דיור מיוחד: בית חדש לנערות עם מוגבלויות בקיבוץ חפץ חיים

$(function(){setImageBanner('bcc0c0b1-56a8-495c-8e7e-62f2407754ec','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

רשת 'עלה' חנכה בית לחיים במסגרת תכנית 'עלמיא' בקיבוץ חפץ חיים שבמועצה אזורית נחל שורק

עמותת 'עלה' - הרשת הלאומית לטיפול וקידום ילדים ואנשים עם מוגבלויות, ערכה השבוע טקס מרגש בקיבוץ חפץ חיים, לרגל חנוכת מערך הדיור של תוכנית 'עלמיא' במסגרת מרכז  'עלה מוריה'.
תוכנית 'עלמיא' היא תוכנית ייחודית המשלבת בנות עם מוגבלויות בקהילה ובשוק העבודה. התוכנית מקדמת חיים משותפים במערך דיור עצמאי ונותנת לבנות כלים שאיתן יוכלו לצאת למעגל העבודה בדרך בטוחה ומוגנת.
הטקס התקיים במעמד שי רייכנר, ראש המועצה האזורית נחל שורק, אסף כהן מנהל מחלקת חינוך, טובה שץ מנהלת הגנים, חנה כהנא מנהלת תחום חינוך מיוחד, אחיקם רמות מנהל קהילת קיבוץ חפץ חיים, גדעון שלום, ראש מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה; יהודה מרמורשטיין, מייסד ומנכ"ל רשת 'עלה'; שמעון רבינוביץ', חבר הנהלה במרכז 'עלה מוריה'; נעמה סודקביץ', מנהלת מרכז 'עלה מוריה', צוותי הגופים השותפים ודיירות הדירה החדשה של תוכנית 'עלמיא.

 רשת 'עלה'
אביה של אחת החניכות בפרויקט, סיפר איך השתנו חייה של המשפחה בעקבות התוכנית. "לאחר הצטרפותה של בתנו לתוכנית המיוחדת הזו אנחנו מרגישים שהבת שלנו היא בת חורין אמיתית. אני אבא שרואה איך העמותה הזו פשוט הצילה את הבת שלי. לראשונה בחייה היא יכולה להיות עצמאית בלי המעטפת ההורית. התוכנית הזאת העניקה לה משמעות גדולה לחיים שלה".
 רשת 'עלה'
שי רייכנר, ראש מועצת נחל שורק, אמר בטקס: "זוהי המסגרת השנייה שנפתחת בקיבוץ חפץ חיים והשלישית ברחבי המועצה. העשייה של כלל התוכניות נעשית מתוך נתינה ואהבה. בנות 'עלמיא' משתלבות כאן בקיבוץ באופן שיוויוני לחלוטין ומתקבלות כאן בברכה. הן ממש חלק מהקהילה - גם תורמות לקהילה ושותפות למעגל העבודה במועצה וגם נתרמות ממנה".
 רשת 'עלה'
יהודה מרמורשטיין, מייסד ומנכ"ל רשת 'עלה', שיתף את המשתתפים בחלום שלו: "כבר ארבעים שנה אנו חותרים לשפר את איכות החיים של אנשים עם מוגבלויות ובכל יום ובכל שעה אנחנו בהתחדשות ומטפסים במעלה ההר. נמצא דרך להרחיב את הקיים ונמצא את המשאבים לעשות זאת".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה