טיפים להעביר את הצום ביתר קלות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('0d5acc9b-24ff-475e-86b3-23804f989d16','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26613,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('0d5acc9b-24ff-475e-86b3-23804f989d16','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26613,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

הטעויות שאנו עושים כדי להעביר את הצום:
אוכלים כמה שיותר, שותים כוס קפה אחרונה, קובעים עם החברים לצאת לטייל עד השעות הקטנות של הלילה ועוד. אם אתם רוצים שיהיה לכם באמת צום קל, קראו את 9 הטיפים הבאים

.

  1. הימנעו ממאכלים מלוחים, מתוקים או חריפים לפני הצום

מומלץ לאכול מזון תפל ככל הניתן לפני הצום, משום שהתבלינים שתוסיפו לאוכל עלולים להקשות עליכם במהלכו. מלח ותבלינים חריפים יגרמו לכם לרצות לשתות יותר, וכך גם לגבי סוכר; על כן מומלץ להימנע גם ממזונות מעובדים או משומרים, כמו מלפפונים חמוצים, רסק עגבניות או דג טונה בפחית. גם את כוס הקפה האחרונה שלפני הצום מומלץ שתמירו בכוס מיץ טבעי, שכן הקפאין מייבש את הגוף.

  1. שתו הרבה מים במהלך היום לפני הצום

רובנו לא שותים מספיק מים במהלך היום, אך בעוד שביום רגיל אנחנו יכולים לשתות מים בכל רגע שיתחשק לנו, ביום כיפור אסור לנו לפספס את ההזדמנות לשמור על גופנו מלא בנוזלים. רוב תחושות אי הנוחות שאנו סובלים מהן במהלך הצום נובעות מהתייבשות ולאו דווקא מרעב, ולכן מומלץ לשתות כמה שיותר לאורך כל היום שלפני תחילת הצום, כמו גם בזמן הארוחה המפסקת.

  1. הימנעו מארוחה גדולה מדי לפני תחילת הצום

ארוחה מפסקת שנראית יותר כמו סעודה יכולה להוביל לתחושות חוסר נוחות במהלך הצום. על מנת לעכל מזון הגוף זקוק לנוזלים, והמצרך הזה הופך ליקר יותר עבורו כשאנו נמנעים משתייה. כפי שכבר צוין, רוב תחושות אי הנוחות שמתלוות לצום מגיעות כתוצאה מאיבוד נוזלים, לכן חשוב שתמנעו מגופכם פעולות שעלולות לגרום לו לאבד את כל האספקה שלו במהירות. אכלו ארוחה באופן שבו הייתם אוכלים ביום רגיל, כדי שלא להעמיס על הגוף יתר על המידה.

  1. אל תתעלמו מכאבי הראש

אנשים רבים סובלים מכאבי ראש במהלך הצום, בין שבשל ההימנעות מקפה בבוקר ובין שבעקבות התייבשות. אם אינכם מוכנים לוותר על הצום למען בריאותכם ברגע שבו אתם חשים ברע, נסו לשכב לנוח ונשמו נשימות איטיות ועמוקות – אספקת החמצן הרבה למחזור הדם תעזור להפחית את כאבי הראש. כדי להימנע מכאבי ראש שנובעים מהתמכרות לקפאין, דאגו שלא לצרוך קפאין במשך 72 שעות לפני תחילת הצום.

  1. דאגו שיהיו לכם מספיק שעות שינה

שינה טובה ומספקת עוזרת לגוף לווסת את רמות האדרנלין המופרשות במהלך היום. אם אין לכם מספיק שעות שינה, הפרשת האדרנלין בגופכם תתערער, מה שיגרום לכם לרצות לאכול יותר; לכן מומלץ לישון כמו שצריך בלילה שלפני הצום, וכן בערב הצום עצמו.

  1. צרכו פחמימות מורכבות בארוחה המפסקת וחלבון רזה

לפחמימות מורכבות, כמו שיש בלחם מלא, לוקח זמן רב יותר להתעכל והן מספקות לגוף סיבים ואנרגיה לשרירים. מקור אנרגיה שכזה הוא חשוב כדי להחזיק אתכם על הרגליים למשך יממה שלמה, ולכן מומלץ לצרוך כמה שיותר ממנו בזמן הארוחה המפסקת. מומלץ גם להימנע ממקורות "כבדים" לחלבונים כמו בשר אדום, ולצרוך חלבון רזה בצורת בשר עוף.

    הריחו תבלינים

יתכן שבבית הכנסת שלכם מעבירים קופסה קטנה עם תבלינים שכולם מריחים, אשר בדרך תכלול קינמון וציפורן, כמו בטקס ההבדלה, ואפילו הל. הסיבה לכך היא שהרחת התבלינים מסייעת לדכא את הרעב, וזה מנהג נפוץ מאוד במהלך יום כיפור. גם אם אינכם הולכים לבית הכנסת, תוכלו להכין לעצמכם שקית קטנה עם קינמון וציפורן, אשר תעזור לכם להפיג את תחושת הרעב בכל רגע שתרצו.

  1. אחרי הצום התחילו עם 4-5 כוסות מים

רבים חושבים שאחרי הצום, הדבר החשוב ביותר לגוף הוא סוכר, אך זה לא לגמרי נכון. הדבר הנחוץ ביותר לגוף אחרי הצום זה נוזלים, לכן אחרי שהצום נגמר שתו מיד 4-5 כוסות מים שיחזירו לגופכם את הנוזלים שלהם הוא משתוקק יותר מכל. זה יעזור לכם להיות ערניים יותר ולהרגיש הרבה יותר טוב במהרה.

  1. אכלו ארוחה קלה מאוד וסיימו עם פירות

למרות שבטח תפנטזו על מנת שווארמה במהלך הצום, מומלץ שתשתו אחריו בהדרגה קערת מרק עם חתיכת לחם מלא או מעט אורז. לצד המרק תוכלו לאכול סלט עם חלבון רזה, ולקינוח תוכלו להתפנק עם 1-2 פירות, אך לא יותר. אחרי הצום גופכם צריך בעיקר נוזלים, מלח וסוכרים, וכל אלה באופן מבוקר - זוהי הדרך הטובה ביותר לעזור לו לקבל אותם מבלי להעמיס עליו יותר מדי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה