כמה אנטנות סלולריות פועלות ליד הגן? הושק שרת המפות החדש

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2bc2ae37-06f1-452f-b797-5c4522360503','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2bc2ae37-06f1-452f-b797-5c4522360503','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

המרכז למיפוי ישראל השיק באופן רשמי את שרת המפות, המאפשר לכל אחד לבדוק את מצב שוק הדירות בכל אזור בארץ. מעל ל-270 שכבות של מידע לבחירתו של המשתמש, ממיקום גני ילדים ואנטנות סלולריות ועד למידע דמוגרפי וסטטיסטי, יוצגו על גבי מפה אחת. שר השיכון יואב גלנט: "השליטה במידע היא קריטית לפתרון בעיות הדיור של ישראל"

הכתבה פורסמה לראשונה ב ynet. כתבה: בילי פרנקל.

מחפשים מידע על תוכניות בנייה באזור מגוריכם? מעוניינים לברר אילו מוסדות חינוך יש בסביבה? כמה אנטנות סלולריות? המרכז למיפוי ישראל באופן רשמי אתשרת המפות , אשר אמור לספק מידע כולל על שוק הדירות בישראל.

מדובר במערכת מידע גיאוגרפי (GIS), המאגדת את נתוני אתר "מידע נדל"ן" של רשות המסים יחד עם מסדי נתונים של משרדים ממשלתיים נוספים, על תשתית גיאוגרפית אחת ובממשק ידידותי למשתמש.

האתר מכיל מעל ל-270 שכבות של מידע בנושאים שונים, ובהם גבולות של גושים וחלקות, מידע אודות תוכניות בינוי עיר, מידע דמוגרפי וסטטיסטי כמו צפיפות אוכלוסין בחלוקה למין ומספר נפשות בדירה, מידע אודות תחבורה ציבורית כגון תחנות אוטובוס, נתוני מזג אויר, מפות היסטוריות מימי התורכים, ושכבות המפרטות את בתי הכנסת, מוסדות החינוך, המלונות, האנטנות הסלולאריות ועוד.

מעל ל-270 שכבות של מידע בנושאים שונים. שרת המפות החדש (צילום מסך)
.

גלנט: "השליטה במידע היא קריטית"

האתר הושק בכנס של ועדת ההיגוי הבין-משרדית לשיפור מסד הנתונים אודות שוק הנדל"ן, שאירח מכון גזית גלוב במרכז הבינתחומי בהרצליה. שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, שנשא דברים בתחילת הכנס, בירך על השקת האתר ואמר כי מדובר ב"יוזמה מצוינת, שתאפשר להעביר את המידע לצרכנים".

לדבריו, "יש פה סיכום של שנות עבודה רבות ואני חושב שהמערכת המשוכללת הזו תייעל את מה שאנחנו עושים בהרבה תחומים, שקשורים בראש ובראשונה לבנייה אך גם לתשתיות, אנרגיה ונושאים נוספים. זה ישרת מיליונים מאזרחי המדינה וייצר שקיפות, ויש בזה כדי לייצר בסיס מידע אחיד לכל משרדי הממשלה".

גלנט הרחיב כי האתר יסייע מאוד בכל מה שקשור בהתחדשות עירונית. "זה העתיד של הבינוי במדינת ישראל", אמר. "ישראל היא מדינה קטנה אך הערים בה דלילות. ירושלים יושבת על למעלה מ-100 קמ"ר, גם אם יש בה מיליון איש, זה 10 אנשים לדונם. זה מאוד לא צפוף ביחס לערים צפופות בעולם.

"במדינה כמו ישראל צריכים להיות שימושי קרקע רבים נוספים כגון חקלאות, פנאי, אימונים ותחבורה. לכן צריך גבול חד בין השטח הלא בנוי לבין השטח הבנוי, שצריך להיות מנוצל באופן מרבי ומיטבי, לעומק ולגובה.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בהכרזה על השקת האתר  (צילום: ששון תירם)
.

"בדיקה ראשונית שערכנו העלתה כי קיים פוטנציאל של למעלה מחצי מיליון יחידות בהתחדשות עירונית במרכז הארץ. ואלו לא מספרים תיאורטיים. בשכונה כמו יד אליהו אפשר להקים לפחות 100 אלף יחידות דיור, במקום 10 אלף יחידות דיור.

"בהסתכלות ארוכת טווח, זהו פתרון מרכזי לבעיות הדיור של מדינת ישראל, ולכן השליטה במידע היא קריטית בנושא הזה", הוסיף גלנט. "כשבונים שלושה מפלסים של רכבות תת קרקעיות שהעומק שלהן יגיע ל-30 מטר באזור רמת גן - תל אביב, צריך לדעת איך זה משפיע.

"כאשר יש את המידע, אפשר לעשות הערכת מצב נכונה ולגזור מסקנות ותובנות. אם בסיס הנתונים לא מדויק או לא נכון, הסיכוי שנעשה שגיאות מאוד כבד. צריך לסגור פערים של 30 שנה בתחום, ולפיכך הנתונים המלאים מאוד חשובים".

גלנט התייחס לחשיבות מסד הנתונים גם בתכנון ערים חכמות. "חייבים להניח את התשתית לכך, ובחלק מהמקומות אנחנו עושים את זה", אמר. "העיר חריש נסללת עם קווים וסיבים אופטיים לכל אורך העיר, שיאפשרו שימוש ונגישות להיקפים הרבה יותר גדולים של מידע".

   (צילום מסך)
.

השימוש - בחינם

המערכת שהושקה הוקמה על ידי המרכז למיפוי ישראל, יחידת סמך של משרד השיכון, במטרה לשמש תשתית גיאוגרפית עבור משרדי הממשלה השונים ולהנגיש מידע ממשלתי וציבורי רשמי לציבור הרחב בחינם. במרכז ציינו כי המערכת מאפשרת לייתר השקעה בפיתוח, רכישת תוכנות, חומרות ותחזוקה עבור כל משרד, יוצרת חסכון ומונעת כפילות בפיתוח מערכות.

המשתמשים בשרת המפות יוכלו ליצור, לערוך ולשרטט מידע על בסיס נתונים אישים. בנוסף, ניתן יהיה ליצור קבוצות עבודה הכוללות הרשאות צפייה ועריכה, ובאופן זה לספק יכולת יצירת נתונים גיאוגרפיים לארגונים קטנים, בינוניים וגדולים.

במרכז ציינו כי יכולת זו חשובה לעיריות ומועצות אזוריות דלות תקציבים, שמעוניינות להוסיף מידע על גבי המפות שלהן, כמו תחנות איסוף אשפה, נקודות איסוף בקבוקים, תחנות איסוף תלמידים ועוד.

האתר ניתן לצפייה בכל הפלטפורמות וכולל יכולת שימוש באמצעי מיקום (GPS) במכשירים חכמים. החיפוש באתר יכול להתבצע באמצעות הקלדת נתונים בשפה חופשית או לפי פרמטרים כגון שם רחוב, מספר גוש וחלקה, קואורדינטה, מספר כביש ועוד. בנוסף, באתר קיימים כלי ניתוח מתקדמים ויכולת הדפסת מפות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה