פסטיבל קולנוע דרום 2016- פותחים חלון לקולנוע אחר.

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('753cbe6a-47c5-4a3c-8682-adbb6438db93','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26576,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('753cbe6a-47c5-4a3c-8682-adbb6438db93','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26576,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

המכללה האקדמית ספיר מקיימת בכל שנה פסטיבל קולנוע דרום ובו מוצגות הקרנות סרטים, עשרות מופעי מוזיקה, שירה ומופעים מיוחדים .

מכללה האקדמית ספיר שם  דגש על סרטי הסטודנטים ובתוך מספר שנים הפך לפסטיבל קולנוע בינלאומי, הנותן במה מרכזית לקולנוע ישראלי ולקולנוע בינלאומי ואיכותי .
הפסטיבל מתקיים כל שנה בחודש יוני במשך חמישה ימים מלאים השנה ייערך  הפסטיבל מיום ראשון, ה-5 ביוני, ועד יום חמישי, ה-9 ביוני 2016 ברחבי העיר שדרות, ובמוקדים שונים ברחבי הנגב הצפוני והמערבי.


הפסטיבל מציג מידי שנה תכנית עשירה בסרטים, מופעים ואירועים מיוחדים המאפשרים לקהל הרחב מפגש מרגש ומעשיר עם יוצרים במאים ומפיקים. עשרות סדנאות ומופעי מוזיקה ופרינג' מצטרפים לליבת הקרנות הסרטים ויוצרים חגיגה של שבוע באזור הדרום אליו מתנקזים אנשים מכל הארץ. 


זהו פסטיבל הפותח דלתות בפני כלל הציבור ללא תשלום. פסטיבל קולנוע דרום מופק מתוך אג’נדה תרבותית ייחודית הרלוונטית למקום בו הוא נוצר. “הדרום” הוא תפישת עולם קולנועית הדוגלת בקולנוע עני באמצעים, אך עשיר באנושיות, מטאפורה ליצירה שנעשית בפריפריה ללא רגשי נחיתות מתוך שאיפה לעורר דיאלוג ביקורתי לצד אומנות ויצירה ברמה גבוהה. 




במהלך הפסטיבל יוקרנו  סרטי תכנית הגמר של בית הספר לאמנויות הקול והמסך של מכללת ספיר במסגרת התוכנית יוקרנו חמישה סרטים דוקומנטריים, 17 סרטים עלילתיים, שלושה פיילוטים ושלושה סרטי אנימציה. האירוע גם יכלול מופעי מוזיקה שונים

בפסטיבל ניתן ליהנות מיצירות מדהימות כגון: טרום בכורות של הקולנוע הישראלי החדש, אוצורות תיעודיות , קולנוע בינלאומי,סרטי בוגרים, פרינג' דרום, סרטי אנימציה, קולנוע פורץ גבולות, ועוד 

הפסטיבל נותן מקום ליצירה של הסטודנטים, אשר מסיימים לימודים ופותח דלת להיכרות עם הדור הבא של היוצרים בקולנוע הישראלי

הילה אמיר(מקורנית בצפון) וניר דבורצ'ין (מגבעת זאב) הם בני זוג אשר גרים היום בקיבוץ רוחמה. ניר והילה הם יוצרים צעירים הלומדים במכללת ספיר, ושניהם מקרינים סרט גמר   בפסטיבל שייערך השנה.  ניר והילה יצרו יחד שני סרטים ואף היו שותפים בהפקה אחד של השניה. הילה סיפרה את החוויה האישית שלה ביצירת הסרט "כאשה החיה בעולם גברי, מצאתי ביצירה את היכלת להביא את עצמי לידי ביטוי, להשמיע את הקול שלי ואת קולן של נשים אחרות".




הילה אמיר, יצרה סרט מרגש ששמו 'דובדבן' -הסרט יוקרן ב5.6 בשעה 12:00 בסינמטק שדרות.
תקציר הסרט - "אנה חיה חיים בודדים מלאי יצרים וחופש. המפגש המחודש עם אמה הסכיזופרנית מערער את עולמה ומעורר רגשות ישנים."

 ניר דבורצ'ין יצר סרט תיעודי הנקרא 'להפוך את האבנים' -הסרט יוקרן ב7.6 בסינמטק שדרות בשעה 10:00. 
 תקציר הסרט- " את מה שפניו של סמי אינן מספרות – מספרת החווה אותה בנה במדבר, ושם ביתו. מצב רוחו של סמי משתנה ומתחלף, כמו עונות השנה. ברקע שנים רבות של בדידות, געגוע, פחד ותקווה הנשקפים מתוך אין ספור מכתבים בקופסת קרטון בחדרו – תמיד ליעד אחד, לאישה אחת."

 
 
בפסטיבל יופיעו גם מספר אמנים בהרכבים מויזקליים מעניינים: ריף כהן , קובי עוז ואלון אולארצ'יק פוגשים את רועי חסן ואלקס ריף.  קטמון גרוב בנד, עמיר לב וסמי שלום שטרית, מינור אסתר, ההרכב רבע לאפריקה, שי בן צור והחברים מרג'סטן אקספרס ועוד רבים ומוכשרים. 



ביין כל המופעים יופיע גם ההרכב האתני של האולפן למוזיקה שער הנגב. ההרכב מתמחה בנגינת מוסיקה תורכית בעיבודים חדשים ובחיבור בין כלים מודרניים לכלים מסורתיים.המופע יתן לנו טעימות מהמזרח התיכון בתיבול מערבי וקצבי. בניהול מוסיקלי של דוד בוקובזה.

 

פרופ׳ אבנר פיינגלרנט ראש בית הספר לאמנויות הקול והמסך, מייסד ויוזם פסטיבל קולנוע דרום המכללה האקדמית ספיר כתב באתר " פסטיבל קולנוע דרום בשדרות ובית הספר לאמנויות הקול והמסך של מכללת ספיר מבקשים לעשות דרך משמעותית, בתוך עולם שאין בו בטחון, או ידיעה – דרך שיש בה חמלה, נתינה, קבלה וחיפוש. להתבונן ולהציע מבט אחר שבו האמן הוא שאמן והמגע שלו בחומר, גם אם כואב, יכול להביא זרעים של מרפא, זרעים של אמונה מחודשת בנפשו של האדם.

קולו ומבטו של האמן הכואב שאנו מביאים לממלכת הפסטיבל, הם הצליל והמראה שלהם אנו זקוקים יותר מתמיד, על מנת שנצלול לתוך ממלכת החושך ומשם נמצא מרפא.

האמן-השאמן הוא זה שיכול להיות בעולמות הקשים הללו של ייסורי הנפש וכאב העולם ומתוכם להציע את הצלילות הבהירה. אנו יודעים שעליו לעבור מסעות איומים ונוראים עם עצמו אבל באמנותו הוא מביא לנו את המגע המרפא. ואולי חלק מתפקידו הוא להקריב מעצמו בכדי לתת לחברה שמסביבו את הסיכוי להיות חברה שפויה יותר.

בדומה לשחקן ב"סקינה"(אוהל השחקנים) שבבמת התיאטרון הדיונוסי של אתונה, שרק לו מותר על פי התרבות היוונית הקדומה, להיות נווד בנפש וצועני של זהויות, משום שרק הוא יכול לצלוח מסע פסיכוטי וסכיזואידי זה של האמן.

ל תכניותיו המרשימות והמעמיקות של "קולנוע דרום"  – הקולנוע הישראלי, הקולנוע העולמי, סרטי הבוגרים, יצירות הפרינג׳, השירה וסרטי הקולנוע הקלסיים  –יוצגו בקולנוע חן שמשופץ בימים אלו להיות חלק מהמרחב התרבותי-אמנותי החדש של שדרות, ספיר ושער הנגב.  דווקא משם, מאזור הנגב המערבי הפצוע והמודלק שליד קו הגבול, יכולה לבוא תנועה של ריפוי באמצעות האמנות והקולנוע."

לתכנית המלאה של הפסטיבל  כנסו לקישור -פסטיבל קולנוע דרום 2016

לעדכונים הצטרפו אלינו גם בפייסבוק - יישובניק נט בפייסבוק


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה