיי

כך למשל, אחד החדרים בו הצבע הלבן פשוט מתבקש הוא חדר השינה. המקום שבו אנו אמורים לשכוח מטרדות היומיום, להרגיע את העיניים, את הראש ואת הלב, וליהנות מכמה שעות של שקט ושלווה, אם בשינה או בקריאת ספר או בבילוי עם בן הזוג.

הצבע הלבן מעניק תחושת מרחב וניטרליות, שמאפשרת לנו להמריא למחוזות אחרים, לצייר לעצמנו בכל פעם את התפאורה המתאימה לנו לאותו היום, ובעיקר להרגיש ניקיון וטוהר אחרי יום שלם של התרוצצויות, ויכוחים ולחצים. כי כן, ישנו קסם מיוחד בכניסה למיטה שכולה לבן צחור.

גם מי שלא יידע להצביע על הסיבה לכך, ירגיש בבירור שליו, נינוח ומנותק יותר מהעולם שבחוץ, כשהוא מכורבל במיטה שכולה לבן.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה