גאווה מקומית רב סרן (מיל') טל רודיק, תושב המועצה האזורית באר טוביה מצטיין רמטכ״ל במילואים לשנת 2021

$(function(){setImageBanner('ac17efc1-3e40-471d-81ed-8e74ccc1d057','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בטקס מצטייני הרמטכ"ל במילואים שנערך השבוע מפקד פלוגת מובילי טנקים במרכז ההובלה, רב סרן (מיל') טל רודיק, מהישוב עזר במועצה האזורית באר טוביה נבחר כמצטיין רמטכ״ל במילואים לשנת 2021.
בטקס הוענקו תעודות הצטיינות ל-40 קצינים וחיילים במערך המילואים מיחידות צה"ל השונות, על תרומתם הבולטת ביחידותיהם ועל היותם דוגמה ומופת בצה"ל.




טל מתגורר ביישוב "עזר" שבמועצה האזורית באר טוביה יחד עם אשתו וארבעת ילדיו ועובד בתחום ההובלה הכבדה. טל החל את דרכו בצה"ל במרכז ההובלה ומאז כבר 30 שנים שהוא ממשיך את שירות המילואים שלו שם.

טל התגייס כנהג תובלתית בשנת 1990 לגדוד 6930, במסגרת תפקידו היה אחראי על ניוד אספקת מזון וציוד לכל בסיס ומוצב ברחבי הארץ. בהמשך עבר לתפקיד סמל מבצעים, סמלי המבצעים ממוקמים בחמ"ל שם הם לוקחים חלק בארגון ותכלול של תהליכים מבצעיים בצבא. לאחר שחרורו כחייל סדיר חזר כאיש מילואים וביצע קורס קצינים במילואים וכיום הוא מפקד פלוגה של נהגי משא כבד או בכינויים - "מובילי טנקים" אשר תפקידם בחירום קריטי לרצף הלחימה, מתחילתה ועד סופה.

טל רודיק -דובר צה"ל

אחד מסיפוריו של טל הוא ממבצע "צוק איתן", שם תפקיד הפלוגה הוא ניוד הרכבים המשוריינים והרק"מים בשטח, "אני אפילו לא יכול לספור את כמות הרק"מים שהובלנו, מספרים עצומים, היו כ-44 מובילי טנקים שעבדו 24/7 ולא נחו לרגע

אחד הדברים המרגשים ויוצאי הדופן שעשינו בצוק איתן היה כאשר קיבלנו המון חבילות ומתנות מאזרחים, ובכל חבילה היה פתק שכתב ילד או ילדה. אספנו את כל הפתקים והדבקנו על כל המוביל (משאית), זו תמונה שחקוקה לי לנצח, זה היה מאוד מחזק" מספר טל בהתרגשות.

הטקס נערך בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, פורום מטכ"ל ומפקדים נוספים.
בטקס הוענקו תעודות הצטיינות ל-41 קצינים, נגדים וחיילים במערך המילואים מיחידות צה"ל השונות, על תרומתם הבולטת ביחידותיהם ועל היותם דוגמה ומופת בצה"ל.

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: ״צה״ל הוא צבא מוכן, התקפי ויוזם, שפועל בכל רחבי המזרח התיכון, ויחידות המילואים הן חלק משמעותי מעוצמתו. אנשי המילואים מרחיקים טוס ושיט, מעמיקים במודיעין, ובתקשוב, ופועלים בלוגיסטיקה בעורף, ובכלל יחידות צה״ל. יחידות המילואים נמצאות בכל אוגדות ההתקפה, ובכל אוגדות החזית, ומהוות חלק בלתי נפרד מיכולתו של צה״ל להכריע ולהבטיח ניצחון במערכה הבאה. יחידות הסדיר והמילואים שלובות זו בזו, וביום פקודה הן יתקפו יחד בחזית ובעומק. 


לאחרונה פורסם על כוונה לכאורה לצמצם משמעותית את כוח המילואים. זוהי קביעה חסרת שחר. יחידות המילואים היו ונותרו כוח עתיר ניסיון שמקומו בשדה הקרב חיוני ונחוץ, ולכן נאמן ונטפח אותו.
איכות ומוכנות המילואים הם יעד מרכזי בצה״ל. כשירות יחידות המילואים מתבססת בראש ובראשונה על היקף האימונים ואיכותם, ובמיוחד על כשירות בעלי התפקידים בחוד הלוחם״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה