סיקור אירועי הפתיחה של פסטיבל דרום אדום

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3402e3a9-c48e-4fbf-94cb-18575884e96b','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26576,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3402e3a9-c48e-4fbf-94cb-18575884e96b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26576,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בסופ"ש האחרון החל פסטיבל 'דרום אדום' בחגיגה של מופעים ,שווקים וסיורי פריחות. יצאנו לשטח לבדוק.

הפסטיבל נפתח בערב חמישי  21.1.16 , במופע אקוסטי של הזמרת עלמה זוהר בקיבוץ כרמים  .

למחרת , יום שישי השמש הפציעה  ואלפי בני אדם  יצאו לטיול שמשלב את הנופים המשגעים של הגבעות המוריקות והיפות של חבל הבשור עם הפריחה הקסומה של הכלניות.

אנחנו יצאנו לשטח לבדוק מה מציעים  ייזמים וחקלאי  הנגב ,ולספר לכם מאיזה דוכנים תוכלו ליהנות , ואיזה יעדים אסור לפספס.

המסלול שלנו החל  במושב שדה צבי , במושב הוקם מתחם 39  המספק שוק איכרים  קטן ונחמד.מומלץ להגיע כשרעבים, מעבר לדוכני שמן זית וירקות  טריים ,מציעים גם מרקים מפנקים, ומטעמים תוצרת ביתית. במתחם מתקיימים משחקי קליעה למטרה – פיינטבול מומלץ לילדים.

משם נסענו דרומה ליער שוקדה מרחק של 20 דק'  נסיעה  , הופתענו מאוד לראות את האלפים שנוהרים בכניסה  ליער , פגשנו קבוצות של מטיילים , טיולים מודרכים ביניהם קבוצת פנויים פנויות של  חברת עופרים. משפחות עם ילדים , זוגות אוהבים והמון אנשים שמחים.

"שוק שוקדה" מציע  מגוון רחב של  דוכנים תוצרת תושבי האזור .

בכניסה לשוק פגשנו את ויולט קונדיטורית שהקימה דוכן שנקרא" קפה בשדה"  הדוכן מציע קפה איכותי, מבחר עוגיות טעימות , מוזלי גרנולה בריאות ועוגות שאפשר לקנות לשבת .

משם המשכנו לדוכן "שזור באהבה" של אוריה ועומר , דוכן פרחים צבעוני, הבנות המותקות הללו יוצרות ושוזרות זרי פרחים צמידים וקשתות מפרחים טריים  ושוזרות לכולם באהבה.

דוכנים רבים הציעו אוכל ביתי, קוסקוס, קציצות , קובות  , פירות חתוכים ,קרפ צרפתי ,וופל בלגי ועוד. ודוכנים אחרים של אמנים  , תכשיטים , ציורים ותמונות.

בדוכן מיוחד פגשנו  את רמי מ " חוות רעים" בלפידות .רמי סיפר לנו קצת על החווה בלפידות , מאהל אירוח אשר מציע פיתות בדואיות מהטבון וארוחות בוקר  ,רמי הציג לנו בדוכן  את התוצרת של שמן הזית, כתית ממטע זיתים של 5 זנים של זיתים וכל זן והטעם שלו שמן זית בעל תו איכות . בדוכן של רמי ניתן למצוא גם לימונים כבושים מלפפונים  וזיתים שחורים.

(המאהל נמצא על כביש 232 בכניסה ליער גברעם).

בין דוכני היצירה לילדים ודוכני האוכל ניתן למצוא את הצגה לילדים של "יאצק" המשלב סיור היתולי והרבה הומור ולהנאות לצלילי  מנגינות האקורדיון. כשברקע נשמע השיר "כלניות" של שושנה דמארי.

השנה הפסטיבל בסימן הצדעה לזמר העברי ומציין עשור למותה של הזמרת שושנה דמארי.

בין הדוכנים ,צלילי המוזיקה  והאווירה המרגשת פגשנו אנשים אשר מגיעים מכל קצוות  הארץ ליהנות מהדרום.

צפינו  במרבדים שלמים של כלניות  ,פגשנו צלמים שמגיעים עם אביזרים ויוצרים צילומי משפחות ,וגם הרבה אנשים שמגיעים עם מחצלת ונהנים ממה שהטבע מציע.

היציאה מיער שוקדה היתה פקוקה מאוד ,המלצה שלנו לצאת דרך מושב שוקדה פניה ימינה ביציאה מהיער.

משם המשכנו לקיבוץ סעד שמציע מגוון תבשילים לשבת: בשרים, דגים, ירקות מבושלים, תוספות וסלטים .

ערב שישי  הסתיים במופע של הזמר שלום חנוך באולם קיבוץ דורות.

בשבת בבוקר מזג האוויר התחלף  והחלו לרדת ממטרים של גשם, מה ששינה את התוכניות ,רוב השווקים  והפעילויות בוטלו , אך היו האמיצים שיצאו לשטח לטייל ולצפות בפריחת הכלניות .

ביניהם גם היו אלה שפגשו את " עוזי חרוזי" בפעילות לכל המשפחה סמוך לגשר התלוי בדרך הבשור. במהלך חודש פברואר יוסיפו להתקיים חגיגות פסטיבל 'דרום אדום' באזור הנגב הצפוני .

הפסטיבל ימשך בעוד 4 סופי שבוע הקרובים ואנחנו ממליצים לעקוב אחר התוכנית שמפורסמת באתר  .

תוכנית הפסטיבל דרום אדום

מזמינים אתכם לשלוח לנו תמונות ולספר לנו על החוויות שלכם .