כשהחיים הופכים ליצירה

$(function(){setImageBanner('53896a1a-492e-4e13-8266-834ad4a35742','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26576,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

כ400 איש התכנסו באודיטוריום קריית חינוך באר טוביה, לצפות במופע מיוחד, מופע החיים של חן טהר, תושבת מושב אביגדור. מופע המספר את המאבק והתהליך בטיפולי פוריות .

בכניסה למבואה של האודיטוריום היה ניתן לחוש את האווירה המיוחדת שיצרה תערוכת התמונות בכניסה -   תמונות של נשים שחושפות את מאבקן האישי בהליך הבאת ילד לעולם.
על הטלטלה של הנשים העוברות את התהליך.

-
המופע עצמו החל בזעקה שהרעידה את האולם, צעקה שבטאה יותר מכל את התחושה העוברת על רבות מהנשים שנכחו במקום ואחרות אותן המופע מייצג.
-
היצירה בבסיסה הרעיוני אישית מאוד ונבנית לפי קטעים מיומנה של חן. ובו טיהורים של חוויות ותהליכים פיזיים ונפשיים.

 

התנועה של הרקדנית המגלמת את חן, אורן רביב ממושב תימורים תלמידתה של חן לשעבר , מרתקת כשהיא לעצמה, והיא מצליחה לבטא את מכלול ההיבטים של האישה שחווה טיפולי פוריות . היא נפתחת בסולו מרשים ומלווה במוזיקה מרגשת ואליה מתלווים רקדנים ורקדניות המתארים סיטואציות מחיי היום יום .

הכוריאוגרף שלומי אלימלך מצליח ליצור יצירה בתנועה טבעית שמייצגת  את המצב הנפשי . המעברים בין סוגי התנועה יוצרים את המתח הפנימי ומצליחים לרגש את הקהל.

מכלול של רגשות וחוויות ,הממחישות  את הפעולות הפשוטות כמו, מפגש עם נשים הרות, השמחות האכזבות, הזריקות הבדיקות, הציפייה לשיחת הטלפון שמבשרת את התוצאות ...המפגש עם הבן זוג ,הרצון לממש את האהבה וליצור חיים, התגובות של הסביבה  ועוד הכל עובר בצורה מופלאה על הבמה בתלבושות מותאמות ומתחלפות.

 קולה של חן נשמע ברקע  - היא זועקת" דיי ", ובתנועה מועברת תחושה של הגוף שמחפש מענה למועקה. חוויה אנושית שמועברת במחול.

אילנית מסוארי מאמנת אישית ומנחה קבוצות מכפר ורבורג ,חברתה של חן שלווייתה אותה לאורך כל המסע, הנחתה פאנל שיח והעלתה סוגיות שונות בתחום.

חבריי הפאנל העבירו בצורה מקצועית מאוד המלצות ודרכי טיפול לנשים העוברות טיפולי פוריות .  

גינת רוגל ממושב ניר בנים , סיפרה על המסע האישי שלה להביא ילד שני לעולם " טיפולי פוריות זה מסע מאוד ארוך המצריך לשחרר שליטה בגוף ובזמן, כי שום דבר לא ידוע, אף פעם אי אפשר לדעת מה תהיי התוצאה והכל זה נדנדה עולה ויורדת של רגשות בכי צחוק התרגשות ולחץ " ואם זאת ציינה תמיד להיות בהכרת תודה על הדרך על התמיכה מסביב, והמליצה לנשים לשתף .

 

איריס נאור מכפר מנחם , אמא ל-4 בנים עברה טיפולי פוריות ומהמקום בו הייתה החלה ללוות זוגות ונשים יחידניות בתהליך. איריס טוענת  שהדבר המרכזי שחשוב לדייק בתהליך טיפולי הפוריות , לדייק באבחנה הרפואית ולפנות לטיפול של הרופא המתמחה בתחום. איריס מלווה זוגות גם בפן הנפשי הרגשי.

"מהות הליווי היא הקניית ביטחון ויציבות בחיים הלא יציבים של טיפולי פוריות ,ע"י יצירת  אופטימיות בדרך להורות." איריס הוסיפה שבכניסה לקליניקה שלה יש משפט "במקום שבו יש זרע וביצית יש סיכוי תמיד."

פרץ כאהן מתל אביב, מומחה מזה 30 שנה ברפואה המשלימה ומטפל בנשים באמצעות דיקור ושיאצו , הסביר על הקשר בין תזונה והסיכוי להיכנס להריון. פרץ הסביר שיש להימנע ממוצרי תזונה שפוגעים בזרימת הדם כגון מוצרים שיוצרים קור או חום לאברי הרבייה. "התזונה היא חלק מאוד חשוב ממה שהגוף קולט " .

פרץ ממליץ לנשים להיות בתנועה "היכולת של הגוף להתמודד עם מה שעובר בראש עוברת דרך תנועה. "

אילנית מסוארי  סיפרה :

"כאימא לשלשה ילדים שהגיעו בהריונות טבעיים לא הכרתי את העולם הזה וחן פנתה אליי ופתחה לי צוהר לעולם חדש ,מפחיד ומלא ברכבות הרים .עברנו כברת דרך יחד ובחרנו את הקטעים מהיומן , חן שיתפה אותי בכל התהליך שעברה ועוברת כדי שאני אוכל לזקק את מה שנכון לה. והתוצאה מרגשת ,לא נותרה עין אחת יבשה באולם. "אילנית מאמינה שהמופע יגיע עוד רחוק "זו קהילה ענקית שצריך לשמוע את קולה" .

את האירוע סיכמה חן בנאומה  על הבמה "היצירה שראיתם היום היא תולדה של תהליך ארוך , שכלל מחשבה רבה על איך אני רוצה להציג את מה שעובר עליי , המחשבה הראשונית  הייתה שבסיום המופע כשאני אעלה על הבמה, כבר אהיה בהריון ,עינכם רואות שזה לא קרה , אני אופטימית ויודעת שזה יקרה , אני מאמינה ובטוחה שבמאה ה-21 כל אישה יכלה להרות . ויודעת שזה יקרה גם לי. "

הדס סיפרה לנו את החוויה שלה מהמופע:

"המופע היה חזק משניתן לדמיין , צפיתי ברקדנית וזעקתי את זעקתה של חן, היא נגעה בקישקע של החיים וזה מטלטל עד מאד. זהו שיתוף אצילי עם המון אומץ מאחלת לחן מכל הלב שזה יקרה בקרוב".

בסיום הערב שוחחנו עם חן והיא סיפרה שהיא רואה את הערב כהצלחה  , חן הוסיפה "אני קודם כל מאוד נרגשת מהתגובות של הקהל , אני מאוד מאושרת מהתהליך, ואני רוצה להעביר מסר לכל המטופלות , אל תתביישו אתן לא לבד. "

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה