גאווה מקומית מאיה בן דוד מתיכון אמית באר טוביה אלופת ישראל לג'ודו לשנת 2024

$(function(){setImageBanner('83335eb1-7088-47c5-9f4c-d75c339c4819','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מאיה בן דוד בת 16.5 מתיכון אמית באר טוביה, היא אלופת ישראל לג'ודו לשנת 2024, במשקל עד 63 קילוגרם בקטגוריית קדטיות בגילאי 15-17. האליפות התקיימה בשבוע שעבר בתיכון מטרו ווסט ברעננה. בדרך לזהב ניצחה בן דוד בארבעה קרבות כולם באיפון. "בית הספר עוזר לי בכל מה שצריך וכמובן, ההורים המדהימים שלי שזכיתי בהם".

מאיה בן דוד ממושב שתולים, היא אלופת ישראל בפעם השלישית ברציפות בגו'דו. ההישג יוצא דופן במיוחד, שכן מאיה מתאמנת בג'ודו רק חמש שנים. הכישרון, יחד עם עבודה קשה ונחישות בלתי מתפשרת, הביאו אותה להישג זה. מאיה מתגוררת במושב שתולים ולומדת בכיתה יא' בבית הספר אמית באר טוביה.

מאיה בן דוד שתולים אמית באר טוביה

בביה"ס הולכים לקראתה בכל הקשור לאימונים ולתחרויות. בנוסף, מאיה היא חניכה במועדון "האתלט" בגן יבנה ומתאמנת אצל המאמן עובד אזולאי, מהיום הראשון שדרכה על מזרן הג'ודו לפני כחמש שנים.

"התרגשתי מאוד מהזכייה כי זו השנה האחרונה שלי בקדטיות, לפני שאני עולה לבוגרות ולכן רציתי מאוד לנצח, לשחזר את ההישג ולהיאבק על הזכות להילחם על מקום באליפות אירופה", סיפרה השבוע.

מאיה בן דוד

"בשנה שעברה אחרי האליפות טסתי לייצג את ישראל בתחרות שאם הייתי מצליחה בה הייתי מייצגת את ישראל באליפות אירופה, אבל לצערי לא הצלחתי להביא את עצמי, לכן השנה שמחתי שיש לי עוד הזדמנות. באפריל, בכפוף למצב הבטחוני, אני אמורה לטוס עם נבחרת ישראל לייצג את המדינה בחו"ל בתחרות בסבב ואם אקח שם מדליה אשיג את הקריטריון להשתתף באליפות אירופה".

את בטח נעדרת המון בגלל שגרת האימונים ותחרויות, איך בית הספר עוזר לך?

"בית הספר מאוד תומך ועוזר לי בכל מה שאני צריכה, המורים מתעניינים לאחר כל תחרות וכמובן שגם החברים. גם אם אני צריכה להיעדר, בית הספר מבין את זה הולך לקראתי ודואג לי למה שצריך". ספרי על הקשר עם המאמן שלך עודד "מדובר במאמן שהוא הרבה מעבר למאמן.

זה לא מתחיל ונגמר רק באימונים. זה ליווי מנטלי מאוד חזק, ליווי בנושא התזונה, וכל דבר שאני צריכה בין אם בג'ודו או בלימודים, הוא שם, מלווה בכל תחומי החיים".

כמה השקעה דורש הג'ודו ממך מה סדר היום שלך? "לפני תחרויות גדולות אני כמעט גרה בווינגייט ועושה אימוני בוקר ואימוני ערב.

הייתי קמה בחמש בבוקר, נוסעת לאימון בוקר וחוזרת הביתה בעשר בלילה אחרי אימון ערב". מטורף "נכון זה ממש ממש קשה אבל זה שווה את זה לגמרי, גם אם אני מפסידה אני לומדת מכל קרב וקרב".

מה זה ג'ודו בשבילך?

"זו דרך חיים. לא משנה אם עבר עלי יום טוב או לא טוב אני מגיעה לשם והכל נעלם אני לא מסוגלת לדמיין את עצמי בלי הג'ודו" מרגישה שאת מביאה גאווה לבית הספר? "מרגישה בעיקר גאווה למשפחה וגם לבית הספר". כמה משמעותית התמיכה של הבית? "ההורים שלי הכי תומכים בי בעולם, כלכלית ומנטלית. לפני כל תחרות קונים לי חליפות, טיסות לחו"ל זה על חשבונם. זכיתי שיש לי הורים מופלאים כאלו".

מה המסר שלך לבני הנוער?

"אם יש לכם חלום אל תפחדו להגשים אותו. גם אם לא יזמינו אתכם למפגשים חברתיים כי יש לכם אימונים, או שתצטרכו לישון מוקדם כי למחרת יש אימון בוקר ולהשקיע את כל כולכם במטרה. ברור שיש ויתורים גדולים, אבל לעמוד עם מדליה באליפות ישראל על הפודיום שווה הכל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה