שלושה מנהלים חדשים במערכת החינוך במועצה האזורית חוף אשקלון

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c2754490-118b-418a-8cda-491046dd5fc1','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26435,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c2754490-118b-418a-8cda-491046dd5fc1','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26435,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

המועצה האזורית חוף אשקלון גייסה שלושה מנהלים חדשים: ראש ישיבה חדש באולפנא "נווה דקלים" ושתי מנהלות חדשות בחטיבות הביניים ב"סילבר" ו"שקמה".

הרב קובי כהן

הרב קובי כהן (39) הוא ראש האולפנא החדש "נווה דקלים" בישוב ניצן.

הרב כהן נשוי, אב לשלושה ילדים ומתגורר באשקלון. הוא למד בישיבת ההסדר בקרני שומרון ובוגר תואר ראשון ושני בחינוך, תנ"ך ותושב"ע במכללת מורשת יעקב ברחובות ומוסמך לרבנות. בעבר שימש רב "קרית החינוך גרוס" בקרית גת ובמקביל לימד בישיבות הסדר ובמדרשות. הוא שימש כרב האולפנא בקרית גת ומילא עוד תפקידים ניהוליים. גם כיום הוא רב קהילת פארק אלון באשקלון. השבוע החל הרב קובי את תפקידו החדש כראש האולפנא בניצן.

"אני שמח שזכיתי להגיע לאולפנת נווה דקלים. תהליך החפיפה עם הרב יאיר גנץ ומשה פינס ושאר צוות ההנהלה היה מקצועי ואפשר לי להיכנס כשאני כבר מכיר את השטח וזה משמעותי מאוד. זכות גדולה לפגוש את הבנות המדהימות כאן והמטרה המשמעותית מבחינתי היא שכל תלמידה תרגיש באולפנא הכי טוב שאפשר, שנדע להצמיח ולחבר לעולם הרגש וליצור שמחה אמיתית ולבנות את בנין האישיות והכל מתוך חיבור לקב"ה. המגמה החינוכית שלנו היא הכנת הבנות לחיים עצמם עם סל מלא ערכים, יושר וטוב. וכמו שאמר הרב קוק זצ"ל: 'מטרת החינוך היא לעשות את האדם טוב וישר'". 

איילת גולדנברג

איילת גולדנברג מנהלת חטיבת ביניים ב"שקמה"

איילת גולדנברג מתגוררת במושב נתיב העשרה, נשואה ואם לשלושה, נבחרה לנהל את חטיבת הביניים בשקמה במקום מושיק לוי. איילת מגיעה מבית החינוך שער נגב, שם מילאה מגוון תפקידים ב-24 שנים האחרונות: חינוך  בכיתות מב"ר ואומץ, ריכוז שכבה וריכוז מקצוע האזרחות בבית הספר.

היא הובילה תכנית חלוצי הערכה במקצוע האזרחות, תכנית שהחליפה את בחינת הבגרות במקצוע זה וזכתה להערכה רבה. במקביל לעבודה החינוכית בבית הספר, איילת הועסקה כמרצה במכללת ספיר ובמכללת אשקלון בתחומי מדעי החברה. היא בוגרת תואר ראשון במדעי החברה, תואר שני במדעי המדינה ותקשורת פוליטית בוגרת לימודי ניהול בהצטיינות במסלול "אבני ראשה".

איילת אמרה השבוע: "אני מגיעה לבית ספר שיקמה עם המון מוטיבציה לעשייה חינוכית ואמונה כי האהבה לחינוך יסחפו את כל באי בית החינוך. אני מאמינה כי כל תלמיד וכל מורה בבית הספר צריך שיראו אותו, יאהבו אותו ויכבדו את צרכיו באשר הם. אמון במערכת הבית ספרית מצד כל הגורמים ויצירת  גאוות יחידה הם אלו שיובילו את בית הספר להצלחה רבה".

אילנה טויטו

מנהלת חטיבת ביניים חדשה בכפר הנוער סילבר: אילנה טויטו

אילנה, נשואה ואם לשישה ילדים ותושבת אשקלון, היא בעלת תואר ראשון במתמטיקה ותואר שני בניהול מערכות חינוך, עובדת בהוראה מזה 32 שנים, כולן בכפר הנוער "סילבר". השבוע החלה את תפקידה כמנהלת חטיבת הביניים בכפר סילבר במקום ישראל סבן.

"עשיתי תפקידים רבים, מגוונים ומשמעותיים בבית הספר. ניהול חטיבת הביניים הוא גולת הכותרת בעת הזו. הכפר נמצא בתהליך מינוף משמעותי ואיכותי, בהובלת מנכ"ל הכפר, ח"כ לשעבר שמעון סולומון ואני גאה לקחת חלק מרכזי בתהליך", אמרה אילנה השבוע.

"הציר המרכזי המוביל אותי הוא הפדגוגיה בראייה שש שנתית וחינוך לערכים. חט"ב זו תקופה משמעותית לבניית הבסיס היציב, לקראת החטיבה העליונה. לכן, לתפיסתי, יש לשים דגש ולקחת אחריות על הפיתוח והטיפוח של תלמידי החטיבה בהיבט הפדגוגי לימודי, ולקחת חלק פעיל בפעילות חברתית ערכית ובטיפוח ערבות הדדית. האחריות שלנו, המבוגרים המשמעותיים, היא להוביל את התהליך ולא לוותר על אף אחד ולא לוותר לאף אחד. משימתנו היא להביא לשיפור תחושת המסוגלות של התלמידים וכשיש למידה יש  אקלים חיובי!".

לדבריה, הפדגוגיה בבית הספר מלווה בשימוש באמצעים טכנולוגיים. היכולת לשתף מידע, נתונים, מסמכים וחומרי עזר מרחוק, משפיע על דרכי ההוראה והלמידה, על תוצרי התלמיד ועל דרכי הערכה. עוד ציינה אילנה כי ניהול חטיבת ביניים בתוך כפר נוער הינו אתגר מורכב.

"אני מאמינה בכל ליבי בכפרי נוער בכלל ובכפר נוער חקלאי כמו 'סילבר', בפרט. החשיפה של התלמידים למשק החקלאי, החינוך לעבודה כערך לחיים, האחריות של התלמידים על צמחים ובעלי חיים, הערבות ההדדית והחיבור לאדמה, הסביבה החקלאית, הריאה הירוקה והמרחבים הפתוחים, כל אלו ועוד תורמים רבות ללמידה, לאווירה ולהתפתחות האישית של כל נער ונערה. השילוב של בית ספר - משק - פנימייה הוא כח מנצח. הילדים נחשפים לאוכלוסיות מגוונות של החברה הישראלית, מתחברים לזהות שלהם ומגלים את העושר התרבותי, שהוא הנכס הגדול של החברה הישראלית".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה