תלמידי בית הספר ניצן מגשרים קונפליקטים

$(function(){setImageBanner('5a418719-fb80-41ec-8222-9b334da0ee81','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

השבוע נערך טקס סיום קורס גישור בבית ספר "ניצן", שבמועצה האזורית חוף אשקלון. תלמידי כיתות ד'-ה' הוכשרו לסייע בפתרון קונפליקטים בין תלמידים על ידי דיאלוג ושיח.

למעלה מעשור שבבית הספר 'ניצן', בקיבוץ ניצנים, מיישמים את עקרונות הגישור לפתרון קונפליקטים בין תלמידים. מדי שבוע, במשך שעתיים, הוכשרו 11 תלמידי ד'-ה' על ידי הגב' אסתר הירשלר מהאגף לשירותים חברתיים בחוף אשקלון והגב' חדווה ינקוביץ, רכזת החינוך החברתי בביה"ס. בקורס, למדו התלמידים את עקרונות הגישור ונחשפו ליתרונות ולעקרונות התהליך הגישורי. בטקס שנערך ביום ששי האחרון, בהשתתפות ההורים, שיתפו הילדים את ההורים בתובנותיהם מהקורס.

 

אגם פינקר, תלמידת כתה ד2: "מקורס גישור הפקתי כי חשוב להידבר אחד עם השני, על מנת שנוכל להביע עצמנו ולהבין את הצד השני טוב יותר. מגשר טוב לא נותן פתרונות, אלא מנתב את הדרך לפתרון".

זיו כהן, תלמידת כיתה ד1: "למדתי להקשיב ולא תמיד לדבר. למדתי שיש אפשרויות רבות לפתרון מריבות ואם כל אחד ינהג בכבוד עם השני, כולם יהיו מרוצים ולכולם זה יתרום המון לחיי היום יום שלהם. קיבלתי כלים, לעזור אפילו לאחיי הצעירים שחלוקים ביניהם".

 

במהלך הטקס התקיימו שני הליכים גישוריים. ההורים התנדבו לגלם תפקיד של תלמידים השרויים בקונפליקט והמגשרים הצעירים גישרו ביניהם בכלים שרכשו במהלך הסדנא. כל מגשר תעודת גישור וכעת יצטרפו המגשרים החדשים למגשרים הוותיקים ויסייעו בפתרון מחלוקות המתגלעות בין תלמידים.

 

מנהלת בית הספר, איזבל שרון, ברכה את המגשרים והחמיאה להם על נכונותם לקחת אחריות על חיי החברה בבית הספר ולתרום מזמנם כדי לסייע לחבריהם האחרים. "המגשרים מהווים מודל חיובי לסובלנות, להקשבה, להכלה ורואה בכל אחד מהם מנהיג חברתי", סיכמה.

 

"כלים הניתנים להשכנת שלום מהווים בסיס איתן לטיפוח דור אחראי, מעורב ואכפתי שינהיג את העתיד", אמר ראש מועצת חוף אשקלון, יאיר פרג'ון.

צילום: ביה"ס ניצן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה