ערבי הפרשות חלה – הטרנד שהפך לסוג של העצמה נשית דרך הקדושה

$(function(){setImageBanner('1c23ddc9-0e39-45b2-9e4b-f844d1ec8927','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26587,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

יותר ויותר נשות יישובי הדרום נפגשות לערבי נשים כשהלהיט המבוקש ביותר הוא הפרשת חלה.
כיצד מסורת דתית תופסת את הנשים החילוניות ואיך היא מתקשרת להעצמה נשית?

סיפורן של נשים שמתעוררות מחדש למהות האנרגיה הנשית הטמונה בהן.
המצווה של חלוקת בצק לכוהנים בבית המקדש, הפכה להעצמה נשית במסיבות רווקות , מקווה וברכה לפני לידה.

 בערבים אלו הנשים עורכות טקס הפרשת חלה עם מדריכה רוחנית שנקראת "בת ישראל", שמסבירה על קרוב לבבות אמון ,מצווה וקירוב למסורת , ערב שכולו בשמחה.

רוב הנשים אשר מגיעות לערבים אלו הן נשים חילוניות , נשים שמבקשות לעצמן ברכה וסגולה לזיווג, לפרנסה טובה , בריאות ופרי בטן .

טקס הפרשת החלה נחשב עבור הנשים "עת רצון" — זמן מיוחד בו תפילות נענות.

בשילוב של שמחה והומור בחוויה רוחנית.

 

 

פגשתי את רחל קדוש מנהלת אדימניסטרטיבית בשרותי בריאות כללית ,  אם לחמישה ילדים ו3 נכדים ממושב תלמים (מ.א אזורית לכיש)

אשר מנחה ערבי הפרשות חלה מידי ערב ופופולרית מאוד בקרב נשים בדרום.  ובקשתי ממנה שתספר לנו מה מיוחד בערבים אלה..

רחל חזרה בתשובה בעקבות בעלה ונחשפה לטקסי הפרשת חלה, באחד מהערבים שהתלוותה לרבנית מהאזור. באותו הערב הרגישה רחל את החיבור עם אותן נשים, שצמאות לברכה ולישועה

והחלה להעביר ערבי הפרשת חלה .

 

רחל ספרי לנו מה קורה בערבי נשים אלו?

ערבי הפרשת חלה הן התכנסות של בנות ישראל  יחד להעצמה נשית, לחיבור לאני העצמי דרך הניצוץ האישי שקיים בכל אחת. אני לא מחזירה בתשובה , בערבי הפרשת חלה שאני מעבירה בנות מתכנסות יחד לשמוח לשתף ולבקש ממעמקי נשמתן אושר פנימי, הן בוראות לעצמן מציאות

בכך שהן מאמינות בישועות, מאמינות בכוחן של התפילות , ולא דיי בתפילות אני מסבירה להן שהן צריכות לבחור במידות של חסד, "ואהבת לרעך כמוך" לדבר דברים חיובים, להיות בעשייה, בנתינה והשפע יוזרם.

אז כדיי שהשפע יוזרם צריך לחזור בתשובה ולהתלבש בצניעות?

הקדוש ברוך הוא, בחר בנו הנשים מכל העמים להיות בנות ישראל  , וזה לא משנה מה את לובשת אם את דתייה או חילונית .

מהות הערב הוא להנכיח שכולן שוות וכל אחת מיוחדת בפני עצמה . באגרת הרמב"ם כתוב:

" כי באפו משפיל גאים וברצונו מגיבה שפלים"

לא המראה של האדם קובע את הקרבה לאלוהים אלה המידות הטובות קובעות.

בדת הצניעות מאוד חשובה אבל מנגד יכלה להיות אישה דתייה שמכוסה מכף רגל ועד ראש אך בליבה יש קנאה , תחרות לשון הרע. ולעומת זאת יכלה להיות בחורה חילונית שלא מקיימת שום מצוות אך ליבה נקי וטוהר  לכן זה לא משנה אם את חילונית או דתייה מה שנמצא על ליבך הוא מה שיקדם אותך לסגולות ולברכה.

כשאני חזרתי בתשובה החיים שלי לא הפכו לקלים יותר להיפך, היו לי המון ניסיונות קשים אבל בכל ניסיון שצלחתי עליתי בעוד רובד ובעוד מדרגה רוחנית וליבי הפך טהור.

זכיתי בבעל תומך ומפרגן ובילדים טובים ובזכות האושר שקיים בתא המשפחתי צלחנו את הקשיים.

לכל אחת יש שאיפות, יש כאלה רוצות כח , ממון , אומרות אני רוצה כסף וחושבות  שהכסף יגיע..

 אני מסבירה לבנות שכדי להזרים את השפע לחייהן, הן צריכות להיות בעשייה ,שההצלחה לא נמדדת במידות אלו, אלה בשלמות עם עצמך להיות שמחה גם בדבר הכי קטן שיש.

אני מוזמנת למגוון של הפרשות חלה ובכל ערב כזה אני פוגשת נשים מדהימות שמספרות לי על קשיים שלהן  להביא ילד לעולם, מציאת זיווג , ומחלות  ..

זימנו אותי באחד העברים למושב שובה, להתפלל על אדם שחולה סרטן , כשהגעתי לשם פניהן של כל הבנות היו נפולות, המון עצבות. אמרתי להן בנות כדי לחולל שינוי אנחנו צריכות להפוך את הקערה על פיה ולהיות בשמחה. לאחר ארבעה חודשים זומנתי לסעודת הודיה ואחרי תשעה חודשים למסיבת מקווה  .

אני לא בעלת כוחות ולא עושה קסמים אני בסך הכל גורמת לנשים אלו להתחבר לנקודה הפנימית שלהם ואומרת להם שמספיק שאשה  תצא מהערב הזה עם רצון להיות קצת יותר טובה לעולם, אני את שלי עשיתי.

אז למה בעצם הטקס של הפרשת החלה?

מצוות הפרשת חלה היא אחת משלוש מצוות שיוחדו לנשים, לאשה ניתנו שלוש מצוות הנקראות

 ח. נ. ה -חלה ,  נידה והדלקת נרות
עוד מימי קדם, מזמנה של שרה אמנו, ידועה מצוות הפרשת חלה כמשרה ברכה בבית, שעל שרה נאמר שבכל ימיה הייתה הברכה שרויה בעיסה. גם כיום מצווה זו היא חזקה ורבת כוח להגן ולשמור על נשים.. זמן הפרשת חלה הוא שעת רצון .נשים מתפללות ומבקשות בזמן ההפרשה על זיווגים הגונים, על בריאות, על הצלחה.

אישה היא מקור הברכה בבית, בני ביתה של האישה יהיו שמחים כשהאישה תיהיה בשמחה. כשאשה עושה מצוות אלו יורדת קדושה על האישה. לכן כנשים אלו נפגשות יחד ומתפללות התפילות נענות ויש המון ישועות.

 

בערבי הפרשת חלה את מסתובבת עם שמלת כלה, מה מסמלת השמלה?

באחד העברים שקיימתי פגשתי משהי שהביאה לי את השמלה , היא אמרה לי שהשמלה היתה בקבר של הרבי נחמן מאומן, ובקשה ממני שאלביש את הרווקות שרוצות זיווג ותגיע עליהן הברכה.

אני מאמינה ביצירת מציאות , זה לא שעצם לבישת השמלה תזווג אותן אלה האמונה הפנימית הרצון והברכה הם אלה אשר יביאו את השפע.

 

איזה מקרים מיוחדים יצא לך להעביר הפרשת חלה?

שבוע שעבר התקשר אלי אב שבתו נמצאת בחודש השישי להריונה עם צירים מאושפזת בבית חולים , מיד כששמעתי את המקרה נסעתי לבית החולים וביצענו הפרשת חלה ללידה קלה בבריאות וידיים מלאות. כמובן שזו מצווה עבורי , ושכרי  הוא ע"י השם עצם זה שאני מקבלת זכות לשמח ולפתוח את הלב ממלא אותי מבחינה רוחנית. "מי שליבו אהבה לעולם לא יזקין ולעולם יראה טוב ושמח".

 

 

איזה דמות נשית השפיעה על חייך?

חמותי אישה משכמה ומעלה , השפיעה עליי ולימדה אותי המון על החיים  בדרך בה גידלה את ילדיה במשך שנים לצד בעל חולה , בדרך קשה אך עם המון אהבה ונתינה אישה מאוד עוצמתית  וחיובית. היום אני מברכת אותה יום יום ונמצאת לצידה.

אני מאמינה שמי שחיי באהבה זוכה לשמחה.

מה החלום שלך?

אני רוצה להמשיך ולשמח את בנות ישראל ולקרבם לאבינו שבשמיים.

 להזמנות ופרטים לערבי הפרשת חלה , מסיבת רווקות, מקווה  ועוד ..

בטלפון:050-7870908

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה