להיט הגניבות של הקיץ : גניבת אבטיחים

$(function(){setImageBanner('17a716b6-fa9a-48ba-bbaf-89bbb99335ba','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

תופעה חדשה בקרב הגנבים -גניבה של אבטיחים משטחים חקלאיים , ארגוני הפשיעה החליטו להפוך את המאכל הקיצי ליעד אסטרטגי , התוצאה נזק גדול לחקלאים.

אבטיחים

בשל הביקוש הרב  לאבטיח ומחירי השיווק  הגבוהים , גניבת אבטיחים הפכה לתופעה גדולה באזור הדרום. כנופיות של גנבי אבטיחים, חלקם חברים בארגוני פשיעה יהודים וערבים הפכו ליעדים חשובים של לוחמי משמר הגבול שיצאו למלחמת חומרה בעבריינים המעורבים בגניבות חקלאיות. לפני שבועיים  דיווחנו ביישובניק נט על  גניבה חקלאית  בשטחי קיבוץ אור הנר

החקלאי דיווח למשטרה כי החשוד שנתפס על חם איים עליו באמצעות חפץ המשמש לתקיפה ונמלט מהמקום.

בגניבה שארעה בקיבוץ אור הנר שבמועצה שער הנגב ,נתפס החשוד האחראי לגניבת עשרות אבטיחים משטחו של חקלאי שאיים על חייו.

בפעולות חקירה מהירות בשילוב כוחות מבצעיים רבים הביאו את שוטרי מג"ב לאיתור החשוד באזור נבטים, מספר שעות מקבלת הדיווח. ברכבו של החשוד שנעצר נמצאו עשרות אבטיחים החשודים כגנובים וכן אמצעי התקיפה.

"האבטיחים הוא להיט הגניבות של הקיץ", טוען גורם במשמר הגבול, "הגנבים גורמים נזק של מאות אלפי שקלים לחקלאים שעובדים קשה כדי לגדל ולמכור את התוצרת החקלאית לשווקים בעונה זו . אנחנו משקיעים המון בכוח אדם, בתצפיות וסיורים כדי לאתר את הגנבים". בממוצע, אבטיח גנוב אחד נמכר בעלות של 10 ש"ח לעומת 20 ו-30 ש"ח שאותו המוצר נמכר ברשתות ובשווקים. בחלק מהמקרים הגנבים לא מהססים לחדור לתוך קיבוצים בצפון ובדרום הארץ ולגנוב מאות טונות של אבטיחים.

"עבריינים באירגוני פשיעה גונבים מכל הבא ליד. על אבטיחים בלתי אפשרי לשמור אז הם מנצלים את זה ומגיעים בשעות שהחקלאים לא נמצאים כדי למלא טנדרים מסחריים באבטיחים", טוען קצין במשטרה.

לאור הגניבות החוזרות ונשנות המאבק בפשיעה החקלאית עומד במרכז הפעילות במשמר הגבול של משטרת ישראל תוך הקצאת משאבים, אמצעים וכוח אדם רב למיגור התופעה, תפיסת העבריינים והעמדתם לדין.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה