אריה הרצוג, שורד השואה הגיע לספר סיפורו לתלמידי תיכון אמית באר טוביה

$(function(){setImageBanner('1ad2cda8-e792-4609-b298-7ad8c6078253','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה שמעו תלמידי תיכון אמית באר טוביה את סיפוריהם של שורדי שואה מדור ראשון ושני. אריה הרצוג, שורד השואה שהגיע לספר את סיפורו אמר כמה חשוב לו לספר את סיפורו לתלמידים ואף הוסיף ״נהניתי מאוד מהקשב של הילדים ומהשאלות שלהם".

אריה והתלמידים

סיפורו של אריה הרצוג מתחיל כשהיה בן שנתיים וחצי והוא נשאר עם אביו בביתו בוורשה שבפולין, כשאנשי הגסטפו לקחו את אביו והרגו אותו ברחוב. למרות גילו הצעיר הוא זוכר את המאורע הקשה.

כאשר אימו חזרה הביתה וגילתה את שקרה לקחה את אריה הקטן וברחה הרחק עד להונגריה. לאחר המלחמה  הם עברו לקראקוב שבפולין ושנה לאחר הכרזת העצמאות, בשנת 1949 הגיעו לישראל.

בהמשך הקים אריה משפחה עבד ברפאל ובתעשייה האווירית, ובמשרד הבטחון בתפקידים בכירים ביניהם ראש מנהלת חומה מערך ההגנה מטילים.

לאריה שלושה ילדים ושלוש נכדות, לאחר שהתאלמן נישא מחדש לאילנה לה 15 נכדים. *"אין ספק שילדים ונכדים כאן בארץ ישראל זה הניצחון הגדול אחרי מה שעברתי",* הוא מספר. יצוין כי אילנה היא אמה הביולוגית של המורה מיטל חזוט מחנכת כיתה ז׳5, "שמחתי שהוא הגיע לספר את הסיפור החשוב והייתי מלאת גאווה בפני התלמידים" היא ציינה. 

 

אריה מוסיף ואומר "התחלתי בשאלה לילדים מה הם יודעים על השואה והיה הרבה שהם לא ידעו, ולכן השיחה שלי כל כך חשובה"

במשך כשעתיים סיפר הרצוג על השואה מבחינה היסטורית, שוזר בזה את סיפורו האישי המרתק לאוזני התלמידים שהיו מרותקים. לאחר מכן שאלו התלמידים שאלות רבות על התקופה ועל סיפור חייו, הודו לו בחום ואף הצטלמו איתו לזכור את האירוע החשוב. 

 

"אני רוצה להודות בשם בית ספר למר אריה הרצוג ששיתף את התלמידים בסיפור חייו כשורד שואה, הסיפור היה מרגש ומרתק, מה שמדהים הוא שאריה הוא סמל למי שחייו ניצלו וכיום בשלל תפקידיו הגן על עם ישראל מאויביה" סיכמה מנהלת בית הספר דיצה אדרי.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה