בזמן המלחמה בדרך להקמת יישוב חדש במערב הנגב "דניאל"

$(function(){setImageBanner('e135cf28-639f-4cda-85e7-8c544ebbd406','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

תכנית נוספת להקמת יישוב בדרום הארץ נמצאת בדרך לאישור, בעיצומה של מלחמת "חרבות ברזל":
דניאל הוא יישוב קהילתי, שמתוכנן להיבנות בשטחי מועצה אזורית מרחבים, בסמוך לעדי נגב. היישוב ייקרא על שמו של דניאל טרגרמן, שנהרג מפגיעת פצמ"ר בביתו בנחל עוז במהלך מבצע צוק איתן.

אם תהיתם מדוע בהתרעות צבע אדום מופיע השם של היישוב דניאל , ההסבר הוא שזה היישוב שעתיד לקום ממש בקרוב במערב הנגב בשטחה של המועצה האזורית מרחבים.

חמש שנים לאחר ההחלטה על הקמתו של היישוב, אושרה בחודש שעבר תכנית לשינוי תכנית המתאר המחוזית, המקצה שטח בהיקף של כ-600 דונמים עבור היישוב, שצפוי להיות בהיקף של 500 יח"ד, וכן מאשרת סמל ליישוב.

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה המליצה על הקמת היישוב ב-7 באוגוסט 2018 וההחלטה אושרה בממשלת ישראל ב-30 באוגוסט. לפי התוכניות, היישוב אמור להכיל כ-400–500 יחידות דיור.

בתחילת מרץ 2020 אושרה תוכנית מתאר ליישוב, שכללה מגורים גם לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ביחד עם משרתי קבע ואוכלוסיות רגילות.

באוגוסט 2020 פורסם כי 50% מהתושבים יהיו בעלי זיקה כלשהי לעדי נגב (בעבר "עלה נגב")

מדובר ביישוב הראשון בארץ שמטרתו שילוב מגורים עבור אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים עם האוכלוסייה הכללית. "יישוב זה יאפשר קידומו של מודל יישובי חדש, שהחל משלבי התכנון הראשוניים שלו נועד לשלב אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים כחלק אינטגרלי של היישוב, תוך יצירת קשר תפקודי רציף עם המוסד השיקומי עלה נגב",

התכנית להקמת היישוב נמצאת בהליכים לקראת הפקדה בוועדה המחוזית דרום. הוועדה אישרה להפקדה כבר לפני שנה את התכנית בתנאים, ולפני כשלושה חודשים שבה ודנה בתנאים להפקדה. אחד מהתנאים היה שינוי לתכנית המתאר המחוזית, שאושר כעת.

היישוב "דניאל" שיישא את שמו של הילד דניאל טרגרמן ז"ל בן ה-4 שנהרג לקראת סוף מבצע "צוק איתן"

היישוב יוקם בשטח המועצה האזורית מרחבים המצויה גם היא בטווח הרקטות הנורות מעזה.

"בהקמת יישוב על שמו של דניאל יש אמירה ברורה מול הטרור: אתם רוצחים ילדים, ואנחנו מחזקים את ההתיישבות", אמר יו"ר המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג'. "היישוב הזה קם על האדמות שספגו את הטילים מעזה, ומאוד מרגש אותנו לנציח כך את שמו של דניאל לדורי דורות".

דניאל טרגרמן ז"ל נהרג בחודש אוגוסט בשנה שעברה, ארבעה ימים לפני הכרזת הפסקת האש בין ישראל לחמאס, לאחר שרסיס של פצצת מרגמה חדר לביתו שבקיבוץ נחל עוז ופגע בראשו.

דניאל טרגרמן ז"ל

מה בתוכנית ? 

מספר יח"ד מתוכנות עומד  על 500 בסך הכל. מתוך יחידות אלה, 120 יוקמו במתחמים למגורי אנשים עם מוגבלויות באישור משרד הרווחה. מתוך 380 היחידות הנותרות, 120 ישווקו על ידי רמ"י במכרז פומבי.

שאר יחידות הדיור ישווקו למומלצי החטיבה להתיישבות. מתוך יחידות הדיור שמשווקות על ידי החטיבה להתיישבות, מעל 30 אחוז ישווקו לבעלי זיקה לכפר השיקומי.

הכוונה היא למשפחות שאחד מילדיהם או בן משפחה אחר חוסה בכפר השיקומי, משפחות עם בן משפחה עם צרכים מיוחדים, משפחות של עובדי עדי נגב, ובתי אב של רופאים ובעלי מקצועות סיעוד העובדים בעדי נגב. על הדירות שישווקו לבעלי זיקה לכפר, תיקבע מגבלה בחוזה על העברה זכויות למי שאינו בעל זיקה למשך 7 שנים מיום קבלת חוזה החכירה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה