רונן מרדכי גרין - מדוע תחום המלונאות זו הפנינה החדשה של עולם הנדל"ן המסחרי?

$(function(){setImageBanner('05b7aac6-9260-43ee-9e24-7ee07937626d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

יזם הנדל"ן המסחרי-תיירותי, רונן מרדכי גרין, מציג את תחום המלונאות שהפך לפנינה החדשה-ישנה של עולם הנדל"ן המסחרי.

נדל"ן מסחרי - תיירותי (pixabay)

חופשה בישראל או בחו"ל, אחת קטגוריות המסחר בעלת הביקושים הגדולים ביותר בישראל ובעולם.
הביקוש הגבוה למלונאות ותיירות מאפשר למשקיעי הנדל"ן המסחרי הזדמנויות השקעה רבות, גם במצבי קצה המציגים את היציבות והכדאיות של תחום המלונאות.
רונן מרדכי גרין על ענף המלונאות בעולם הנדל"ן המסחרי-תיירותי
השקעה בנדל"ן מסחרי מצריכה השקעת זמן ומשאבים וכוללת בתוכה ענפים ותחומים רבים במשק: קניונים, משרדים, מפעלים, מחסנים ועד חוות שרתים - לכולם יתרונות והחסרונות המציגים את כדאיות ההשקעה בכל תחום.


פנינה חדשה לחלק מהמשקיעים וכבר יחסית וותיקה למשקיעים הוותיקים בתחום הנדל"ן המסחרי, היא השקעה בתחום המלונאות הנמצא בביקושים גבוהים בישראל ובמדינות רבות אחרות.
בחיפוש וייעוץ נכון גם תחום המלונאות יכול לאפשר היצע גבוה יחסית בנכס המניב תשואות גבוהות ויציבות לאורך זמן.


מלונאות וקורונה: מקרה בוחן בעולם הנדל"ן המסחרי
אחת הנקודות הבולטות ביותר להצגת כדאיות ההשקעה בתחום המלונאות היא ההשתקמות של התחום גם ממצבים קיצוניים, הדוגמה הטובה והעדכנית ביותר היא מגפת הקורונה.
אם להתמקד במלונאות בישראל, עד תקופת הקורונה הדוגמה הטובה ביותר לחוזק והביקוש הרב לענף המלונאות הייתה המצב הביטחוני המשתנה בארץ, על אף המלחמות ומבצעים הצבאיים השונים בעשרות השנים האחרונות, ענף המלונאות בישראל היה בעלייה עם ביקוש גבוה (גם אם נחלש נקודתית וזמנית עקב מצבים ביטחוניים חולפים).


במצב של מגפה עולמית עסקים רבים בעולם נאלצו לספוג מכות קשות, בניהם גם ענף המלונאות, ענף שהיה מוגבל וכמעט סגור בישראל ובעולם כולו.
כיזם הנדל"ן המסחרי-תיירותי, רונן מרדכי גרין רואה בהשקעה בתחום המלונאות הזדמנות במצבים רבים, לרבות מצבים קיצוניים: "משקיע נבון מנצל הזדמנויות ומשברים נדירים, בעוד שענפים רבות להשקעה משתקמים לאט וצפויים לחזור לביקוש המקורי רק בעוד כמה שנים, הענף הראשון להשתקם הוא ענף המלונאות שרמות הביקוש הגבוהות חזרו מיד בסיום כל סגר וכמובן ביציאה מהסגר האחרון עם ההשתלטות על המגפה בישראל באמצעות החיסונים".


מלון מניב:  השקעה פאסיבית או השקעה אקטיבית?
תחום המלונאות הוא הפנינה של עולם הנדל"ן המסחרי, האפשרויות רבות אך ההיצע הכללי בתחום הנדל"ן המסחרי לא גדול כמו הנדל"ן למגורים, במצב כזה תצטרכו להשקיע מאמצים כדי למצוא את הנכס הנכון.
רונן מרדכי גרין חשוף לעסקאות השונות בקרב קבוצות גדולות אך גם בקרב משקיעים קטנים יותר: "השקעה בנכס למלונאות לא מחייבת אתכם לעשרות או מאות מיליוני שקלים, גם מלון קטן יכול להשתלם ולעיתים גם ההתחלה הקטנה ביותר כמו יחידת נופש יכולה להיות בגדר כניסה לעולם ההשקעה בנדל"ן מסחרי. אם אתם קבוצת משקיעים, תוכלו למצוא נכסים בישראל ובעולם שבעליהם זקוקים לכסף בדחיפות או שהנכס זקוק לשיפוצים והתאמות".


רונן מרדכי גרין מתייחס גם למעורבות של המשקיעים בהשקעה בנכס: "השקעה בנדל"ן מסחרי בכל תחום כוללת בתוכה בדיקות מקיפות ומעורבות גבוהה, שלא כמו בהשקעה במניות. גם ברמת מעורבות המשקיע או קבוצת המשקיעים בנכס מסחרי או תיירותי ישנם הבדלים, בעוד שהמשקיע יכול לקנות ולשפץ את הנכס ואז להשכיר אותו עם סיוע של חברת ניהול ואחזקה, האפשרות האקטיבית תהיה ניהול הנכס ומעורבות גדולה יותר המחייבת הבנה וניסיון בעולם המלונאות".


מרדכי גרין מוסיף: "על אף הביקוש הגבוה חשוב לזכור שהנדל"ן המסחרי נחשב מאתגר מאוד ומחייב בדיקות ואומדנים לבעלי ממון ומשקיעים וותיקים בכלל ומשקיעים חדשים בפרט. עם חיפוש ובדיקות מקדימות מספיק מקצועיות, ניתן למצוא נכסי נדל"ן מסחרי למלונאות טובים בישראל ובאזורים רבים בעולם".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה