ברכות לתלמידי בית הספר 'שקמה דרכא' שבמועצה האזורית חוף אשקלון, על זכייתם במקום הראשון בתחרות ההאקתון

$(function(){setImageBanner('7e454645-be8f-4886-a698-8aa5b15cf8b0','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ביום חמישי האחרון (30.3) התחרו קבוצה של 4 תלמידי כיתות י' מבית הספר 'שקמה דרכא' שבקיבוץ יד מרדכי במועצה האזורית חוף אשקלון, בתחרות ההאקתון השנתית מטעם 'תכנית ניצנים'. נושא התחרות השנה, היה בנושא תרבות מקומית. המתחרים היו צריכים למצוא פיתרון לבעיה, שהם עצמם היו צריכים לזהות. זו השנה הראשונה שתלמידי חוף אשקלון מתמודדים בתחרות ההאקתון השנתית של 'תכנית ניצנים'.

דוברות חוף אשקלון

התלמידים הזוכים הקימו משחק מונופול ממוחשב, שבו כל קובייה ב"משטח המשחק" היא בעצם אחד העסקים המקומיים ברחבי המועצה והפריפריה בכלל, וכך יצרו מידע באופן מהנה ומלמד אודות העסקים המקומיים שברחבי המועצה.

בתחרות ההאקתון השנתית התחרו עשרות תיכונים מכל רחבי הארץ בכיתות י'-יב'. כאמור, את המקום הראשון בתחרות התכנות - קטפו תלמידי כיתה י' מבית הספר 'שקמה דרכא' מקיבוץ יד מרדכי.

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו: "גאווה גדולה לתושבות ותושבי המועצה! אני מברך את הזוכות והזוכים במקום הראשון בתחרות ההאקתון של תכנית ניצנים. זכייה ראשונה בהתמודדות הראשונה היא החותמת שדור העתיד בחוף אשקלון הוא מבין המובחרים שיש במדינת ישראל בתחום התכנות והסייבר. יישר כוח!"

אחד הזוכים תלמיד כיתה י' ביה"ס 'שקמה דרכא', יהנותן ברדה: "זו הייתה חווייה מטורפת. זו הייתה זכות להתחרות בתחרות הזו ועוד לזכות בה במקום הראשון. מאוד הייתי רוצה לעסוק בתחום ההייטק בעתיד, מאוד מסקרן אותי. גם בשירות הצבאי הייתי רוצה להתקבל לאחת היחידות הטכנולוגיות, ואני מודה לבית הספר 'שקמה דרכא' על כל התמיכה בנושא".

יולי לוי, מדריכת קבוצת חוף אשקלון מטעם תכנית ניצנים: "זו השנה הראשונה בה חוף אשקלון מתחרה בהאקתון, והמשפט הראשון של החניכים היה "יולי אין לנו סיכוי". הם נכנסו לזה ממש חזק, ולמדו המון באופן עצמאי בבית מעבר לתרגולים. הם הבינו את הערך של התמדה ונחישות. זה פשוט מדהים".

תכנית ניצנים, בקידום תושבי הפריפריה בעולם התוכנה והסייבר, והיא תכנית בשיתוף אגף התקשוב וההגנה בסייבר של צה"ל. מטרתה, לאפשר לבני נוער מצוינים באזורי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית חשיפה, התנסות והעמקה בעולמות התוכנה תוך הכוונה לשירות טכנולוגי בתפקידי עלית של צה"ל ובהמשך להשתלבות בתחומי ההייטק.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה