אשכול רשויות שורק דרומי נבחר להוביל את "אקוסיסטם בריאות והזדקנות מיטבית"

$(function(){setImageBanner('28ac0d41-83db-43c8-b13e-0503a140fc61','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ביום רביעי 8.12.21 התקיים במועצה אזורית יואב כנס ההתנעה לפורום מוביל "אקוסיסטם בריאות והזדקנות מיטבית" באשכול רשויות שורק דרומי, בהשתתפות ראש המועצה האזורית יואב ויו"ר הפורום ד"ר מטי צרפתי הרכבי, ראש מועצה מקומית מזכרת בתיה, מר גבי גאון, נשיאת מכללת אחווה פרופ' יפעת ביטון, מנכ"ל אשל-ג'ויינט יוסי היימן, מנכ"ל אשכול שורק דרומי, גב' שירה דקל כץ, נציגים ממשרדי הממשלה- בריאות, רווחה, שוויון חברתי, ביטוח לאומי, קופות החולים ונציגי ציבור.

אשכול רשויות שורק דרומי, בו חברה מועצה אזורית יואב, נבחר להוביל את הפיילוט המקדים להזדקנות מיטבית, זאת בעקבות החלטת הממשלה הרואה בהזדקנות אחד משבעת האתגרים החברתיים-כלכליים לקידום במדינת ישראל בשנים הבאות.

באדיבות מועצה אזורית יואב

בתפיסת ארגון הבריאות העולמי, בריאות היא מצב של רווחה נפשית, גופנית וחברתית. בכל המחקרים עולה כי יש קשר חזק בין בריאות ותפקוד, כאשר המטרה היא לשמר את התפקוד ולדחוק את התפתחות מצבי התלות דרך השתתפות אקטיבית בניהול אורח חיים בריא ובניהול מצבים רפואיים.

ג'ויינט- אשל יחד עם 9 משרדי ממשלה מקדמים תפיסה המבוססת על מפת מדדים להזדקנות מיטבית. הכוונה היא לייצר מעורבות של השלטון המקומי ביצירת סביבה המאפשרת לתושבים ותיקים בכל הגילאים למצות את פוטנציאל הבריאות שלהם.

לאור החלטת הממשלה, אשכול רשויות שורק דרומי החליט אסטרטגית לעודד הזדקנות בריאה, פעילה ועצמאית אשר תתמוך בשימור היכולות הפנימיות של הפרט ויכולתו התפקודית באמצעות יצירת סביבה מאפשרת ומיטבית. לשם כך התגייסו כל השותפים בהם נציגים ממשרדי הממשלה- בריאות, רווחה, שוויון חברתי, ביטוח לאומי, קופות החולים, אקדמיה ונציגי ציבור. כולם יחד יתגייסו לקידום האסטרטגיה ובניית אקוסיסטם אזורי  שיקדם למידה משותפת, יזהה מנופי שינוי ויקדם מדיניות ליצירת מנגנונים ושירותים חדשים אשר יכולים לאפשר את קידום הבריאות לאוכלוסיית הגיל השלישי.

באדיבות מועצה האזורית יואב

ראש המועצה האזורית יואב ויו"ר הפורום, ד"ר מטי צרפתי הרכבי ציינה כי: "אני רואה בנושא זה ציווי ערכי כחלק מהמחויבות שלנו כנבחרי ציבור למען אוכלוסיית הוותיקים. תפקידנו בפורום מתבטא בהובלת מדיניות ורתימת המערכת למען חוסנה של הקהילה ויצירת תמונה עתידית מיטבית כולל פיתוח שירותים מותאמים וחדשניים הן ברמה המקומית והן ברמה הארצית. אנו צריכים "לתפור" חליפה שתותאם לכל רשות ורשות על פי מאפייני האוכלוסייה וזה אחד האתגרים המרכזיים שלנו כמקבלי החלטות בשלטון המקומי. בסופו של יום אנו צריכים להסתכל נכוחה על העתיד ולהבין שזו המחויבות שלנו כחברה בישראל לדאוג להזדקנות מכבדת של החברים בקהילה. אני גאה שנבחרנו להוביל פיילוט מקדים בנושא ורוצה להודות לכל השותפים הלוקחים חלק בתהליך וכמובן לג'וינט אשל מלווים אותנו במהלך האשכולי".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה