תמונה ראשית

לחזור לעולם הדייטים אחרי גירושים

$(function(){setImageBanner('6f9713ca-5f28-420f-9453-ce908bbf8126','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26613,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אנשים שהתגרשו ורוצים למצוא זוגיות ולפתוח בפרק ב' בחייהם, מאד חוששים וזה טבעי. אבל למרות הפחדים, כדאי מאד לצאת לדרך כי רבים מצליחים למצוא אהבה וזוגיות טובות בהרבה מפרק א'

"איך אחזור לעולם הדייטינג אחרי כל כך הרבה שנים שהייתי מחוץ למשחק?" כך שאלה אותי בתסכול גדול גרושה שהגיעה אליי לפגישת היכרות, למרות שהיא לא כל כך האמינה שתוכל למצוא אהבה חדשה.

"הפעם האחרונה שיצאתי לדייט היתה לפני למעלה משני עשורים. מאז הספקתי להתחתן, להביא 3 ילדים לעולם, וגם להתגרש. התחלתי להתאקלם למצב החדש, התאבלתי, בכיתי, עזרתי לילדים להתמודד עם המשבר. וכשיו אני רוצה לדאוג לעצמי ושתעזרי לי למצוא בן זוג טוב. אבל איך אסתדר בעולם הדייטים? אני לא זוכרת בכלל מה עושים בדייט. הכל השתנה מהפעם האחרונה שהייתי רווקה. ומי ירצה גרושה עם ילדים קטנים? איבדתי את כל הביטחון העצמי שלי".

החרדה הזאת היא מאוד טבעית. הרי את כבר לא צעירה בת 20, שכל העולם מחכה לך. זה לא כמו פעם, שהיית הולכת ברחוב והיו שורקים לך מכל עבר. אז היית אישה צעירה ומחוזרת והיית יכולה להרשות לעצמך לעשות "סלקציה" עם מי את רוצה לצאת.

הסטטוס שלך היום שונה לגמרי - קודם כל מבחינת המראה, אין לך גוף של נערה. עברת 3 לידות, וגם הפנים מתחילות להראות את סימני הגיל. מעבר למראה החיצוני, יש גם את כל הנושא של ה"חבילה" שאת נושאת עמך - גרושה עם 3 ילדים. לא רק שאת צריכה לאהוב את הגבר החדש שייכנס לחייך, גם ילדייך צריכים לאהוב אותו. אחרי הטלטלה שהם עברו, את ממש חוששת להכניס אותם להרפתקתה נוספת, ולכן אסור לך לקחת סיכונים עם בן זוג חדש. הוא חייב להיות דמות חיובית עבורם,  מודל לחיקוי.

בקיצור, פרק ב' זה לא דבר פשוט בכלל.

צילום: pexels

כשדכנית עם ניסיון של למעלה מעשרים שנה, אני יכולה להעיד שפעמים רבות דווקא פרק ב' (מפחיד ככל שיהיה) הוא הרבה יותר מוצלח מפרק א'. נכון שהוא כולל הרבה יותר אתגרים (ילדים, רכוש, טראומות, הרגלים וכד'), אבל מצד שני יש לו גם שלל יתרונות. הרי שני בני הזוג כבר עברו דבר או שניים בחייהם. הם לא ילדים, אלא אנשים בוגרים, בעלי ניסיון שיודעים מה הם מחפשים בזוגיות. כמו כן הם גם חוו ולמדו על בשרם כל מיני דברים שעוזרים להם לנהל את הזוגיות הבאה בצורה טובה ובריאה יותר. הם למדו מהטעויות שלהם ועכשיו הם מגיעים לזוגיות עם לקחים ותובנות.

אני באופן אישי מכירה המון זוגות של פרק ב' (את חלקם הגדול אני חיתנתי), והם בעננים! בהתחלה הם לא האמינו כמה האהבה החדשה שלהם יכולה להיות חזקה ולהסב להם אושר. חלק מהם אפילו אמרו: "רק עכשיו אני מבין/מבינה מה זאת אהבת אמת". יש אינספור סיפורי הצלחה, אז גם אם יש לכם חרדות, וגם אם אתם חוששים לחזור לעולם הדייטינג, התגברו עליהם וצאו לדרך. האמינו לי שתודו לעצמכם אחר כך.

אין ספק שיש אתגרים וקשיים, לא רק בלמצוא פרק ב', אלא גם לשמר את הזוגיות החדשה, אך הכל מתגמד לעומת האושר העילאי שאהבה חדשה יכולה להביא לכם. 

הכותבת היא הראלה ישי, שדכנית עם ניסיון של למעלה מ-25 שנה - לחילונים, מסורתיים ודתיים, ומחברת הספרים "סטטוס: בזוגיות" ו"שניים סוכר".

לאתר של הראלה לחצו כאן. לגלישה בסמארטפון

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה