הרוצח טרם נתפס: אחיו של זיו חג'בי ז"ל נזכר בשיחה הגורלית

$(function(){setImageBanner('ff57abdb-cf1d-4c2e-9e32-2b3e41ef23bc','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אבל כבד שרר השבוע בבית משפחת חג'בי, בעקבות הבשורה הקשה כי האב זיו נרצח בפיגוע באזור התעשייה ברקן. הרוצח טרם נתפס, ואחיו של זיו, איתי, מספר ל"מיינט ראשון" על שיחת הטלפון הקשה בה התבשר על שאירע

זרם המנחמים לא פסק מלהגיע בכל ימי השבוע לבית משפחת חג'בי שבשכונת מישור הנוף בעיר. מאות רבות של אנשים ובהם שרים, חברי כנסת, חברים וגם כאלו שלא הכירו אותו, הגיעו כדי לנחם את המשפחה בעקבות הפיגוע הקטלני שאירע באזור התעשייה ברקן, ובו נרצח זיו חג'בי ז"ל, נשוי ואב לשלושה.

זיו חג'בי ז"ל | צילום: פייסבוק

בסוכת האבלים ישבו בני המשפחה, האזינו לסיפורים של החברים ואמרו שוב ושוב שהם מתקשים לעכל את הבשורה הקשה שנחתה עליהם. בימים שקדמו לפיגוע עסקו בכלל במשפחה בארגון אירועים משמחים.

האחים התכתבו ביניהם על מסיבת הפתעה שתוכננה לכבוד יום ההולדת של אמם והתייעצו היכן כדאי לעשות זאת ומה להכין לאירוע. אבל ההתכתבות העליזה נגדעה בנסיבות טראגיות.

איתי, אחיו הגדול של זיו, סיפר ל"מיינט ראשון" על הרגע שבו הוא קיבל את ההודעה הקשה: "הייתי עם הבת שלי בגן והרגשתי רעידות של המכשיר הנייד שהיה מונח בכיס שלי. הטלפון שלי צלצל פעם אחר פעם ללא הפסקה. בשיחת הטלפון הזו סיפרו לי שבפיגוע שהיה בבוקר זיו נפגע.

לא קלטתי בכלל על מה מדברים איתי, שאלתי כמה פעמים: 'זיו? זיו נפגע?' "זה משהו בלתי נתפס. למעשה עד שהגעתי לבית שלו בראשון לציון, הבית שבו אנו יושבים שבעה, לא עיכלתי את זה. החיבור של המילים 'אח שלי' ו- 'מת' לא מסתדר אצלי".

מה זיו היה עבורך?

"כל כך הרבה דברים. הוא נגע בהכל והבין בכל כך הרבה דברים ומצאתי את עצמי המון פעמים מתייעץ איתו. הוא היה מסור והשקיע את כולו בדברים שבהם הוא עסק. אני לא הבנתי איך הוא מצליח להכיל את הכל. דאגתי לו והייתי אומר לו לפעמים שיעצור רגע ויירגע קצת".

זיו חג'בי, היה אמור לציין בעוד שבוע את יום הולדתו ה-33, הוא נרצח במקום עבודתו כחשב במפעל 'אלון', לאחר שמחבל, פלסטיני, בן 21, נכנס סמוך לשעה 8:00 בבוקר למפעל, ופתח באש. חג'בי נפצע באופן אנוש, ונפטר מאוחר יותר מפצעיו

זירת פיגוע הירי באזור התעשיה ברקן | צילום: יריב כץ

בפיגוע נרצחה גם קים לבנגרונד יחזקאל, בת 28 מראש העין, אם לפעוט בן שנה. 

נכון לרגע זה, חמישה ימים לאחר הרצח, המחבל טרם נתפס. בצה"ל מדווחים שמתנהל מצוד אחריו, והלולאה מתהדקת סביבו, אך נכון לרגע זה, הוא עדיין חופשי. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה