מספר מוקדי שריפות ביישובי הדרום עקב שיגורי בלוני תבערה

$(function(){setImageBanner('808d0e3b-ec3c-4f8c-9791-cd060318f886','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

טרור הבלונים פגע הבוקר במספר אזורים שונים ,צוותי כיבוי בסיוע רבשצים וקק"ל פעלו בעשר שריפות במספר באזורים: בקיבוץ ארז, אור הנר,תלמים, ניר עם ונחל שקמה, כל השריפות נגרמו עקב שיגורי בלוני תבערה לעבר ישראל והושגה עליהם שליטה מלאה

הבוקר (ו') פרצו עשר שריפות, אחת השריפות  ארעה סמוך לכביש 34 והוא נסגר לתנועה במשך כמה שעות לשני הכיוונים בין יד מרדכי לשדרות, כעת הכביש פתוח וזאת לאחר חלוף הסכנה. 

שריפה בנחל שקמה

באותו הזמן פרצה שריפה גדולה נחל שקמה זאת לאחר שאמש פרצה שם שריפה וכובתה, למקום הוזנקו כוחות כיבוי רבים בסיוע של גרורי צה"ל וכלים כבדים D9 ובנוסף הוזנקו מטוסים למקום מטייסת אלעד. היה חשש שהשריפה תגיע לחממות של זיקים והכוחות פינו את כל העובדים מהמקום על מנת לשמור על בטיחות האזרחים.

צילום מתוך קיבוץ זיקים- אתי דויטש

צילום אדי ישראל -שריפה בשמורת כרמיה

דוברות מ.א.חוף אשקלון- נמסר:" שריפה גדולה פרצה בנחל שקמה. צוותי כיבוי בסיוע רבש"צים וצוותי קק"ל פועלים לכיבויה, כולל מטוסי כיבוי, נגררי כיבוי אש וכלים כבדים. שימו לב: האש מתפשטת לכיוון זיקים ויש סכנה מיידית לחממות. לפי הוראות כיבוי אש: יש לעזוב את החממות מיידית ולהשאיר את המים הזורמים בטפטפות וכדומה פתוחים על מנת שיקררו את המקום. אין צורך כרגע להתפנות. במידה ויהיה שינוי נעדכן".

במקביל לשריפות  שוגרו מספר בלוני תבערה שלא גרמו להתלקחות בינהם נחת בלון תבערה בחצר של בית ספר יסודי במועצה האזורית אשכול לפני תחילת הלימודים. הוא לא התלקח וטופל על ידי איש ביטחון מקומי.

הבלון אותר במסגרת בדיקה וסריקה שגרתית שנעשית בכל בוקרלפני 9תיחת בית הספר.  הבלון טופל ונוטרל על ידי אנשי ביטחון אשכול בטרם הגעת התלמידים לבית הספר.

בלון נוסף נחת בישוב ניר ישראל ונוטל עי חבלני המשטרה.

בניר ישראל. צילמו עוז כהן ואיציק לוגסי

 בקק"ל מדווחים שעד כה ביערות בגזרת עוטף עזה נרשמו 1,053 שריפות שכילו עצים רבים. היערות שספגו את מרבית האש היו יער בארי עם 452 שריפות, יער כיסופים עם 353 שריפות, יער שוקדה עם 75 שריפות, יער נחל חנון עם 31 שריפות ויער נחל הבשור עם 29 שריפות.

כבאות והצלה לישראל מחוז דרום מסייעים לצה"ל ולתושבי כרם שלום בכדי להקטין את כמות העשן שנכנס לבתי התושבים ובעזרת מספר אמצעים.

רגע לפני כניסת שבת הובאו דוחפי עשן שייעודם במקור פיזור עשן במנהרות,מנוע סילון עוצמתי,הוצבו במקום מספר טווסים אשר יוצרים מיסוך מים ומקטינים את העשן ובנוסף נבנה על חומת היישוב מתקן ייחודי באורך של 60 מ' אשר מאפשר ליצור מסך שמגן על היישוב מהעשן.

במקום נמצאים גם מספר צוותי כיבוי אשר ייתנו מענה לכל תרחיש של שריפה כשבמקביל פרוסים צוותי כיבוי רבים בגזרת העוטף. 

צילום אלי כהן דובר כב"ה

במקום יצרו כוחות הכיבוי וילון המים על החומה ואת העשן מתנדף מאזור הוילון כלפי מעלה

צילום אלי כהן דובר כב"ה

דובר צה"ל: "בשעה האחרונה מתקהלים כ-14 אלף מתפרעים במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. המתפרעים משליכים מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה, מבעירים צמיגים ומיידים אבנים לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת.

הלוחמים מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. לפני זמן קצר זיהו כוחות צה"ל מספר מחבלים שטיפסו על גדר המערכת בדרום רצועת עזה. המחבלים הניחו מטען שהתפוצץ והצית את הגדר. מיד לאחר מכן זיהו כוחות צה"ל מספר מחבלים שחצו את גדר המערכת. מספר מחבלים התקרבו לעמדת צה"ל ובתגובה הלוחמים ירו לעברם.

אין נפגעים לכוחותינו. המחבלים נהרגו. מדובר בפרטים ראשוניים, נעדכן בהמשך ככל שיידרש"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה