אירוע יום הולדת מיוחד במועצה אזורית יואב לעשרות ותיקות וותיקים

$(function(){setImageBanner('6d80f3c3-60e7-4cfe-8bce-c3642edd09f8','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אתמול (שני) התקיים בבית העם בכפר הרי"ף אירוע יום הולדת מיוחד בו מועצה אזורית יואב ציינה לעשרות ותיקות וותיקים ימי הולדת עגולים לבני 80-85-90-95 ואפילו לבן 100- סבא שמעון קורנגוט מכפר מנחם. כל הכלות וחתני היום הולדת קיבלו במיוחד לחנוכה חנוכייה מעוצבת בליווי ברכה מראש המועצה נתי לרנר ונהנו ממופע ממיטב שיריה של הזמרת שולי נתן.

באדיבות המועצה

שמעון שחגג 100 שמעון נולד בסלובקיה, ונאלץ להיפרד ממשפחתו בפולין ממש בתחילת המלחמה. את שנות המלחמה שרד כנער, לבד, בורח לרוסיה. בתום המלחמה הצטרף להכשרה של הבריגדה, ועלה לארץ מאיטליה באוניית "לא תפחידונו" כשהוא כבר נשוי ועם תינוקת בת כמה שבועות. לארץ הגיעו עם פרוץ מלחמת השחרור, ולאחר שהות במחנה פליטים הועברו לכפר מנחם. שם התעקש שמעון להישאר עד היום. כשפרצה מלחמת העולם ה-2 שונה תאריך הלידה של שמעון כדי שיוכל להתקבל ללימודי פולנית. אביו הורה לו לזכור את השינוי כשיהיה בן 100. השנה לראשונה שמעון ציין את יום הולדתו בתאריך המקורי, באוקטובר.

בשם הוותיקים בירך אמנון זלינגר מקיבוץ כפר מנחם שציין בין השאר: "יש אומרים שאנו לא מזדקנים. אנו משתבחים. רובינו כאן בוגרי החינוך המשותף, התוצאה לא רעה. החיים חלפו לנו מול העיניים השאלה אם וידאנו שהם היו שווים צפייה. אני רוצה להודות למועצה אזורית יואב ולמרח"ב על כל מה שאתם עושים למענינו, במשך כל השנה".

ראש המועצה נתי לרנר ציין בדברי ברכתו כי: "אנו נמצאים בימים מורכבים. מצד אחד אנו חוגגים את חג החנוכה, מציינים את ניצחון האור על החושך, ניצחון הרוח והתקווה. ומצד שני אנו נמצאים בעיצומה של מערכה קשה, שנכפתה עלינו, על ידי אויבינו, מערכה בה הדרך עוד ארוכה, אך בעזרת רוחו האיתנה של עם ישראל אנו ננצח. כל אחת ואחד מכם הוא לפיד מורם, הנושא בתוכו עוצמה ואור איתן המקרין את מניסיונו לחברה ולכלל הסובבים אותו. אתן ואתם, דור מופלא, שלחם בעבר, שהיה בראש המחנה שנים רבות, ניצב בגב זקוף, מקרין ביטחון לצעירים שביננו ונוסך אופטימיות לעתיד לבוא.

עוד הוסיף ראש המועצה: "בשבועות האחרונים אנו עדים לקהילתיות במיטבה שבאה לידי ביטוי ברוח ההתנדבות והעשייה למען התושבים, משפחות המגויסים ואנשי כוחות הביטחון. החוסן הקהילתי שלנו התעצמם הרבה בזכותכם הדור הוותיק. אני רוצה לאחל לכל אחת ואחד מכם שתמשיכו להאיר מחוכמתכם וניסיונכם את כל הסובבים אתכם ושתזכו להרבה בריאות ונחת  מהמשפחה והקהילה".

את טקס הדלקת הנרות ביצע מיכה נתנאל בליווי הגיטרה של שולי נתן שקיימה לאחר הטקס מופע נהדר ממיטב שיריה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה