הדברים הכי חשובים בתכנון מטבח

$(function(){setImageBanner('4a77d915-c870-4168-bca5-0220f647008a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מטבח הוא אחד המתחמים שתכנון מושכל ומקצועי שלהם עשוי להשפיע על כל אורח החיים בבית. תכנון הוא מלת מפתח. היא כוללת את האיכות, את הנוחות, את הפונקציונאליות של הדברים, את כמות המשטחים, שטחי (ונפחי) האחסון, הגובה והמרחק הנכונים, המידתיים, כמותם, גודלם ומיקומם של מוצרי החשמל ועוד.

indoor

להלן עצות אחדות שעשויות לסייע לכם בתכנון המטבח:

  1. אל תסתירו כל דבר מאחורי דלתות מעוצבות. העיצוב יפה, אבל הוא עלול להכביד על השימוש היומיומי. אין סיבה לחפות בדלת את הכיור...
  2. ניתן לחסוך עלויות על ידי בחירת חזיתות של דלתות מחומרים זולים ועם זאת בהחלט יפים.
  3. בחרי אביזרי פרזול איכותיים ( מסילות, ידיות, צירים) ודאגו לכך היא המתקין יהיה מקצועי ומנוסה.
  4. בחרו משטח עבודה מחומר עמיד. גם שיש מלאכותי עשוי להתאים ולהיות אסתטי.
  5. השאירו מרווח ומרחב מספיק במיקום המרכזי במטבח שבו מתבצעת העבודה. הקפידו על נגישות של פח האשפה, על מיקום המדיח במקום נוח, על קרבתם של המגירות עם כלי הבישול אל משטח העבודה ועל מיקום קרוב ונוסח של סירים ושל מחבתות, כך שלא תיאלצו להתרומם על קצות האצבעות כדי להורידם ממקום גבוה או להתכופף כמעט עד לרצפה כדי לשלוף אותם מארון או ממגירה.
  6. אי. אי עשוי להקל עליכם. הוא מהווה מקום שבו ניתן להניח את האוכל לפני הגשתו או לאחר פינויו מהשולחן. אי עשוי להוות גם משטח עבודה עם מחשב נייד.
  7. יצירת המטבח כחלל פתוח שהוא המשכו של הסלון מאפשרת ליצור תחושה של מרחב בבית. גם ואולי בעיקר כאשר מטבח מהווה גם מקום אכילה, גם סביבת עבודה וגם פינת אירוח, חשוב ליצור אותו כמקום פתוח, מואר ומאוורר.
  8. חשוב לייחד מחשבה גם לפרטים קטנים כגון: התקנת מגרות מאווררות המיועדות לאחסון ירקות כגון בצל ותפוחי אדמה.
  9. בחרו חומרים איכותיים ועמידים בפני חום ולחות.
  10. בחרו צבעים שיהיו נעימים לעין. עיצוב הוא בעיקרו ובמהותו עניין של טעם אישי.

מטבח בטיחותי הוא הנחת עבודה. הוא תנאי הכרחי. כאשר יש בבית ילדים קטנים הופכת השמירה על בטיחות לקריטית. במיוחד כאשר המטבח הוא חלל פתוח, נגיש וזמין גם לילדים הקטנים.

תכנון מטבח מקצועי מבעוד מועד מייתר את הצורך לבצע בו שיפוצים בשלב מאוחר יותר. התייעצו עם אנשי מקצוע, עם חברים שבנו בית חדש. כנסו לאתרים מקצועיים. ערכו רשימה של  דברים חשובים לכם במטבח- בסדר חשיבות יורד. ואל תתפשרו בדברים החשובים והמהותיים.

תכנון המטבח מבעוד מועד יאפשר לכם לראות אותו כשהוא מוצג בתלת ממד על צג המחשב. המטבח הוא המקום שבו משתלבות זו בזו הדרישה והציפייה לאיכות, לבטיחות ולנוחות. יש דברים שלא ניתן לצפות אותם מבעוד מועד גם כאשר התכנון מתבצע באופן מקצועי, אבל ברור כי יש לייחד ולהשקיע משאבים בתכנון מטבח כדי להפיק ממנו את המיטב.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה