אחרי 100 יום טרור העפיפונים ראש הממשלה הגיע בביקור ראשון בעוטף עזה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3416a7be-d648-4df9-8773-056629a6876f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3416a7be-d648-4df9-8773-056629a6876f','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

ראש הממשלה החליט להגיע הבוקר לביקור בשדרות ויישובי עוטף עזה בפעם הראשונה מתחילת טרור ההצתות והצהיר: "המאבק לא נגמר במכה אחת".

ראש הממשלה הגיע לביקור ונפגש עם ראשי הרשויות של שדרות ויישובי הדרום , בפגישה השתתפו ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני וראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון. בנוסף, אליהם, נתניהו פגש את ילדי שדרות בגן ילדים בעיר.

נתניהו אמר בביקורו כי "אנחנו במאבק ממושך" והסביר: "כשם שאנחנו משלימים עכשיו את בלימת המנהרות וכשם שפעלנו והצלחנו לעצור את ההסתערות ההמונית על הגדרות, כך הנחינו את צה"ל למגר ולעצור את טרור העפיפונים ובלוני האש, ואנחנו בעיצומו של תהליך".

צילום חיים צח לע"מ

עוד אמר נתניהו בביקורו כי "חשוב שהחמאס יבין שהוא עומד מול קיר פלדה". הוא הוסיף כי הוא "גאה בתושבי העוטף הנפלאים שעומדים מול ימים לא קלים, אבל אני משוכנע בעוצמה המשותפת שלנו להדוף, להרתיע ובסופו של דבר גם להכריע את הטרור הזה של עזה"

 "הייתי עכשיו בגן הילדים, ראיתי את הילדים הקטנים, החמודים האלה, אנחנו מחויבים להם וזה מהלך ממושך. אני לא רוצה להגיד לאף אחד שהדבר נגמר.

שלשום פעלנו בעוצמה אדירה אל מול החמאס, במכה החזקה ביותר שהם ספגו מאז צוק איתן. צריך להבין שכל מי ששואל אותי את השאלות האלה צריך להיות ערוך להמשך המאבק.

יש כאן חילופי מהלומות, זה לא נגמר במכה אחת ואינני יכול לנחם מי שספג את האבידות הקשות ביותר. זה דבר שקשה מאוד לספוג, אבל אנחנו יודעים שאנחנו בתוך מאבק ממושך של הציונות.

מאה שנים אנחנו נלחמים בטרור, נלחמים בו בעוצמה. במקום הזה כרגע, זה קו החיכוך בין הטרור האיסלאמי למדינת היהודים ואנחנו נחושים לנצח. זה כרוך בחילופי מהלומות, הן עוד לא נגמרו.


עוד ציין"ואכן אנחנו הנחינו את צה"ל לעצור את זה. איננו מקבלים, אמרתי את זה אתמול בצורה הכי ברורה, וכדאי שיקשיבו לי, במיוחד בצד השני, אין דבר כזה מבחינתנו הפסקת אש שמחריגה את עפיפוני האש ובלוני האש, אין דבר כזה. מבחינתנו זה לא קיים ולכן אנחנו בעיצומו של מהלך. אני אגיד את זה בפעם השביעית והדבר הזה, אני מקווה, יחדור, אבל אם הוא לא יובן על ידי המלים שלי – הוא יובן על ידי המעשים של צה"ל".

תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב בעקבות הפגישה עם רוה"מ היום בשדרות:
"אני מרוצה מהאמירה של ראש הממשלה כי אין דבר כזה הפסקת אש שמחריגה את עפיפוני ובלוני התבערה. המסר שקיבלנו מראש הממשלה הוא חד וברור. צה"ל קיבל הנחיה ברורה למגר את טרור העפיפונים. כמו כל דבר בעימות הזה מול הפלסטינים אין "זבנג וגמרנו" אלא זה עניין של מערכה. אנו מצפים לראות ניצחון בסופה של המערכה שיוביל לשקט של 4 השנים האחרונות כאשר המראה של שדות שרופים יפסק לחלוטין. התושבים בשדות נגב חזקים ונחושים לעמוד כמו חומת ברזל מול כל התגרות מצד הפלסטינים. אני וראשי הרשויות בעוטף ניתן גיבוי מלא לממשלה ולעומד בראשה על מנת להבטיח את השקט בדרום לעוד שנים רבות ככל האפשר, גם אם הדבר ידרוש מאיתנו להתמודד עם הסלמה או מבצע צבאי ברצועת עזה"

צילום חיים צח לע"מ

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג׳ון, התייחס לביקור ראש הממשלה בשדרות הבוקר ואמר: "כאיש אחד נותנים תמיכה למדיניות ראש הממשלה. על החמאס לדעת שמול כל התגרות שלהם, הממשלה תמשיך לפתח את ישובי עוטף עזה. המועצות האזוריות כולן עומדות איתנות. יחדיו, עם ראש הממשלה, נקדם תכנית עבודה תלת שנתית לחיזוק הישובים בעוטף עזה". בברכה יאיר הרוש.דובר המועצה.

אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב, בהתייחסות לביקורו של ראש הממשלה בעוטף עזה:
"הבוקר השתתפתי בפגישה חשובה בין רה״מ וראשי הרשויות בעוטף. שמענו בקשב רב את דברי ראש הממשלה ובסיום הפגישה נתנו גיבוי מלא על פעולות צה"ל להשבת ביטחון תושבי קו העימות הדרומי, תוך חתירה להסדר ארוך טווח.
עמדנו על הצורך להמשיך ולחזק את התושבים, הישובים והרשויות שלנו, באמצעות החלטות ממשלה מקיפות. מתוקף כך, ראש הממשלה הנחה למצוא פיתרון למצוקת הישובים שלנו, דורות וברור חיל, שהוצאו ממפת העדיפות הלאומית".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה