כיצד נטפל בבעיות איטום המתגלות ביריעות ביטומניות?

$(function(){setImageBanner('e9317f31-0048-43f7-8046-a9db4ff67925','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הגג אטום, לכאורה. יריעות ביטומוניות הודבקו או הולחמו על ידי קבלן איטום, ובכל זאת – לחות מחשידה או אפילו טפטופים של ממש חודרים אל תוך הבית? בין אם האיטום חדש ממש ובין אם חלפו מספר שנים מביצוע העבודה – חשוב לאתר במהירות את מקור הבעיה ולמגר אותה לפחות לעשר השנים הבאות.

 

חשוב לדעת: היריעות אמורות להעניק איטום מושלם גם בפני גשמים חזקים ומים עומדים. אם נראית נזילה-  קיים ליקוי באיטום. הסבירות שהנזילה מגיעה ממים שהצטברו בשכבת הגג הפנימית נמוכה עד אפסית.

מהיכן חודרים המים?

בניגוד למה שנראה במבט בלתי מקצועי, מיקום הרטיבות בתוך הבית אינו מעיד על מוקד התקלה בגג, והדבקת יריעה כטלאי מעל מקום הטפטוף לא תועיל מאומה. מים החודרים אל יריעות איטום מתפשטים בחללים מתחת ליריעה באופן אקראי וחודרים דרך נקודות תורפה בגג הבטון: חורים שנקדחו למעברי צנרת (כמו מקל סבא למזגן), סדקים בתקרה, תעלות חשמל וכד'.

אפשרות נוספת ומפתיעה היא שהנזילה אינה קשורה כלל לאיטום הגג! צנרת מים דולפת מתחת ליריעות תגרום גם היא לטפטוף ולחות בתקרה. מומלץ לסגור את ברז המים הראשי לבית ולבחון: אם הטפטוף פסק – כנראה שהצנרת בעייתית, ומוטב להזמין אינסטלטור במהירות האפשרית.

כיצד מאתרים את נקודות התורפה?

קשה מאד לאתר ליקויים ביריעות ביטומניות, וכדאי להיעזר בשירותיו של קבלן איטום מקצועי. יש לסרוק בדקדקנות את כל שטח הגג- ולא דווקא באזור הנזילה!- מגובה של 20-30 ס"מ (כן כן, בהליכה על הברכיים...) ולחפש ליקויי איטום, בעיקר סביב חיבורי היריעות, מעברי צנרת וכו'.

ליקויים אפשריים:

-          הלחמה לא מושלמת. איכות הלחמת היריעות קריטית לאיטום מספק. אפילו חצי מילימטר שלא הולחם כראוי או קפל קטן בפינה בעייתית ייצרו נזילה שכמעט בלתי אפשרי לאתר.

-          היפרדות, גם מזערית, של שולי היריעה מהקיר, דרכה מחלחלים המים מתחת ליריעות.

-          ליקוי סביב מתעלי מים, מעברי צנרת, אביזרי חשמל, תאורת הגג, דודי מים ועוד. באופן עקבי מתקשות היריעות הביטומניות להתמודד עם מקומות בעייתים הדורשים גמישות.

תיקון הליקוי ביריעות ביטומניות

נזילות, ובייחוד כשהן חודרות דרך יריעות ביטומניות- הן עניין מתעתע. גם אם לכאורה אותרו נקודות התורפה וטופלו, תמיד ייתכנו ליקויים נוספים נסתרים. לכן הפתרון הטוב והמושלם שגם יספק אחריות לעשר שנים הוא איטום הגג מחדש על ידי קבלן איטום מומחה מאזורכם לדוגמא רשימת קבלני איטום גגות מומלצים בירושלים.

למרות זאת, בעלי ידיים טובות שמעוניינים לחסוך את העלות הגבוהה יכולים לנסות לתקן את הגג בעצמם במספר דרכים, כמובן לאחר מציאת המוקדים הפגומים:

-          ליקוי נקודתי, כמו קטע קטנטן שלא הולחם כראוי, ניתן לאטום באמצעות מסטיק ביטומוני או מסטיק פוליאוריתאני מעל שכבת בסיס (פריימר) מתאימה. תיקון מקומי אפשרי גם עם משחה ביטומונית מסוג 'איזיגום הברשה' אותה יש למרוח בעובי 4 מ"מ לפחות. 

-          במקרה של היפרדות שולי היריעות מהקיר מאחים ואוטמים את קצה היריעה באמצעות מסטיק איטום ביטומוני. חשוב למלא חומר גם מאחורי היריעה וגם מעל קצה היריעה, ללחוץ ולכסות היטב את נקודת המפגש של שולי היריעה עם הקיר. מסטיקי איטום שונים הקיימים בשוק ומשווקים בשפופרות נוחות לעבודה חובבנית הם 'טיקסופלט', 'בורניט', 'איזיגום' ועוד. חומרים אלה אינם זקוקים לפריימר.

-          ליקויים קשים במיוחד, כמו משטח שלם שיריעותיו לא הולחמו כראוי ומתרופפות במקומות רבים, ניתן לתקן במריחת כל הגג בדבק על בסיס מים - שנקרא WINGLUE, ובקצוות היריעות לאטום בחומר אטימה איכותי כמו WINSEAL. לחילופין ניתן למרוח על היריעות הביטונומיות חומר אטימה reflex או wingum plus h20, עליו גם ניתנת אחריות לעשר שנים.

חשוב: משחות אקריליות פשוטות הנמכרות בחנויות חומרי בניין, כגון פוליגג ואקרילפז אינן מתאימות לאיטום הליקויים ביריעות. חבל לכלות זמן וכסף על חומר שייווצרו בו סדקים תוך זמן קצר.

לאחר התיקון – בדיקת הצפה חוזרת:

בדיוק כמו כל איטום גגות, חשוב להציף את הגג יומיים לאחר ביצוע התיקונים, ולוודא בקפדנות שלא חודרים מים אל הבית. רק לאחר מכן, אם רוצים, אפשר לרצף את הגג.

במקרה שחלילה, למרות התיקון, עדיין נראית רטיבות על התקרה או הקירות – אין מנוס אלא לאטום מחדש.

המלצות וחוות דעת על קבלנים לעבודות איטום גגות במודיעין

המאמר באדיבות אתר "טוב תודה"

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה