חניכי מוסד שקמה ביד מרדכי: "לא מגיע לנוער שיחסלו לו את הנעורים. בואו למופע שלנו"

$(function(){setImageBanner('c55467d0-dc50-47d3-96b4-23059d18cd9f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

כבר 21 שנים שהצעירים מהאזור מגיעים למקום שמספק פעילות חברתית ותרבותית אחר הצהריים, ועובדים על מופע סיום שנה ענק. אלא שהפעם ישנו חשש כפול שהקהל פשוט לא יגיע: גם בגלל המצב הביטחוני, וגם בגלל המונדיאל. ההצגה הראשונה תתקיים כבר הערב (וידאו)

פז רייזל, חבר יד מרדכי, הוא מנכ"ל מוסד שקמה המנוהל בידי עמותת שקמה, ובו מתחנכים בני נוער מ-14 קיבוצים ומושבים של מועצת חוף אשקלון בנפרד מבית הספר האזורי והעל יסודי שקמה. כבר 21 שנים שהמוסד מעלה מופע סוף שנה מושקע שמופק, מבוים ומוצג בידי תלמידי כיתות ח' עד י"ב.

כל ההכנסות עוברות לתרומה. ההכנות למופע, צילום: באדיבות מוסד שקמה

"החניכים שלנו הביעו השנה דאגה מכך שלא יגיעו די צופים למופע שכתבו ושמו 'האי'", הסביר רייזל.

"זאת בשל הסמיכות של מועדי ההצגות (ערבי חמישי ושישי) למשחקי המונדיאל, והחשש מנפילת רקטות בסמוך לאולם הספורט ביד מרדכי שאינו ממוגן. לכן קראנו לכולם ולבוא ולצפות גם דרך הפייסבוק".

וכך נכתב בעמוד הבית של המוסד: "את הלילה חיסלו לנו, את השקט שלנו גם, אבל לנוער לא מגיע שיחסלו לו את הנעורים וההצלחות הקטנות. אתם יותר מחייבים למלא את האולם. אם הם ואנחנו חיים כאן אתם חייבים לראות את המופע שלהם. מלאו את האולמות".

עוד הוסיף רייזל כי כל ההכנסות מעלות המופע, שכרטיס אליו יעלה חמישה שקלים ויותר, יועברו לתרומה. בשנה שעברה הועבר הכסף שנאסף לסניף הדרומי של עמותת בית הגלגלים.

ההזמנה למופע

"החבר'ה עובדים על הפקת 'האי', שמספר על קבוצה של צעירים שנקלעים לאי בודד, כבר חצי שנה. הם הכינו הכל לרבות תפאורה, תאורה, הגברה, תלבושות וכיוב'. אנחנו רק עמדנו והתפעלנו".

גם ועדת התרבות, שפועלת לצד הוועדות הקיימות בשקמה כמו ועדה ליציאה לטיולים, או ועדת עלון, מייחלת לכך שכל 400 הכיסאות של אולם הספורט ביד מרדכי יתמלאו בשתי ההצגות של סוף השבוע, ושהמוזיקה על הבמה תגבר על כל רעש רקע שעלול להגיע מבחוץ בשל המצב הביטחוני.

"קיבלנו אישור לקיים את המופע. אין סיבה שזה לא יקרה, וכרגע צריך רק את שיתוף הפעולה של צעירי וותיקי האזור", סיכם רייזל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה