מחאת סטודנטים בעיצומו של "פסטיבל דרום אדום" -סכנת בנייה בסמוך לשמורות הטבע

$(function(){setImageBanner('d49910c9-3dff-4824-b002-1b9700c68c87','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

במסגרת אירועי "דרום אדום" בשבת האחרונה, הגיעו יחד סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון,פעילי הארגון "מגמה ירוקה" לשמורת בארי, מצויידים בשלטים המורים על סכנת בנייה בסמוך לשמורות הטבע וקוראים לראשי ערי הנגב להתעורר ולא לאפשר את הזרמת הכספים לבנייה חדשה על פני שיפור התשתיות, החינוך והבריאות בעירם.

הסטודנטים ופעילים בארגון "מגמה ירוקה" הגיעו להביע את מחאתם נגד תוכניות הממשלה לבנות עשרות ישובים חדשים בנגב על שטחים פתוחים ושמורות טבע קיימות בכדי להביא לידיעת הציבור- תושבי המושבים והקיבוצים  והמבקרים אשר פוקדים מדי שנה את האזור בזמן הפסטיבל, כי מדובר לא רק בפגיעה סביבתית אלא בבנייה לעשירים שתחליש את הערים הקיימות ותגדיל את הפערים הכלכליים והחברתיים באזור.

כיום עומדת על הפרק תוכנית להקמת כ-20 יישובים קהילתיים פרבריים באזור ערד, באר-שבע ודימונה. זאת בעקבות החלטת ממשלה שהתקבלה בנובמבר 2011 ללא שיתוף תושבי הנגב, והופקדה בוועדה הארצית לתכנון ובנייה. זאת אף על פי שקיימות עתודות קרקע רבות לבנייה ביישובים הקיימים בנגב, הן בערים והן במגזר הכפרי. במקרה של עומר, מיתר ולהבים למדנו כי הקמת יישובים חדשים מייצרת את תהליך 'גריפת השמנת', בו היא מוציאה את האוכלוסייה האמידה מהערים, אל היישובים ופוגעת בערים הקיימות.

לדעתנו הדרך הנכונה היא שיתוף פעולה ומציאת פתרונות שוויוניים לכלל האוכלוסייה. במקום לפגוע במרחבים פתוחים, להחליש את הערים סביב ולהשקיע כספים רבים בפיתוח נקודות ישוב חדשות, יש לחזק את התושבים והישובים הקיימים במתווה של פיתוח בר קיימא.

 

זואי רוזינר (25), סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון ופעילה בארגון מגמה ירוקה: "באוניברסיטה בן גוריון לומדים כמעט 20,000 סטודנטים, אך מתוכם בודדים נשארים לגור בנגב. אני וחברי הסטודנטים רואים שלממשלה לא באמת אכפת מהערים בדרום. הממשלה מציעה פתרונות דיור רק למי שיש כסף. להישאר בדרום זו אופציה פחות טובה כרגע, כי אין פה הרבה תעסוקה ולכן הבוגרים בוחרים לעזוב למרכז. זה ממש מרתיח אותי שהממשלה מוכנה להשקיע תקציבי עתק בבניה של ישובים חדשים במקום להשקיע בערים בנגב- בשיפור התשתיות, ביצירה של יחידות דיור בר השגה באמת ובאופן שיגרום לנו להישאר כאן כי אנחנו רוצים להישאר, אבל הממשלה לו מייצרת לנו כאן אופציות ולכן אני קוראת לראשי הערים בנגב לצאת בקריאה משותפת לחיזוק הערים הקיימות ולפסילת התוכנית להקמת הישובים החדשים, ולתושבים- להבין שמדובר בבנייה על חשבון הבית שלנו והעתיד שלנו ולהצטרף אלינו למאבק לחיזוק ערי הנגב".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה