תמונה ראשית

מוכנים לארוחה: שולחן, אוכל ומה שמחבר ביניהם

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b5feed74-4574-47a2-9249-c892e2ce82de','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b5feed74-4574-47a2-9249-c892e2ce82de','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אוכל מחבר בין אנשים ובפרט עכשיו, בחגים, במהלכם יהפכו פינות האוכל למוקד חשוב ומרכזי בחלק גדול מהבתים בישראל. בשנים האחרונות הפכו אותן פינות לאלמנט מהותי שמשפיע על תפיסת עיצוב החלל ולא בכדי הן מוצעות כיום בשלל וריאציות וממגוון רחב של חומרים

עושה הרושם שבשנים האחרונות השימוש בפינות האוכל המסורתיות הולך ופוחת. דלפקי האוכל והאיים במטבח אמנם נותנים להן פייט אך הן עדיין ממאנות להפוך לפיל לבן בחלל. תרבות האירוח הישראלית מבטיחה את המשך קיומן ובד בבד העניין הרבה שמגלים הישראלים בעיצוב מביא רבים מהם להשקיע בהן לא מעט שהרי יש להן נוכחות בחלל. אם עד לא מזמן נחשבו הפינות לפריט גנרי, כיום הן מוצעות באינסוף סגנונות, חומרים ווריאציות. המותגים והחברות מפתחים אותן בהתאם לטרנדים ולמגמות הבולטות ובמקביל, מייצרים אותן בשלל אדפטציות והתאמות לאוכלוסיות ותרבויות שונות.

אליתה ליוינג. יח"צ

שלא כעמיתנו האירופאים, המשפחה הישראלית נוטה לארח לא מעט ולכן זקוקה לפינות אוכל פרקטיות שניתן לפתוח בקלות כשהאורחים מתאספים. לדברי האדריכלית שירה מוסקל, מבעלות המשרד 'הלל אדריכלות', "בבתים בהם החלל הציבורים מתוכננים כ-open space.

שולחן ARTISTICO אליתה ליוינג, המותג בונטמפי, הפוקוס ברגלי שולחן. יח"צ

פינות האוכל מקבלות מקום של כבוד והופכות באופן ישיר ועקיף לאלמנט דומיננטי שחשוב להשקיע בו. כאומה שאוהבת לאכול ולארח, במרבית מבתי האב בישראל הדרישה היא לפינות אוכל גדולות עם יכולות פתיחה מקסימליות.

בראש ובראשונה, בכדי שפינת האוכל תתאים לצרכי המשפחה ולתרחישי האירוח השונים, יש לקחת בחשבון מספר גורמים: סוגי החומרים והגימורים, גודל ומיקום פינת האוכל בחלל הציבורי.

 משטחי למינם, תכנון אדריכלית יעלה דגנית איבגי. צילום: אלעד גונן

כך למשל פינת אוכל עגולה המיועדת לששה אנשים, יכולה להפוך ליחידהבת שלושהגדלות סביבה ניתן להושיב ששה עשר איש. ברמת העיצוב,בשנים האחרונות המגמה היא לבחור שולחנות עם רגל מעוצבת מרכזית אחת המאפשרת גמישות בהושבה סביב השולחן וחשוב לא פחות, יוצרת מראה קליל יותר שמשתלב היטב בעיצוב המודרני והמינימליסטי שהישראלים כה אוהבים. זאת ועוד, מומלץ להתחשב במצע עליו היא יושבת. כך למשל במידה והיא ממוקמת מעל רצפת פרקט כדאי לבחור פינת אוכל מחומר אחר שיהווה קונטרסט".

באדיבות יפרח בן צבי. צילום: שי אפגין

בבתים או בדירות בהם המטראז' מאתגר, ההמלצה היא לבחור בפינות בעלי מראה אוורירי וקליל יותר שלא יחסמו את החלל. "בחללים כאלה שולחנות בהם מושלבות מתכות, פלטות זכוכית או שיש בהחלט יעשו את העבודה", מסבירה רננה אזולאי מרשת 'אליתה ליוינג' ומוסיפה כי, "המנגנונים החדשים מאפשרים לחברות לייצר כיום הארכות גם לשולחנות עם פלטות יותר עדינות וזהו פתרון יעיל בעל ערך כפול לדירות קטנות".

 עיצוב פנים דורית וינברן, צלם: אלעד גונן

אזולאי מוסיפה ומספרת כי כיום, חומרים חדשים ופורצי דרך הפכו לפופולריים במיוחד בייצור כיסאות ושולחנות האוכל ולרשות המעצבים עומדות אופציות של הזרקת פלסטיק או פוליפרופילן, מדפסות תלת מימד, וחומרים כמו סופר קרמיק וסופר מארבל שמאפשרים גם הם לתכנן פינות אוכל פיסוליות, עתירות קימורים ועיקולים שבד בבד נותרות פרקטיות ונוחות להפליא; כך למשלכיסאות בעלי משענת גב גבוהה ומתעקלת שמקנות להם מראה עשיר ומרשיםאו רגליים שהולכות ונעשות דקיקות ככל שמתקרבים לרצפה שמשוות מראה קליל ומרחף".

אז איך בוחרים שולחן אוכל?

מגדירים את גודל השולחן כשהוא סגור, בהתחשב בגודל החלל בו תמוקם פינת האוכל.

בוחרים את מספר ההגדלות בהתאם למספר הסועדים המקסימאלי .

בחירת הרגליים הפנימיות של השולחן חשובה! זאתמכדי לאפשר ישיבה נוחה סביב השולחן ולאפשר מקסימום מקום סביבו.

מומלץ לבקש למרוח לאקה אנטי שריטות, השומרת על מראה הרהיט לאורך שנים.

חשוב שאופן הגדלת השולחן תהיה פרקטית ונוחה. יש לקחת בחשבון שאחסנת הפלטות של ההגדלות הן בתוך השולחן.

בעת הבחירה חשוב לבדוק את השולחן, לשבת סביבו, ולוודא שהשולחן אינו פוגע בברכיים ויש מספיק מקום לכולם.

רוחב השולחן רצוי שיהיה מינימום 110 ס"מ.

חשוב לקחת בחשבון שישנם שולחנות שמגיעים עם אפשרות לאחסן את הכסאות הנוספים בתוך השולחן.

יש לדרוש אחריות עבור כל המרכיבים הנעים בשולחן. אחריות סבירה היא ל 5 שנים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה