מעל 3000 איש הגיעו לצעדה הקהילתית של מ.א חוף אשקלון

$(function(){setImageBanner('3517263d-e99c-4910-af6f-d179c65c6a65','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

המועצה האזורית חוף אשקלון קיימה היום (ג') את הצעדה הקהילתית המסורתית ה-23 במספר. כ-3000 תלמידים מבתי הספר היסודיים במועצה ועוד 500 הורים צעדו לאורך כשלושה ק"מ מחוף ניצנים במסלול מעגלי בשמורת הטבע ניצנים. הצעדה היתה חגיגית במיוחד עם ציון 70 שנה לעצמאות מדינת ישראל.

צילום : יאיר הרוש

הצעדה הקהילתית, בשיתוף קק"ל, הפכה לאחד מהאירועים החווייתיים עבור תלמידי המועצה. הצעדה החלה בשעה שמונה וחצי בבוקר והסתיימה באחת בצהריים. למרבה שמחתם של המשתתפים, מזג האוויר היה נוח ורוח מהים הנעימה את הצעידה.

לפני הצעדה, קיימו הגורמים האחראיים לניהולה (המתנ"ס, הביטחון, האגף לאיכות הסביבה והחינוך) סיור בתוואי הצעידה והערכת מצב בעקבות תחזית מזג האוויר. לפיכך, המסלול קוצר לכשלושה ק"מ והוצבו לאורך המסלול עוקבי מים להתרעננות. בנקודת הסיום המתינו למשתתפים סככות צל גדולות במיוחד, ברזיית מים וגם "אוטו גלידה", שסיפק אלפי ארטיקים צוננים וללא הגבלה לשמחתם של הילדים.

 צעדה קהילתית -צילום : יאיר הרוש

לאורך המסלול עצרו התלמידים בין דוכנים שונים של קק"ל, החברה להגנת הטבע ושל האגף לאיכות הסביבה במועצה. האגף היה אחראי גם על "התכנית האמנותית" לילדים במסגרת היום: הקרקס הירוק (קרקס מחומרים ממוחזרים) ומעגל המתופפים על כדורי פילאטיס גדולים.

עם סיום הצעדה, התבשרו הנוכחים על מיזם נוסף, שיחבר בין הקהילה לטבע: תחרות לבחירת ציפור המועצה. בדומה לתחרות לבחירת ציפור האהובה במדינת ישראל, גם המועצה מקיימת תחרות משלה. מדובר בשיאה של תכנית חינוכית בנושא צפרות בבתי הספר, שמובילה צפרית המועצה, הגב' ציפו קליין.

מ.א חוף אשקלון

באתר האינטרנט של "המועצה האזורית חוף אשקלון" מופיע קישור בו מתבקשים ההורים, ילדים וותיקים להצביע לציפור אחת מבין 10 ציפורים. הציפורים הן: סיקסק, חיוויאי הנחשים, תנשמת לבנה, שלדג לבן חזה, בז מצוי, צופית בוהקת, חוחית, ירגזי מצוי, ינשוף עצים ובולבול צהוב שת. ציפו קליין אמרה:"מעבר ליופי והחכמה של הציפורים, מדובר במדד לאקולוגיה הקיימת בצורה בולטת ונראית לעין. השאיפה היא לעקוב אחרי הציפורים ולדאוג לשמר את נוכחותן באזורנו, כמו החוחית. מטרת ההצבעה היא לחבר בין הקהילה לטבע המופלא שלנו". לקראת חגי תשרי יפורסמו תוצאות ההצבעה.

צעדה קהילתית -צילום : יאיר הרוש

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה