5 דברים שאת צריכה לעשות לפני החתונה

$(function(){setImageBanner('df663db3-4821-470a-8067-efc6e775d439','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אירוע החתונה מתקרב בצעדי ענק, ויש לא מעט דברים שנותרו לעשות ולארגן. לפני שתעמדי מתחת לחופה עם בחיר ליבך, יש 5 דברים שאת צריכה לעשות:

Pixabay

טבילה במקווה

בטרם החתונה על הכלה להגיע לטבילה במקווה, שמטרתה לטהר את האישה לקראת נישואיה. הטבילה נעשית במאגר מים תחת השגחתה של בלנית, ולמרות שמותרת טבילה במי הים, נשים רבות מעדיפות לטבול בבריכה מלאכותית. הטבילה נעשית יום לפני החתונה (יש מקרים בהם הטבילה מותרת גם במועדים אחרים), ובדרך כלל מדובר במאורע משמח בו הכלה מלווה בחברותיה ובנות משפחתה. כדאי להביא למקווה כלי רחצה, חלוק רחצה ובגדים להחלפה ולהגיע לטבילה נקייה, ללא תכשיטים, משקפיים, לק או איפור. במקרים בהם הכלה צפויה לקבל מחזור במועד הטבילה, ניתן לדחות אותו באמצעות שימוש בגלולות או לחילופין, לקיים חופת נידה ולהיטהר במקווה אחרי האירוע.

לוודא שמישהי מארגנת עבורך מסיבת רווקות

מסיבת רווקות היא מסיבה שבה הכלה נפרדת מחיי הרווקות יחד עם חברותיה. בדרך כלל, אחת מחברותיה של הכלה דואגת לארגן עבורה את המסיבה, לכן חשוב שתבדקי בין חברותייך שאכן אחת החברות או בנות המשפחה מארגנות עבורך את האירוע. לא מעט נשים בוחרות לקיים את האירוע בשילוב הפרשת חלה עם רבנית, מה שהופך את המסיבה למרגשת, קסומה ומחזקת.

לתכנן סידורי הושבה

אחד הדברים שאת חייבת לארגן בטרם החתונה הוא כל נושא סידורי ההושבה. אם בעבר, היינו מגיעים לאירוע ויושבים היכן שאנחנו רוצים, הרי שכיום החתן והכלה מתכננים את סדר מקומות הישיבה של האורחים. אמנם מדובר בתהליך מעט מעיק, אבל הוא לחלוטין משתלם והופך את האירוע למסודר יותר. את האורחים המבוגרים כדאי למקם הרחק מהרמקולים ואילו את החברים הצעירים, רצוי למקם לצד רחבת הריקודים.

לוודא שכל הפרטים הקטנים של האירוע נסגרו

מומלץ שלא לחכות לרגע האחרון ולוודא שכל הפרטים הקטנים באירוע סגורים. כדאי לבדוק מול הספקים שכולם מעודכנים בתאריך החתונה, שכל האורחים מסודרים מבחינת דרכי ההגעה לאירוע (ובמידת הצורך ניתן לארגן הסעה) ושכל הדברים הנחוצים בכדי לצלוח את האירוע מוכנים ומאורגנים.

לארגן את אירוע החינה

אם בני הזוג משתייכים לאחת מבין העדות שנוטות לערוך טקס חינה בטרם החתונה, כנראה שיש להם אירוע נוסף לתכנן. אירוע החינה יכול להתקיים באולם אירועים, אך ישנם זוגות שדווקא מעדיפים לקיימו בביתם באופן מצומצם ומשפחתי. בדרך כלל טקס החינה ייערך לאחר הטבילה במקווה, ובמהלכו מורחים על כפות הידיים חינה (בצורת עיגול). לעיתים טקסי חינה נערכים לנשים בלבד (בצירוף הפרשת חלה), אך זה תלוי בעדת בני הזוג מאחר ולכל עדה יש מנהגים משלה.

 

חתונה היא אירוע מרגש ומיוחד, ויחד עם זה, דורש תכנונים וארגונים רבים. כדאי להיערך לתכנון האירוע באופן המיטבי, ולתעד את התהליך ביומן ייעודי בו ניתן לציין את הארגונים שנותרו ואת האירועים שנלווים לחתונה כמו החינה, מסיבת הרווקות, הטבילה במקווה, שבת החתן ועוד. ישנם זוגות שמבקשים את עזרתם של בני המשפחה בתכנון וארגון האירוע, ויש זוגות שמעדיפים לתכנן את החתונה בכוחות עצמם – כך או כך, רצוי לעשות זאת ברוגע ולנסות ליהנות מהתהליך. מזל טוב!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה