העבריין הבכיר אדם דפס מאשדוד בדרך לחופשי מהכלא - כיצד זה ישפיע על מפת הפשיעה בעיר

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('01df2658-0b7c-4b7d-8b24-e49c7fddac58','/dyncontent/2024/5/13/04664638-cd72-45fa-b246-8d06d899fed0.jpg',17880,'מכללה למנהל אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('01df2658-0b7c-4b7d-8b24-e49c7fddac58','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('01df2658-0b7c-4b7d-8b24-e49c7fddac58','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בעוד כחודש וחצי (סוף יוני) העבריין הבכיר והאלים, אדם דפס בן ה-34 מאשדוד, משתחרר מהכלא אל תוך סכסוכים צפויים בעיר אשדוד. אל מי הוא יחבור? עם מי הוא מסוכסך? מה הסיכוי שהוא לא יחזור לעולם הפשע וכיצד זה ישפיע על העולם העברייני באשדוד?

על פי המשטרה - חזרתו של דפס לאשדוד עלולה להבעיר מחדש את העיר.

אדם דפס

אדם דפס נחשב לאחד העבריינים המסוכנים באשדוד. הוא היה בעבר מבכירי ארגונו של שלום דומרני, הצטרף למאפיה הגיאורגית המקורבת לבני שלמה ואחר כך ערק לכנופייה שמזוהה עם דומרני ומיכאל טנסקי. ב-2021 הורשע ביחד עם שמונה מחבריו במעשה תקיפה אכזרי בקריית מלאכי ("נתוני חומרה יוצא דופן", כתב השופט) ונידון לארבע שנות מאסר.

בהיותו בכלא נדקר על ידי האסיר סולומון בריהון, אשר הפתיע את דפס מאחור ודקר אותו מספר פעמים עם חפץ חד כשהוא צועק "מגיע לך תיקבר". כתוצאה מכך  נגרמו לדפס חתכים בראשו ובגופו והוא פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי ולאחר מכן הוחזר לתאו.

כמו כן , בינואר 2022, בזמן שהוא שהה בכלא, רכבה של אשתו הוצת – בזמן שחנה בחניון בבניין יוקרתי במרינה, סמוך לרחוב אקסודוס שבו היא מתגוררת באשדוד.

לאחר 4 שנות מאסר על חלקו בלינ'ץ של עבריין מוכר מקרית מלאכי, הוא עומד לחזור לאשדוד, אך גם במשטרה וגם עבריינים מנסים להזהיר אותו שלא יחזור לעיר.

דפס גם היום הוא יעד מודיעיני בכיר של היחידה המרכזית במשטרת מרחב לכיש. קצין משטרה מתאר אותו כ: "עבריין מסוכן ואלים, עם עבר פלילי עשיר, שפעל מתוך הכלא ומחוצה לו".

השחרור הצפוי שלו מהכלא בסוף יוני, גורם לדריכות רבה גם בקרב עולם הפשע באזור וגם בקרב שוטרי היחידה המרכזית במשטרת מרחב לכיש שאומרים - "אנחנו עוקבים אחריו כשהוא היה ועדיין בכלא ונעקוב אחריו בטח ובטח לאחר השחרור. נעשה הכל כדי למנוע ממנו לפעול ולהפעיל אחרים".

עבריין פעיל באשדוד אומר: "יש לאדם עדיין סכסוכים לא פתורים עם עבריינים באשדוד והסביבה. הוא ניצל בעבר מכמה ניסיונות חיסול. לא הייתי מזלזל בו בכלל".

על פי המודיעין המשטרתי: "יש כוונות לפגוע בו, יש לו חיילים בשטח שעובדים בשבילו. השחרור שלו מהכלא והחזרה שלו לאשדוד מהווים סכנה".

גם על פי דוח מודיעין מסווג של משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר לקראת דיון שקיים לשחרור מוקדם מהכלא, הזהירו את הוועדה כי: "מדובר באסיר שבעברו היווה חלק מארגון פשיעה המוכר היטב למשטרת ישראל. כחלק ממעמדו העברייני האסיר צבר לחובתו סכסוכים רבים שלוו באירועי אלימות הדדים לרבות שימוש באמצעי לחימה. קיימת מסוכנות גבוהה העולה מן האסיר וכלפיו בייחוד בעת שחרור מוקדם. מפנה למידע מודיעיני המעיד על מסוכנות גבוהה, קיים מידע מודיעיני רב הן של שב"ס, והן של משטרת ישראל המצביע על סכסוכי אסיר אשר מהם נשקפת סכנת פגיעה מהאסיר וכלפיו".

בקשותיו של דפס לוועדת השחרורים לקבל שחרור מוקדם נדחו על הסף בנימוק שהוא עדיין עוסק בעולם הפשע ופועל מתוך הכלא ומחוצה לו ונחשב לעבריין מסוכן מאוד.

דפס ריצה את מרבית עונשו בחודשים האחרונים בכלא חרמון, אבל לפני כמה ימים הועבר לכלא מעשיהו, זאת בעקבות ידיעות מודיעיניות שהגיעו למערך המודיעין בשירות בתי הסוהר בנוגע להתנהלותו בכלא.

למי יצטרף אדם דפס, אם יצטרף?

דפס, השתייך בעבר לארגון הפשע של שלום דומרני. הוא היה בכיר בארגון דומרני עד שלפני כתשע שנים החליט לחצות את הקווים ועבר לשורות המאפיה הגיאורגית שהייתה מזוהה עם יריביו - בני שלמה ואייל נגר.

במשטרה טוענים כי "שלום דומרני  תכנן לחסל את דפס במסגרת מבצע 'הבלוק החוסם' שבו עצרנו אותו וכך נמנע החיסול".

אולם מאז שהוא נכנס לכלא, עולם הפשע באשדוד והסביבה התהפך, בני שלמה נרצח, אייל נגר המספר 2 שלו, התחבר לאוייבים – משפחת לביא, הארגון של בני שלמה נחצה ל-2 ויש האומרים ל-3, המאפיה הגרוזינית נחלקה אף היא ל-2 והיריבות בתוך המאפיה הגרוזינית,  הפכה ליריבות דמים בה הם מנסים שוב ושוב לחסל אלו את אלו ולא ברור לאיזו קואליציה אדם דפס יצטרף ואנו כמובן מאחלים שלא יצטרף לשום קואליציה וינסה לחזור לחיים נורמטיביים... למרות שבמשטרה ובעולם העברייני אומרים כי אין לכך סיכוי ממשי.

על דפס אומרים חברים מעברו – "הוא טיפוס מושך אש. יש כאלה שאוהבים אותו יותר ויש לא מעט שמחכים לו בפינה והיו מעדיפים שלא יחזור לאשדוד"

במקביל לדפס, משתחררים מהכלא – החבר אלירן חובב והעבריין הבכיר דניאל מלסה.

"השחרור של שלושתם עשוי להוות שובר שוויון במפת הפשע באזור", העריך קצין משטרה, "הם יעדים של ימ"ר  לכיש וכשהם ישתחררו מהכלא יהיו מעקבים אחריהם. הם יכולים בקלות להבעיר את השטח כשהם יצטרפו לאחד הארגונים או יפעלו באופן עצמאי".

הרקע העברייני של אדם דפס:

בשנת 2018 אדם דפס וחברו לירן חובב, תקפו שני אחים מאשדוד - לקוחות שעמדו ליד חנות תכשיטים ברובע הסיטי בעיר. בין דפס לאחים התפתח ויכוח מילולי במהלכו הם דקרו את האחים. דפס פנה ל-א', אחיו של ד' שהיה עמו והטיח בו: "אני אפתח אותך יא בן זונה". האח לא נותר חייב והשיב בסגנון: "אתה תפתח אותי? אני אפתח את אמא שלך".

דפס, כך נטען בכתב האישום, ניגש אל האח כשגבו מופנה אליו, התנפל עליו עם סכין "וחתך אותו במהירות לאורך גבו, התנפל עליו בשנית וחתך אותו באמצעות הסכין לאורך זרועו השמאלית".

הסכסוך בסיטי באשדוד

דפס וחובב נשפטו לעונש קל ביותר של 20 חודשי מאסר בפועל עקב קשיים ראייתיים שהתגלו בתיק, בעיקר בשל הקושי לזהות אותם. שני הדקורים, האחים ד' וא', לא שתפו פעולה עם המשטרה ואף התעקשו על גרסה שונה לחלוטין, לפיה הם נפצעו לאחר שנפלו מגדר.

בשנת 2020 חובב ודפס השתחררו מהכלא ונעצרו על ידי בלשי ימ"ר לכיש בחשד שהם עוסקים בהלוואות בשוק האפור בריבית גבוהה ובחשד להלבנת הון. כעבור כמה ימים הם שוחררו מחוסר ראיות לאחר שהמשטרה לא הצליחה לבסס את החשדות נגדם לכדי הגשת כתב אישום נגדם.

בשנת 2020, דפס יחד עם עוד תשעה עבריינים, ביצע לינץ' בעבריין בקרית מלאכי -  עם פטישים, אלות ואבנים משתלבות. "לא ברור איך הוא נשאר בחיים", ציין אז גורם במשטרה. דפס נידון לארבע שנות מאסר בפועל. עונש קל יחסית שנבע בין השאר מקשיים ראייתיים שהתגלו בתיק לגבי זיהוי המעורבים במעשה.

 מה שבטוח שבחודש יולי, יהיה פחות משעמם למשטרת לכיש ולארגוני הפשיעה בעיר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה