דוד דואני קוטלר, תושב כפר עזה שעמד בראש תיכון נופי הבשור התפטר מתפקידו בגלל הפערים שנוצרו

$(function(){setImageBanner('9f09bba8-bedb-40c9-9547-351184b5ab1b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

דוד דואני קוטלר, מנהל ביה"ס התיכון נופי הבשור שבו לומדים מאות מילדי המועצה האזורית אשכול, ותושב כפר עזה בעצמו, התפטר מתפקידו בזמן המלחמה. ההערכה היא כי המהלך מתרחש על רקע ניסיונותיו החוזרים והנשנים לאחד את תלמידי בית הספר במשך התקופה, שכשלו. במכתב הפרישה כתב להורים ולתלמידים: "כבוד וזכות גדולה הייתה להנהיג אתכם, כולי תקווה כי בשנת הלימודים תשפ"ה נתאחד ונחזור להיבנות מחדש"

בית ספר נופי הבשור

ב-7 באוקטובר, 13 תלמידים ואנשי צוות  שלמדו וחינכו בבית הספר נופי הבשור נרצחו ועוד 7 נחטפו. עשרות בוגרים נרצחו ועשרות נותרו ללא הורים או אחרים.

"כל העת הובלתי קו בלתי מתפשר של שמירה על אחדות בית הספר", כתב דואני קוטלר בהודעה שנשלחה להורי בית הספר. "על צוותי ההוראה ועל הכוחות המקומיים והמוכרים, יחד עם מתן מענה פרטני מותאם עבור כל תלמידה ותלמיד".

"עודני מאמין בכוחה של קהילה ובחשיבותו העליונה של שימור קשר מוסדי בין כולם, כזה אשר יחזק וינחם בהווה, ויהווה את הבסיס בעתיד הצפוי לבוא. לצערי, גישתי זו לא היתה נחלת חלק מהגורמים המשפיעים על ביה"ס ועל תפקודו, ועל כן נוצרו מתחים ופערים שהיה קשה לגשר עליהם. לאור כך, בשל אותם העקרונות שהנחלתי, ומתוך הבנה כי מנהיג צריך לדעת מה המקום הטוב עבור הקהילה שלו, החלטתי לסיים את תפקידי כמנהל בית החינוך נופי הבשור".

 קוטלר עשה מאמצים רבים על מנת לשמור על בית הספר מאוחד למרות המציאות הביטחונית.
הורים לילדים בבית הספר מספרים כי הוא ניסה למצוא מבנה בו כל תלמידי בית הספר ילמדו יחד, וכן להקים מערך הסעות מהמקומות בהם תושבי הקיבוצים והמושבים. עם זאת, הסיטואציה המורכבת הקשתה על משרד החינוך להירתם ליוזמה, וכך גם בנוגע למועצה האזורית.
כרגע בפועל, כל יישוב דואג לעצמו למסגרת לימודית.המשפחות שפונו לחצרים יכולים לבחור שילדיהם ילמדו שם, וילדיהם של תושבי ניר עוז, שפונו לכרמי גת שבקרית גת, ילמדו בבית ספר האזורי של הקיבוצים באזור. התוצאה בשטח, מבהירים ההורים, היא שבתי הספר המקוריים של התלמידים מתפרקים לפחות לשנה הקרובה, והילדים לא יפגשו את המורים שהם מכירים, את חבריהם לספסל הלימודים, ואת המסגרת המוכרת.
"כבוד וזכות גדולה הייתה להנהיג את בית הספר נופי הבשור בשלוש השנים האחרונות", כתב דואני קוטלר, שסירב להגיב לדברים. "כולי תקווה כי בשנת הלימודים תשפ"ה בית הספר יתאחד ויחזור להיבנות מחדש".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה