תמר קדם סימן טוב מתמודדת לראשות המועצה האזורית אשכול

$(function(){setImageBanner('60f77f0f-fe89-442a-95b3-a386133da8bc','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,54628,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

היא מתמודדת לראשות המועצה האזורית אשכול, היא פעילה חברתית שמקדמת יוזמות חינוכיות חדשניות ברחבי הדרום,יש לה נסיון ביזמות בשלטון המקומי ושיתופי פעולה צמודים במשרד הפנים ומשרד ראש הממשלה. מה היא מתכוונת לקדם, ועם מי היא תלך לאי בודד ?
תמר קדם סימן טוב, עונה לשאלות של אתר יישובניק נט לקראת הבחירות

תמר קדם סימן טוב (35), נשואה ליהונתן + 3, גרה בקיבוץ ניר עוז במ.א אשכול. ומכוונת לראשות המועצה האזורית אשכול.

תמר קדם סימן טוב- צילום רון רחמים

תפקידים נוכחיים

תפקיד נוכחי יועצת באגף אשכולות אזוריים במשרד הפנים, ומקדמת יוזמות חינוכיות וחדשניות בבתי ספר בדרום בקרן לעידוד יוזמות חינוכיות.

למה החלטת להתמודד על הראשות?

אני פעילה חברתית ומכירה את השדה של הרשויות המקומיות מבפנים. אני בעיקר מומחית בלהיות חלק מהציבור שרוצה להיות שותף בעיצוב המדיניות ובעיצוב המציאות בה אנחנו חיים.

במועצה שלנו יש קהילה מיוחדת במינה תושבות ותושבים, ראשי יישובים ועובדי מועצה מסורים ומומחים בתחומי החברה, החינוך, הסביבה, החקלאות והטכנולוגיה והדרך שלהם להיטיב עם המועצה לא ממצה את הפוטנציאל, קשה לקדם יוזמות שעולות מהשטח, אין מספיק הקשבה ותקשורת עם התושבים הדרך לעבודה משותפת לרוב פשוט חסומה.

אני יודעת איך  להפוך אותנו התושבים מלקוחות (מרוצים או לא מרוצים) לשותפים אמיתיים! ואני מציעה מודל שלמעשה לוקח את המערכת הקיימת של העובדים ונבחרי הציבור, ומחברת אותם יחד עם תנועת תושבים פעילה בכל תחומי החיים.יוזמות ואתגרים שמוצפים מהשטח מעכשיו יקבלו מענה, תלונות יהפכו לשותפות.

הכוחות של תושבי המועצה יצטרפו גם הם כדי להצמיח ולהזניק את המועצה שלנו קדימה. ראשי היישובים יהיו בקשר מתמיד בינם לבין עצמם ועם המועצה - תהיה הקשבה, שיתוף פעולה ובעיקר התרת חסמים וחיבור להזדמנויות שיאפשרו לכלל היישובים לשגשג ולתושבים להיות פעילים ולממש את עצמם מקטן ועד גדול.

יותר מדי זמן ישבנו מהצד, והבחירות הן הזדמנות לשינוי מנהיגות, הגברת השקיפות, ההקשבה ושותפות בדרך.

אני יודעת שאני יכולה להוביל את המועצה שלנו לשם. ומרגישה את  הדחיפות והמחוייבות העמוקה כלפי הילדים, ההורים הסבים והסבתות של כולנו לממש את היכולת הזו - כאן ועכשיו בבחירות הקרובות.

מה עושה אותך מתאימה לתפקיד?

אני יזמית ומנהלת בתחומי קהילה, חינוך ומקדמת תהליכים ארגוניים. בעלת תואר ראשון בחינוך וגיאוגרפיה ותואר שני בניהול ומדיניות ציבורית. ב15 השנים האחרונות אני פעילה במרחב של השלטון המקומי. לאורך השנים הצלחתי להניע תהליכים שעמדו שנים במקום, וכל זאת מבלי להיות באופן רשמי בתוך המערכת. הנעה אזרחית, שמזהה את הפער, אוספת את האנשים שרוצים להניע שינוי - וביחד מסמנים מטרה ומשיגים אותה למען כולנו.

מהקמה וניהול ביכורים פנימייה למצויינות באמנות ומוזיקה תוך קידום שיוויון הזדמנויות בפריפריה, הקמת "הגילדה באשכול" שמאגדת תחתיה למעלה מ100 אמנים ואמניות פעילים במועצה, כולל הקמת מתחם שמהווה בית לאמנות ויצירה במועצה. חלק מההקמה של "לב הנגב" בית חינוך דיאלוגי ברוח יער. כל אלה בתחומי המועצה.

ברמה הארצית הובלתי והכשרתי סטודנטים להשתלב בתפקידי מפתח ברשויות המקומיות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית - במשך שלוש שנים חרשתי את הארץ לאורכה ולרוחבה ופגשתי את האתגרים העמוקים של השלטון המקומי בארץ, עבדתי צמוד עם השותפים במשרד הפנים, במשרד ראש הממשלה, בעמותת עתידים ועם אוניברסיטת בן גוריון וגם שם הצלחתי לפרום חסמים, לקדם שיח ותהליכים שעד אותו רגע לא הצליחו להתקיים.

היום אני מקדמת יוזמות יועצת באגף אשכולות אזוריים.

אני גרה בקיבוץ כתושבת, הוריי עצמאיים, אני רואה ומבינה את האתגרים בין הצרכים השונים של היישובים - קיבוצים, מושבים, חילוניים מסורתיים ודתיים. לאורך חיי הנחתי קבוצות ותהליכים ארגוניים הכוללים חלקים מכל החברה הישראלית- עברנו יחד מלחמות, הסלמות, מאבקים פוליטיים שאיימו לקרוע אותנו ונשארנו מחוברים, זה עניין של מנהיגות, ויצירת תשתיות אנושיות חזקות שמאחדות אותנו ברגעים קונפלקטואליים.

אני יודעת לקדם  "טוב משותף" שמאפשר לכל חלק בחברה שלנו באשכול לשמור על הערכים, הצביון וההתנהלות שלו, ועם זאת להנמיך את החומות ולראות את השכנים שלנו - אנחנו חולקים כל כך הרבה במשותף - את החינוך, פינוי הזבל, הכבישים, החוגים, האיום הבטחוני, הקהילתיות ויש עוד הרבה דוגמאות למה שיש לנו במשותף. יש לי את היכולת לרתום את כלל השותפים במליאה ובראשי היישובים, יחד עם תנועת תושבים פעילה - נענה ונפתור את הצרכים העולים מהשטח, נקדם שיתופי פעולה, נגייס תקציבים שיאפשרו ליזמויות להתפתח.

עשיתי את זה בעבר, אני רואה איך זה משפיע על ארגונים - ועכשיו גם לנו מגיע.

להאמין במנהיגות אחרת, חדשה ומחברת.

הדגל הראשון שתרימי ותובילי אם תבחרי?

כשאבחר, אדאג להקים תנועת תושבים - שמצד אחד יהיו מעגלי תושבים פעילים שמצטרפים ותומכים את בעלי התפקידים הקיימים - מעכשיו הם לא יהיו לבד. ומצד שני - אדאג לחזק את הקשר עם ראשי היישובים - אחזיר את האמון בקשר עם המועצה, מפגשים סדורים ופתרון בעיות משותפות

2 נושאים נוספים שתקדמי?

הנושאים לא נגמרים, אני מאמינה שברגע שנתעסק "באיך" - בעבודה עם תנועת תושבים נוכל מהר יותר להגיע "למה". הרבה נושאים עומדים על הפרק : שירותי בריאות, תמיכה בחקלאות, תעשייה ועסקים קטנים, איזורי מסחר,  תחבורה ונגישות, מיגון.

אדאג קודם כל להכיר את עובדי המועצה המסורים, ואת חברי המליאה שיבחרו להיות נציגי היישובים. ארצה לשמוע מה על שולחן העבודה, מה השאיפות שלהם ומה מניע אותם בשליחות הציבורית ומה הכי חסר להם. משם נוכל לקדם כל נושא ונושא.

תכונה אישית שהכי בולטת בך?

יש לי יכולת לראות את הפער, לרתום אנשים , ולדאוג לשנות את המציאות.

בהתמדה, בשמחה ובהצלחה.

דמות נערצת ?

מותר כמה? ...מיכל שצקי - חברת קיבוץ מגן ושותפה שלי לדרך בהקמת תנועת התושבים ובהחיאת גילדת האומנים. בת 86!!! היא פעלתנית יותר מכל צעיר וצעירה שאני מכירה. ידה בכל, ב 8 פרוייקטים במקביל, בחדות, בחביבות. ובעיקר, כשהיא בסביבה אפשר לנשום לרווחה.

וסבא שלי, יהודה קדם. שנפטר לפני 4 שנים , ממקימי עין השלושה, חלוץ אמיתי, לוחם במוסד, ממקימי בית הספר האזורי המשותף מעלה הבשור. היינו חברים טובים, הוא היה המנטור שלי בעניין שינוי המציאות. מגיל צעיר עובר על התוכניות שלי לשינוי העולם, מתקן, משכתב, נותן פידבק. נוכח בכל אירוע שהייתי קשורה בו. שילוב של איש חזון, עשייה ולב ענק.

את מי היית לוקחת איתך לאי בודד (שלא מבני המשפחה) ?

שחר גל אור - תלמיד בלב הנגב (בית הספר שהקמנו לאחרונה), בכיתה ב' מעין הבשור. הוא כבר יודע איך להדליק מדורה וללקט צמחים. תמיד כיף איתו, הוא סקרן למדן וחקרן. והוא מאוד מאוד התרגש לשמוע שאני מתכננת להיות ראש המועצה. אשמח לבלות איתו על אי בודד, לשיחה, בנייה משותפת וכמובן במקרים שאצטרך עזרה.

מה החותמת שאשאיר ואיך ארצה שיזכרו אותי?

צדק צדק תרדוף - בקש שלום ורדפהו.

מאחלים לך בהצלחה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה