בית הספר היסודי לובה אליאב- זוכה בפרס החינוך המחוזי לשנת הלימודים תש"ף

$(function(){setImageBanner('c88a19ea-eec4-4e9d-8fdf-729395f7bdd7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

פרס הצטיינות מחוזי למוסדות חינוך מוענק במחוז הדרום זו השנה השניה, השנה בין הזוכים, זכה בתואר בית ספר היסודי לובה אליאב במושב לכיש, וכעת הוא מתמודד בין שלושה מועמדים לפרס חינוך ארצי על רקע תרומתו הייחודית לשדה החינוך, על הישגיות, חדשנות, יזמות ויצירתיות פורצת דרך


מפקחי מוסדות החינוך הונחו להמליץ על מוסדות חינוך באחריות משרד החינוך, שהוקמו לפני 5 שנים לפחות, ושלמנהל המוסד ותק של 5 שנים בניהול לכל הפחות.

עוד נמדדו קריטריונים הבוחנים שהמוסד החינוכי  מתנהל כהלכה, על פי חוק ובהתאם לנהלים המחייבים של משרד החינוך

מבין 17 מוסדות חינוך נבחרו 11 כמצטיינים מחוזיים, ומתוכם הומלצו 3 מוסדות להתמודד גם על פרס החינוך המוסדי הארצי בינהם בית הספר לובה אליאב מהמועצה האזורית לכיש. 

רם זהבי, מנהל מחוז הדרום: "המצוינות היא מהערכים המרכזיים והמובילים במחוז הדרום. מצוינות איננה מצב, אלא תהליך. תהליך מתמיד של תביעה עצמית לשיפור, נחישות לחתור להשגת המטרות, מתוך אמונה ביכולת להשיגן.

פרס החינוך המחוזי הוא אות כבוד למוסדות החינוך המשלבים עשייה חינוכית עם איכות ומצוינות, יום יום ושעה שעה, הלכה למעשה. על עובדי ההוראה מוטלת אחריות גדולה. את פועלם, מסירותם ומקצועיותם ראוי להעלות על נס ועל כן אני גאה להעניק להם את אות המצוינות המחוזי".

עוד הוסיף  מנהל המחוז את מלוא הערכתו למפקחי מוסדות החינוך שנבחרו ולרשויות המקומיות על הובלה והעבודה החינוכית המשותפת בקידום מוסדות חינוך הללו. אחד-עשר מוסדות חינוך יקבלו את אות ההצטיינות המחוזי לשנת הלימודים תש"ף.

בין הזוכים גני ילדים, בתי ספר יסודיים ועל-יסודיים. הפרס מוענק להם על רקע תרומתם המשמעותית למערכת החינוך בשורה של תחומים.

בתי הספר נבחרו בתהליך מובנה אותו גיבשה ועדה מחוזית בראשותה של מפקחת המחוז, אושרה שלייפר וצוות הפיקוח. בעקבות ההמלצות שהתקבלו, ערכה ועדה מחוזית ביקור ב- 17 בתי ספר במחוז במהלכו צפתה ראיינה והתרשמה מהפעילויות.

בית ספר לובה אליאב -מתוך אתר בית הספר

נספח הקריטריונים לבחירת מוסדות חינוך מצטיינים:

קידום תהליכי הוראה-למידה והערכה ופיתוח סביבות למידה  המובילים להבנה מעמיקה, לטיפוח כלי חשיבה ולמידה, להישגיות,  לחדשנות, ליצירתיות ולמצוינות. 

מענה לצרכים שונים של התלמידים, הכולל קידום וטיפוח של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים וייחודיים ומניעת נשירה.   

אקלים של דרך ארץ וכבוד הדדי, חינוך ללקיחת אחריות, לאי-אלימות, למניעת התנהגויות עתירות סיכון, למעורבות בחיי בית-הספר והקהילה, לשמירה על איכות הסביבה, לשמירה על זכויות האדם ולשוויון בין המינים ולסובלנות. 

הנחלת העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל, טיפוח ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וטיפוח המורשת והזיקות התרבותיות של אוכלוסיית תלמידיו.

מנהיגות בית-ספרית פועלת להשגת מטרות ויעדים הנגזרים מהחזון הבית-ספרי. קידום תרבות ארגונית המעודדת טיפוח עבודת צוות והעצמתה. התפתחות מקצועית מתמדת של כל אחד מהשותפים לעשייה חינוכית, קשר עם ההורים והקהילה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה