גאווה מקומית תלמידי אמית באר טוביה בגמר היזמות הארצי

$(function(){setImageBanner('e70a8a89-a31d-4835-afa2-46d8cbf5e8af','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

יגל אחרק, אורי כהן ואור צחייק, תלמידי תיכון אמית באר טוביה פיתחו מיזם חדשני למען איכות הסביבה: פח מחזור ביתי לבקבוקי פלסטיק, שהגיע לגמר תחרות היזמות הארצית של תוכנית הטייסת שהתקיימה במכללת עמק יזרעאל.

מטרת המיזם היא לגרום להנגשת מחזור בקבוקי הפלסטיק, כך שבסופו של דבר כסף הפקדון יחזור לתושבים על ידי אפליקציה שתעביר את הכסף לביט. בנוסף, לאחר שהתושבים יתרגלו למחזר - הכסף של הבקבוקים יעבור לממשלה למיזמים ואו להורדת המס.

אמית באר טוביה

מה שהניע את התלמידים לפיתוח המיזם, היה הרצון של התושבים לשמור על איכות הסביבה ולמחזר, שנמנע מהם בגלל הסרת פחי המחזור בחודשים האחרונים. הדבר גורם לזיהום אוויר וזיהום מי תהום, סכנה לתעופה מריבוי בעלי הכנף החגים מעל מטמנות ומחסור במטמנות חוקיות.

עיקרי הפתרון שהגו התלמידים הוא הנחת פחי מחזור ביתיים ליד הפח הירוק, בכך תנתן האפשרות לאיסוף בקבוקי פלסטיק בכמות גדולה, נגישות קלה לכלל האוכלוסיה (ובפרט לאוכלוסיה המבוגרת) והעלאת הסיכויים לכך שאנשים ימחזרו.

את המיזם שהגיע לגמר היזמות הארצית, פיתחו תלמידי אמית באר טוביה במסגרת תכנית 'הטייסת' של קרן רמון. במהלך הפעילות, פגשו תלמידים בטייסי ונווטי חייל האוויר אשר ארחו אותם בבסיסים ואף הגיעו לבית הספר ויצאו לטיולים ופעילויות משותפות.

מסע היזמות-החברתית הוא פרויקט יחודי לחניכי הטייסת בליווי טייס קרב במילואים וכיום יזם הייטק. מטרת הפרוייקט לפתח מיזמים שיכולים לשפר את חייהם של התושבים. החניכים לקחו חלק ב 16 מפגשי יזמות, שבמהלכם למדו כיצד לפתח את הרעיון.

כאמור, המיזם פח מחזור ביתי T.M ( = טייסת ומחזור), הגיע לגמר הארצי - והוצג מול צוות שופטים מכובד: מנכ"ל סוכנות החלל לשעבר מנחם קידרון, עודד צוקר מנהל בכיר בקרן אדמונד דה רוטשילד ישראל, שרגא מקל אורח כבוד של קרן רמון וראובן צמח מייסד ומנהל תכנית הטייסת.

יגל אחרק, תלמיד כיתה ז2 שיתף: "הרעיון היה הוספת פח למחזור בקבוקים ביתי (כל מה שחייב בפיקדון), על כל בקבוק ינפיקו ברקוד לשם קבלת החזר כספי, באמצעות אפליקצית 'איסוף בקבוקים' אשר פרטי הלקוח מוקלדים בה. בתהליך של המיזם חוויתי תחושה של אחריות, בגרות, הצבת יעד והגשמתו, דבקות במטרה, גיליתי מהי נאמנות ועבודת צוות".

מורן אביטן, מדריכת הטייסת תיכון אמית באר טוביה. "זהו מסע מרתק וחדשני שמצריך מאיתנו חשיבה מחוץ לקופסה. אני גאה בכל החניכים שהשתתפו במיזם ולא ויתרו עד הרגע האחרון ואף הציגו מול השופטים את המיזם באופן מקצועי ומעורר השראה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה