תמונה ראשית
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('22775159-e011-4559-8736-204de38d7a60','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('22775159-e011-4559-8736-204de38d7a60','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בעוד שהישראלים מבכרים את המראה החמים והמזמין, הרי שבעונה הלוהטת כולנו משתדלים לחפש מחסה קריר מהכבשן שבחוץ, ומייחלים למראה מאוורר וקריר בבית. הנה כמה דרכים יצירתיות לעצב בצורה קרירה, בלי להפעיל את המזגן

כתבה: ליעונה מנקלי.

להבדיל ממדינות אירופה, הבית הישראלי קריר למדי בעונת החורף, וגורם לרבים לערוג לעונה החמה, עד שזו מתפרצת במלוא עוזה. השמש "מוציאה" אותנו החוצה לטייל, לחקור וליהנות מיופי הטבע, עד לשלב שבו הטמפרטורות מאמירות, או-אז אנחנו מחפשים מקום מפלט ממוזג.

קולקציית אריחי בטון אופנתית למראה קריר ונעים, בעיצוב האחים קמפנה ל HeziBank

שדרוג הבית והענקת מראה קליל, אוורירי וטבעי לארבעת כתליו הם דרך אלטרנטיבית לשלוט בחום המהביל, במקום להרבות בבילויים בקניון. עדכון מראה הבית אינו חייב להסתכם בשיפוץ מאסיבי, אלא בהחלט יכול להיות תהליך פשוט, בעזרת כמה טקטיקות שיכניסו את הקרירות ואת תחושת הרעננות המבוקשת פנימה.

תיכנסו בחוץ

נכון, יש מאווררי תקרה, מזגן וקרטיבים לקירור מידי, אך ישנן דרכים נוספות להפוך את החום לנסבל. אחת מהן היא להקפיד על סינרגיה בין חלל החוץ לחלל הפנים, באופן שיכניס את הנוף שבחוץ אל תוך הבית, יספק תאורה טבעית וזרימה חופשית בין החללים, ובהתאמה ידרוש אבזור מינימליסטי, שישרה תחושה אוורירית בין כותלי הבית.

ריהוט מינימליסטי, צמחייה ירוקה ורעננה למראה מאוורר וקריר. גלוריה מונדי. פירות קיץ אקזוטיים כפריטי דגש, שמכניסים תחושת שובבות וקריצה קיצית, Contrast. צילום: איה אפרים

קבלת השראה מהנוף שבחוץ, שימוש בחומרים אורבניים וטבעיים ובגוני הטבע לסוגם, הם דרך נהדרת לעשות זאת. טשטוש הגבולות שבין החוץ והפנים יסייע לחבר ביניהם בצורה אלגנטית, ויעניק לבית תחושת שלמות ומרחב. חיפויים שממשיכים מן הפנים אל המרפסת, מִפתחים רחבים בדמות ויטרינות זכוכית, צמחייה רעננה וחומרים טבעיים כמו נחושת, קש ואבן, הם חלק מהעזרים שיזמינו פנימה את החוץ. בנוסף, אפשר להיעזר גם בחיפויי קיר בהדפסים קלילים ופרחוניים, במוטיבים של צמחייה ובאביזרים בדמות פירות הקיץ, שיכניסו תחושת שובבות וקריצה קיצית אל תוך הבית.

טקסטיל קליל

כשם שהגרדרובה מתמעטת והשכבות נושרות מאיתנו לקראת עומס החום, כך גם בבית, כדאי לבכר פריטי טקסטיל דקיקים וקלילים מחומרים טבעיים, כמו כותנה ופשתן. שימוש בפריטי טקסטיל בדרגות שקיפות שונות, עם רכות ותנועה, יספקו את הקלילות הנדרשת לחלל.

הטמפרטורה בחלל תלויה, בין היתר, בכמות הפתחים. ככל שהחלל פחות חשוף לשמש, כך יש יותר חופש בבחירת הגוונים. חדר שינה בעיצוב סטודיו דולו. צילום: עוזי פורת

בדי שיפון ותחרה קלים ושקופים, יסייעו אף הם לחשוף את הנוף הנשקף מהחלונות ויוסיפו תחושה רכה ורומנטית לכל חדר בבית. שטיחים באריגה שטוחה או מחצלות קש הם אלטרנטיבה נהדרת לשטיחים השעירים והכבדים, שחיממו את כפות רגלינו בעונה הקרה.

בדי ריפוד בהדפס אביבי וצבעוני מבית האופנה מיסוני. RENBY

חלק מטכניקות ה"קירור הפאסיבי" לשמירה על טמפרטורה מיטבית בתוך הבית, מבלי להדליק את המזגן, כוללות את הצללת החלונות, צביעת הגגות בצבעים בהירים כדי שיחזירו שמש, שימוש בבידוד, והימנעות, ככל האפשר, משימוש במכשירים שפולטים חום רב. חברות הטקסטיל השונות מעידות, כי יותר מ-30 אחוז מהחום הנכנס לבית מגיע מהחלונות. לכן, כדאי לשמור על הצללה נאותה, שאפילו תסייע, כך מייעצים המומחים, לחסוך כשבעה אחוז מחשבון החשמל. 

מִפתחים רחבים, ריהוט דומיננטי ומינימליסטי ישלבו את הפנים והחוץ בהרמוניה מושלמת. נטוצי

הטכנולוגיה המתקדמת הביאה לפיתוח בדים "חכמים" כמו בדי ה-Solar Screen, אשר מונעים ומבודדים כניסת חום וסנוור בבית, ומאפשרים, בין היתר, חיסכון בתאורה מלאכותית. הווילונות המודרניים כיום עשויים משתי שכבות, עם כיס אוויר ביניהם, מבטיחים בידוד תרמי ואקוסטי ומהווים חסמי קרינה, אשר מייתרים אפילו את הצורך בתריסים.

צבעי גלידה

גם צבעי הקירות בבית עשויים להשפיע ולהקל בצורה משמעותית על הטמפרטורה בתוך החדרים. מחקרים מצביעים על כך שהלבן נחשב לצבע הקריר ביותר, ואחריו הגוונים הבהירים, שמסייעים להפחית משמעותית את הטמפרטורה, כיוון שהם מחזירים את קרני האור, תוך שהם מותירים את החלל מואר. לעומתם, האפור והשחור נחשבים לגוונים החמים ביותר על הסקאלה. העיצוב הקיצי מתאפיין, אם כן, בגוונים בהירים מקשת הלבנים ובנגיעות פסטל צבעוניות, בהירות ורעננות, כמו ורדרד, צהבהב, ירקרק, תכלת וסגלגל.

רהיטים תלויים יתרמו למראה המאוורר והמינימליסטי בעונה החמה. יחידה למטבח מעץ מלא - תומיק - רהיטים חפצים מיוחדים. כריות הן אביזר נפלא לרענון סביבת המגורים. משחק עם צבעים וטקסטורות יעניק תחושה כאילו החלפתם את הספה כולה - איפאה. רקע בהיר ונגיעות צבע בפריטי הטקסטיל יעניקו חוויה נינוחה, קלילה וצעירה - RENBY RED מבית העיצוב RENBY.

הצבעים הקרים, דוגמת ירוק, כחול וסגול, על גווניהם, הם בעלי תכונות של קרירות וריחוק ומשרים תחושת רוגע ונינוחות. כל מה שצבוע בגוונים הללו ייראה רחוק מבחינה ויזואלית, דבר שיסייע בהגדלת החלל, תוך הענקת תחושה של חלל פתוח ואוורירי.

קירות הצבועים בגוני רקע בהירים יכולים לשמש תפאורה מלאת חיים, שתעניק תחושה של חלל חדש ורענן, גם אם לא החלפתם את הרהיטים. שילוב מאוזן של קווים נקיים עם נגיעות צבעוניות יעניק מראה שמח ומזמין, ויחד עם פריטי ריהוט המעוצבים בצורה נקייה ובהירה, תודגש האווירה הקיצית והקלילה, במיוחד באוגוסט הלוהט. 

"תוכן" עיצובי, כמו הטרנד הפרחוני, בשילוב גוונים וטקסטורות מתאימים, יעניק לסביבה המעוצבת מראה רך ומשמח. חיפויים בגוונים ססגוניים וטקסטורות בשילוב חומרים לא שגרתי, יעניקו לבית את הטוויסט המיוחל, בבחינת "שוברים את הכלים". 

עיצוב תוסס וטרנדי מעין זה יוסיף ממד משחרר ויעלה את מפלס מצב הרוח, תוך יצירת אווירה נעימה, קלילה ובלתי מחייבת.

מינימל קומפקט

ידוע כי ריבוי פריטים בחלל יוצר עומס ויזואלי, וזה הופך כבד מנשוא בשידוך עם עומס החום. לכן, כדאי לאוורר את החלל ולצמצם את כמות הפריטים שבו למינימום האפשרי, כדי לדאוג לזרימת אוויר ולתנועה נוחה ונינוחה בין החללים השונים. שמירה על פרופורציות נכונות בין פריטי הריהוט לגודל החלל, תסייע ביצירת תנועה וזרימה נכונה. ריהוט בהיר ופריטי ריהוט נקיים ותלויים במראה מרחף, יעניקו ממד של קלילות לחדרי הבית, ואשליה של חלל פתוח ומרווח במהותו. חדר אמבט קטן לדוגמה, ייראה גדול ומרווח יותר אם יאופיין במינימליסטיות, והכיור והאסלה יהיו תלויים, ו"יפנו" את הרצפה.

ארונות עם חזיתות דמויות משרבייה, למראה מאוורר, ריביירה. אדריכלית: יוליה סטרוסלסקי, צילום: אביב קורט. אריחים מקולקציית glass של חברת אימולה, בגוני פסטל מרעננים, ויה ארקדיה.

גם החומרים השונים מהם עשויים פריטי הריהוט ואביזרי הדגש יכולים להירתם לטובת שדרוג הבית ושידור מראה קליל ונעים. בעידן הטכנולוגי קל לפאר את הבית בחומרים עשירים, בלי לשלם הון. לדוגמה, אפשר ליהנות מאריחי ענק דמויי שיש, כדי לשוות מראה אלגנטי ויוקרתי לחדר הרחצה.

בעוד שאבן שיש אמיתית לא מתאימה לחללים הרטובים ומחירה גבוה, לגרניט פורצלן יש יתרונות רבים והוא נראה ממש כמו הדבר האמיתי. את הכלים הסניטריים בחדר הרחצה אפשר לצפות מחדש, במקום לרכוש מחדש, וליהנות ממראה רענן בחדר הנקי בבית.

חדר שינה רומנטי עם נגיעות צבע ורודות ושמחות, איפאה. צילום: יח"צ סדרת ארונות אמבטיה אופנתית ועמידה בפני מים בגוני גלידה, אהרוני ובניו, צילום: אורן דאי.

בנוסף לאלה, לחומרים כמו זכוכית, נירוסטה, כרום וקרמיקה, בעלי מרקם חלק וגימור נקי,  יתרומה רבה לעיצוב האוורירי והקיצי המבוקש. גם לרמת הגימור נודעת חשיבות ביצירת המראה הקריר. אריחים מבריקים בגוונים פסטליים לדוגמה, יחזירו את האור ויעצימו אותו, תוך הענקת תחושת ניקיון וקרירות לחלל הנתון. 

מִפתחים רחבים בדמות ויטרינות זכוכית, צמחייה רעננה וחומרים טבעיים כמו נחושת, קש ואבן הם חלק מהעזרים שיזמינו פנימה את החוץ

קירות הצבועים בגוני רקע בהירים יכולים לשמש תפאורה מלאת חיים, שתעניק תחושה של חלל חדש ורענן, גם אם לא החלפתם את הרהיטים/

סייעו בהכנת הכתבה: האדריכל יובל אמיצי מ"אמיצי אדריכלים". חוה אנגל, הבעלים של "איפאה". בתיה ארם, מעצבת פנים בחברת Orgon וילונות והצללה. מעצבת הפנים מיכל האן. קרן וברמן-דקל מ"עילית הלבשה לבית". ניבה יחיאב, מנהלת עיצוב ותחום אדריכלים בטמבור. הדס כהן, מנהלת עיצוב והשראה בנירלט. מומחי העיצוב של FOX HOME. מעצבת הפנים עדי קליין מ"סטודיו דולו". דודי שמרון, הבעלים של רשת רהיטי Ultima.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה