אות 'תרומה מיוחדת לחקלאות' יוענק לאלי כהן מוגרבי יו"ר וועידה חקלאית בשדות נגב, מרחבים ובני שמעון

$(function(){setImageBanner('2ec08332-539e-4f5e-836c-27ec40d000b9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אלי כהן מוגרבי יו"ר הוועידה החקלאית במועצות האזוריות מרחבים, שדות נגב ובני שמעון נבחר לקבל את אות התרומה המיוחדת לחקלאות במועצות האזוריות, במסגרת וועידת ישראל לחקלאות ה-12 שתתקיים ב 8-9.12.2021

הן, דור שני בחקלאות, נולד וגדל בבית חקלאי במושב בית הגדי. כילד נהג לבלות רבות במשק המשפחתי וכנער עבד במשק.
-
בתיכון בחר ללמוד בתיכון החקלאי "מקווה ישראל" ונחשף לענפים נוספים בעולם החקלאות.  כהן התמסר למספר תפקידי מפתח בעולם החקלאות ואף ניהל את הוועדה החקלאית בשדות הנגב.

שטחים אלו נמצאים באזור בו גבולות הבטחון אינם נותנים שקט לחקלאים המקומיים, ואלו נתונים לאיומים ביטחוניים לא צפויים וחקלאי העוטף נאלצים להתמודד עם נזקים רבים.
-
"השטחים החקלאיים שנמצאים בגבול משמשים בעת מבצעים ביטחוניים כשטחי כינוס, ולעיתים רבות נפגעים מרקטות קאסם. בנוסף, בני הדור השלישי והרביעי מוותרים לצערי על החקלאות והולכים ללמוד באקדמיה ואין מי שימשיך את המשק המשפחתי, זו בעיה" מסביר כהן.
אלי כהן מוגרבי יו"ר וועידה חקלאית בשדות נגב
כהן מוביל פרויקטים פורצי דרך בעולם החקלאות: יזם פרויקט בין לאומי עם מתנדבים מנפאל ומקמבודיה שמגיעים לארץ ולומדים את תחום החקלאות עם מרצים בכירים בתעשייה הישראלית ובתמורה עובדים במשקים שונים ותורמים את כוח העבודה שלהם לחקלאים במועצות האזוריות. בנוסף, מקדם תהליכים שונים למזעור הפסולת החקלאית שמצטברת ולהקמת בתי מחזור שישתמשו בפלסטיק ויעבדו אותו למשטחים ולאריזות שישמשו את החקלאים. 
-
אלי כהן מוגרבי יו"ר וועידה חקלאית בשדות נגב
חיים אלוש מנכ"ל וועידת ישראל לחקלאות ציין: "עבודת החקלאות היא חלק בלתי נפרד מחייו של אלי, הוא פועל במסירות ובנחישות בכדי לעזור לעשרות החקלאים באזור עליו הוא אחראי, נוסף לפעילות ארוכת השנים בקידום תחומים רבים באזור המועצות האזוריות שדות נגב, מרחבים ובני שמעון. לאלי תרומה אדירה לעולם החקלאות ואין ראוי ממנו לפרס".
-
כהן מצידו הגיב בהתרגשות נוכח הפרס ואמר: "זה מרגש מאוד- זו הערכה רבה לה אני זוכה  על פעילותי בעולם החקלאות. מה מייחד את הפעילות שלי? קשר אישי וישיר עם כל חקלאי, יד ביד אנו מתמודדים מול כל האתגרים, אני כאן בשביל כולם"! סיכם בהתרגשות. 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה